Nu Online
Momenteel zijn er 175 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eieren brengen voor goed weer.............

6-4-2008 21:30:48
weet er iemand hoeveel eieren men zoal naar de zusters brengt om te bidden voor een zonnige dag?

anna

Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 2329

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik6-4-2008 21:32:26

hoe werkt zoiets juist? heb er wel eens van gehoord... maar verder weet ik er NIKS van!
Maar het moest maar eens werken he : )

anna

Meld misbruik6-4-2008 21:40:31

dat is een gebruik van vroeger, eieren brengen naar de zusters clarissen, die bidden dan voor goed weer en voor een gelukkig huwelijk!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik6-4-2008 21:51:50

ja voor zover weet ik het ook... maar hoeveel en hoe je die moet gaan afgeven.
Moet je daar dan gewoon gaan afgeven?
ben je toevallig van turnhout?

anna

Meld misbruik6-4-2008 21:59:46

ik ben van het Leuvense en heb al een adres waar er nog zo'n klooster is.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik6-4-2008 22:06:47

heb dat net opgezocht en heb al wat dingen gevonden dat ze geen eieren niet meer aannemen?? alleen nog geld of andere dingen..

ook lastig als je daar staat met uw eieren he!

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik7-4-2008 9:37:28

In Hasselt geloof ik dat ze wel nog eieren aannemen en er dan cake van bakken.
Maar hoeveel je dan 'moet' brengen weet ik niet.

Groetjes
Heidi
13/09/2008

Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik7-4-2008 14:09:50

Ik heb gewoon een karton van 10 eieren gebracht. Die zusters nemen dat heel serieus op hoor. We hadden trouwens super weer :) !!!!

Sarah
12-7-2008
 Meld misbruik7-4-2008 18:41:14

ik heb twee jaar geleden 10 dagen verbleven op zo'n clarissenklooster (in de Ardennen)
Daar hebben de zusters mij verteld dat dat inderdaad nog vaak gedaan wordt, je kan bijv. ook telefoneren om te laten bidden voor je examens, voor een zieke, ... maar natuurlijk ook voor een voorspoedig huwelijk!
Eieren zijn een oude traditie, zij schenken hier meestal een groot deel van aan de daklozen, armen,... omdat zij veel verzamelen! In de zomer hebben zij liever een bakje aardbeien of andere lekkernijen vertelden ze mij ook!!
Dus laat je niet echt lijden door een 'vast' aantal eieren, maar breng hen gewoon iets om van te smullen zou ik denken!

Groetjes!
(PS: in Turnhout heb je ook een klooster van Clarissen)

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik7-4-2008 20:06:32

Hey Anna,

Bij ons vroegen de zusters geen eieren ... wel geld. Er zitten nog een twee zusters in het klooster en als iedereen eieren brengt, komt dat niet goed. Dus in Aalst breng je geen eieren naar de zusters, maar stort je op de rekening voor goed weer.

veel succes en veel goed weer gewenst!!

Sabine
5-4-2008
 Meld misbruik8-4-2008 10:12:02

Hihi, hadden wij dat gedaan, dan hadden we zaterdag misschien geen regen gehad :-)

Hoe dan ook, zelfs in de regen werd onze fotoshoot een succes en hebben we ons rot geamuseerd. Daarna even de krultang in de haren, en we konden verder feesten.

Ik wil maar zeggen: ook al regent het, laat het je dag niet verpesten!! Geniet van elke regendruppel :-)

Sabine

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...