TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sabine
5-4-2008
|
8-4-2008 10:34:05
Teveel fixeren op afvallen werkt soms 'in de verkeerde richting'.
Het is een kwestie van een zekere structuur in je eetpatroon te krijgen. Tussendoortjes weglaten, op regelmatige tijdstippen eten, gezond eten, maar soms ook eens 'zondigen'. En verder veel bewegen natuurlijk.
Probeer er op een - voor jezelf - leuke manier mee om te gaan. Sport je niet graag, doe iets wat je leuk vindt, bv hand in hand met je ventje door de bossen gaan wandelen, met de fiets erop uit trekken,....
Probeer ook niet alleen maar magere dingen te eten, dat gaan tegensteken.
Af en toe eens iets superlekkers eten, is goed voor de geest, dus ook voor je lichaam.
Ik viel op deze manier de 3 kg af die ik kwijt wilde. Ben supercontent en 't bezorgde me geen stress.
Succes ermee
|
|
Daphne
20-9-2008
|
8-4-2008 10:43:34
Beste Patricia,
Ik ben nu een 5-tal weken bezig met weight watchers en ik ben een kleine 5 kilo afgevallen. Voor mij werkt het dus en het is niet duur en niet lastig.
Groetjes, Daphne
|
|
evy
1-3-2009
|
8-4-2008 10:49:27
Zelf heb ik 4 maanden WW gedaan. Een hel! Honger lijden, constant punten tellen en na 4 maanden was ik amper 100g kwijt. Nu ben ik gewoon op m'n voeding aan het letten. Ik eet waar ik zin in heb, alleen in beperkte mate. Nu is er 2kg af op 1 maand tijd. Gewoon gezonde voeding en een beetje beweging is voldoende om af te vallen. En zoals Sabine zegt...er niet teveel aan denken en af en toe eens zondigen.
|
|
Liesbeth
|
8-4-2008 11:18:45
Hallo,
Ik ben ook langs geweest bij diëtiste. Ik betaalde bijna € 22 per sessie. Ik kreeg veel handige tips, maar het was niks voor mij. Het was absoluut uit den boze om nog iets te snoepen en doordat ik zo mager at, kreeg ik enkel nog goesting in vette gerechten. Nu volg ik 12 weken Weight Watchers en het is veel gemakkelijker; ben intussen 11 kg kwijt en ik kan toch nog chocolade, ijs en ander lekkers eten. Hierdoor is het veel gemakkelijker om vol te houden. Akkoord de punten tellen is in begin lastig, maar na een tijdje ken je veel punten uit je hoofd. De groepsessies maken dat je je gesteund voelt en geven je moed om door te gaan als je het even lastig hebt.
Wat je ook kiest, veel succes!
Gr,
Liesbeth
|
|
Evi
30-5-2009
|
8-4-2008 11:37:34
Ik ben vorig jaar naar diëtiste geweest. Ik wou ook maar een 5tal kilo vermageren, maar het lukte mij niet op mijn ééntje. De eerste sessie koste mij 30euro, daarna telkens 12,5euro. Het heeft bijna 2maanden geduurd voor ik mijn eerste grammen verloor. Uitleg van diëtiste: slecht metabolisme, heeft moeite gekost om het op gang te trekken. Op een bepaald moment was ik zo strikt haar regels aan het volgen dat ik continue hoofdpijn had, blijkbaar had ik dan te weinig caloriën binnen. Ben er uiteindelijk mee gestopt. Doe nu infraligne, daar geeft wel resultaten en ik betaal ook 15euro per sessie. Ik beweeg wel elke dag, zelfs als ik eigenlijk geen tijd heb, ga ik toch een kwartiertje joggen. Ik voel mij nu echt goed en ben niet op streng dieet en vermager toch. WW vind ik persoonlijk ook een hel en gaf bij mij ook geen resultaten, maar ik ken evenveel mensen die daar heel tevreden over zijn. Mij ligt het gewoon niet. Soit, je ziet ik heb ook al vanalles geprobeerd voor die stomme 5kilo.
|
|
sarah
17-5-2008
|
8-4-2008 11:52:52
ik ben dus ook begonnen met fruit en groenten.. en kom bij!! Elke morgen citroensap op uw nuchtere maag en van die onzin.. hele dag DENK IK AAN ETEN!!!!!!!! Ik ben blij dat ik blijkbaar niet alleen ben.. Maar ik ben intussen 5 kg bijgekomen sinds mijn eerste pas (een week of 4 geleden)
Ik denk dat het wel door medicatie komt, dus daar ben ik mee gestopt. Daardoor heb ik dan weer pijn in mijn schouder en ben ik terug moe.. enfin, wie mooi wil zijn moet pijn lijden zeker??
|
|
Céline
24-5-2008
|
8-4-2008 12:07:54
Ik kan weightwatchers sterk aanbevelen. Bepaalde mutualiteiten betalen zelfs een deel van de kosten terug. Het is ook een programma dat je gemakkelijk zelf kunt volgen.
Succes !
|
|
Laura
11-7-2009
|
8-4-2008 13:00:12
Hey
Ik ben exact vandaag met weight watchers begonnen omdat ik terug in een 38 wil zeker voor ik een kleedje ga kiezen. Ik heb het al eens eerder gedaan en toen was ik op ongeveer 2 à 3 maanden tijd 5-6kg afgevallen. Ik was toen van 70kg naar 65 gegaan. Nu is mijn doel 60kg te wegen en ik kom van 74, dus het is nog een lange weg te gaan. Maar ik heb tijd, we trouwen pas 11 juli 2009. Zijn er hier soms weight watcher deelnemers die msn wil uitwisselen? Want ik sta alleen en soms is dat wel lastig en ik wil dus wat steun.
Groetjes, Laura milkietje@hotmail.com www.lauraenkoenraad.bruiloftsite.nl
|
|
Patricia
14-2-2009
|
8-4-2008 13:11:15
Ik moet zeggen dat ik niet constant aan eten denk, ben er ook niet zodanig mee bezig, maar ik zorg er gewoon voor dat ik om de 3h een appel ofzo eet, kleinere en gezondere porties aan tafel, plus ik drink veel water. Ik vrees dat WW niets voor mij is omdat ik het niet zie zitten om het in groep te doen, en alles afwegen en punten tellen is echt niets voor mij. Het zal de dietiste worden! En als ik dan denk dat ik nog maar 4 jaar geleden 6 kilo ben afgevallen door exact hetzelfde te doen... :(
|
|
Mieke
|
8-4-2008 13:56:12
Hallo,
Ik ben op dit ogenblik ook op mijn eentje bezig. Ik ben vorig jaar gestart omdat ik op korte tijd toch heel wat kilootjes was bijgekomen. Ik was gestopt met roken (nu nog altijd, joepieee!) en ik lette eigenlijk totaal niet meer op mijn voeding. Met als gevolg: in totaal 7 kg dikker... Volgend jaar ga ik trouwen en wilde ik toch weer die kilootjes kwijt. En het lukt hoor. Ik ben nu sinds eind vorig jaar gestart op mijn eentje. Ik drink heel veel water, elke dag fruit en groentjes, enzovoort. Ik eet wel nog iedere ochtend mijn boterhammetjes met choco, dat laat ik niet hoor... In het weekend zondig ik ook wel hoor. Dan eet ik frietjes van de frituur, croissants, enzovoort. Ik moet zeggen dat ik het op die manier heel goed volhou. De 7 kg die ik vorig jaar bijgekomen was, ben ik nu al terug kwijt. Het lukt me eigenlijk zodanig goed dat ik nog ga proberen om er 5 kg af te krijgen tegen de trouw.
In het begin is het altijd moeilijk om te vermageren. Je moet een ijzeren wil hebben eigenlijk. In het begin vermagerde ik ook niet echt maar je moet echt volhouden. Op termijn lukt het echt wel hoor. Je mag jezelf natuurlijk niet uithongeren want zoiets hou je niet vol. Je mag zelfs geen honger lijden. Van zodra je honger hebt, eet je gewoon iets (bijvoorbeeld appel, wortel, enzovoort). Ik geloof eigenlijk niet in Weight Watchers, Infraligne,... Iedereen die ik ken die dit al gedaan heeft, vermagert inderdaad in die periode TOTDAT ze ermee stoppen. Dan komen die kilo's er weer bij. En je kunt toch niet heel je leven naar Infraligne gaan??? Vandaar dat ik van mening ben dat iedereen wel in staat is om te vermageren op eigen houtje. Het kost gewoon een flinke portie uithoudingsvermogen en moed!
Succes allemaal en niet opgeven!!!
Mieke
|
|
veronique
13-9-2008
|
8-4-2008 18:35:20
Hoeveel fruit eet je? Dat zijn namelijk snelle suikers en als je die niet verbruikt, kom je bij (heb ik aan de lijve ondervonden). Je kan zeker zo goed een Petit Beurre of ander granenkoekje eten, is mijn ervaring: dat stilt de honger veel langer! Veel succes! Véro
|
|
sarah
17-5-2008
|
10-4-2008 7:26:52
mijn eerste 1,7 kg zijn eraf.. ben nu sinds maandag bezig... ben dus content!!! Ik ga me straks een springtouw kopen, blijkt bijna het meeste calorieen te verbranden van een lijstje vol met sporten. Als ik dat tot de trouw elke dag doe en dat opbouw, dan val ik misschien nog wel wat af. We trouwen 17 mei, dus tot dan hoop ik een dieet wel wat vol te houden!
|
|
Liesbeth
1-5-2009
|
10-4-2008 12:04:31
dag patricia,
ook ik zou weight watchers heel erg aanbevelen. Vergis je niet, tegenwoordig hoef je helemaal niet naar meetings te gaan om het programma te volgen. Je kan alle puntenlijsten en berekenprogrammas en recepten op internet vinden. En je wegen kan je ook wel zelf zeker! :) Ik ben al een tijdje bezig met WW op m'n eentje en dat lukt wel aardig. WW gaat traag, maar zo moet je ook vermageren. Anders komt het er allemaal weer bij.
Hierbij nog een paar tips:
Zorg zeker dat je genoeg water drinkt
Let op met eenzijdige dieeten ... je moet echt een dieet zoeken waarbij alles mag, maar dan wel met mate. Als bepaalde zaken gewoon verboden worden dan snak je er nog meer naar dan anders en dat zorgt voor vreetbuien.
Zorg er ook voor dat je GENOEG eet! Het is een groot misverstand dat je op dieet minder moet eten. In tegendeel, bij een goed dieet zal je hoogst waarschijnlijk meer eten dan je daarvoor deed, alleen gezondere dingen. Tracht bijvoorbeeld zeker 6 keer per dag te eten. De hoeveelheden zijn dan sowieso al kleiner want je kan niet zes keer per dag de porties eten die je vroeger at. Dit is belangrijk omdat op die manier je vertering blijft werken. Als je een maaltijd overslaat of niet genoeg eet gaat je lichaam als tegenreactie in een soort spaarstand, waardoor je opnieuw minder calorieën verbruikt en dus eigenlijk het tegengestelde effect krijgt.
En zorg voor een beetje beweging. Denk niet dat het nodig is om als een gek te beginnen sporten, want dat is niet zo. Maar een half uurtje bewegen per dag maakt echt een groot verschil. Het zit soms in dingen waar je zelf niet aan denkt. Bvb. als je de bus neemt, stap dan eens een halte vroeger af. Of zet een leuk muziekje op in de woonkamer en dans er op los!
Hopelijk vind je iets dat werkt voor jou.
Veel succes er nog mee in ieder geval!
Groetjes,
Liesbeth xx
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|