Terug naar overzicht
Hey, Dit is een fenomeen dat velen onder ons zullen meemaken , denk ik.Vooral mijn collega's geven hints van "Alle, dan weer een feest" enzo...maar neen! ze zijn niet uitgenodigd op de feest, enkel op de receptie (maar dat weten nog niet alle mensen...ze zullen het wel kunnen lezen op hun uitnodiging, aiai!)Mensen die plannen hebben voor onze vrijgezellenavond zijn er ook...maar minder.En dan zijn er van die mensen die we wel gaan uitnodigen, maar toch?! Ik zou nooit zo'n opmerkingen geven zonder echt te weten of ik mag komen!Tsja, veel kunnen we er niet aan doen, maar ik vind wel dat we ons niet mogen laten doen! (t is niet omdat er iemand zo doet, dat je je verplicht moet voelen om die uit te nodigen!)Veel succes nogIlsenog 73dagen!
hoi joke,troost u...wij ervaren dit bijna dagelijks!ik antwoord dan gewoon dat we onze grenzen moeten stellen en we nu al met 200 personen op het avondfeest zijn... dan zeggen ze meestal...'twas maar voor te lachen hoor we begrijpen je wel'hihi...of ze dat nu menen of niet...tis ons feest en daarmee basta!!!veel succes!!!nog 58 keerkes slapen!
Hallo Joke,Ik ken het ook...Opvallend is dat ze opeens hun best gaan beginnen doen om heel veel af te spreken enzo... dat valt ons toch op.Gewoon niets van aantrekken. Je gevoel (en toch wat gezond verstand ook als je naar't financieel plaatje kijkt) volgen!GroetjesSofie 23/05/08Nog 45 dagen...
Hey!Ik ben dit ook al tegengekomen. Superambetant vind ik dat. Zit trouwens nog altijd met twijfels om mijn collega's uit te nodigen.Die denken natuurlijk dat er mogen komen...
Hey Joke, Ja, zeer vervelend hé. Ik stuur gewoon mails terug of ik zeg het hen 'right in the face'. Dat ik heb moeten reduceren van 350 gasten naar 150pp. En dat iedereen daar hopelijk begrip voor heeft. Ze zijn uiteraard allemaal welkom in de gemeente en kerk. Maar inderdaad, ik vind het straf, zelf zou ik dat nooit durven. Sommigen kennen inderdaad geen schaamte !xVi en Tony07/06/08
wij nodigen in totaal maar 50 mensen uit... ik ben heel bang voor de reacties van de mensen (familie) die niet mogen komen.maar ja, jammer dan... wij doen een superdeluxe reis en dat vinden we belangrijker als tantes en nichten en neven die je 1x om de 4 jaar eens toevallig tegen komt
Iere idem! Wij hebben zo een vriendin die al aan al onze kennissen gaat vragen of ze toch vrijzijn op die dag, terwijl zij mss zelfs niet uitgenodigd worden! Irritant!!xxx
Bij ons komt er niemand van de familie omdat we 1 bepaald iemand niet willen uitnodigen. Das dan spijtig maar zonder hen geraken we ook wel getrouwd. En aan het aantal keren dat ze al hebben komen vragen of we die ene persoon er toch niet willen bijnemen denk ik dat ze er meer van afzien dan wij zelf. En dan moet je maar durven, weten dat je niet welkom bent en toch blijven aandringen om te mogen komen. Ik zou al niet meer willen gaan maarja blijkbaar zijn er die zich voor niets schamen.
Hey,Wij nodigen enkel mensen uit die we regelmatig zien en waarvan we zeker zijn dat we ze na de trouw nog zullen zien.Zo komen we tot een situatie waarbij sommige neven, nichten wel mogen komen en anderen niet. Maar da's dan pech. Zo heb ik een neef die ik in 11 jaar niet gezien heb en die hetzelfs niet de moeite vond om naar de begrafenis van zijn grootmoeder te gaan. Terwijl het zo'n lief mens was! Zo'n mensen nodigen wij niet uit.Mijn vriend nodigt zelfs de niemand van zijn pa zijn familie uit. Wegens het feit dat ze zijn pa alleen maar zien staan als het voor te profiteren is.Vrienden die we in jaren ook niet gezien hebben of die we maar heel zelden zien, nodigen wij ook niet uit.Wij willen een gezellig feest met mensen die we echt kennen!Groetjes en laat je niet doen.Gerlinde
ik ken het gevoel. Wij hebben 'vrienden' van vroeger die via andere vrienden vernomen hebben dat wij gaan trouwen en die ineens weer contact beginnen te zoeken. Maar wat ik nog erger vind is dat de familie van mijn moeder - die het in jaren de moeite niet vonden om ons te zien - net hetzelfde doen. Voor mij is het simpel: profiteurs komen er voor mij niet in. Ofwel doen ze dat alleen maar om te kunnen feesten en dan kunnen ze voor mijn part ergens anders een feest zoeken om te verbrotten. Ofwel is het 'voor het oog van de mensen' zoals wij zeggen... om te doen uitschijnen dat alles super goed gaat in de familie, en zo goed kan ik ook geen komedie spelen, dus niks van aantrekken... het is jullie feest, nodig alleen uit wie je wil!