Terug naar overzicht
hoe werkt zoiets juist? heb er wel eens van gehoord... maar verder weet ik er NIKS van!Maar het moest maar eens werken he : )
dat is een gebruik van vroeger, eieren brengen naar de zusters clarissen, die bidden dan voor goed weer en voor een gelukkig huwelijk!
ja voor zover weet ik het ook... maar hoeveel en hoe je die moet gaan afgeven.Moet je daar dan gewoon gaan afgeven?ben je toevallig van turnhout?
ik ben van het Leuvense en heb al een adres waar er nog zo'n klooster is.
heb dat net opgezocht en heb al wat dingen gevonden dat ze geen eieren niet meer aannemen?? alleen nog geld of andere dingen..ook lastig als je daar staat met uw eieren he!
In Hasselt geloof ik dat ze wel nog eieren aannemen en er dan cake van bakken.Maar hoeveel je dan 'moet' brengen weet ik niet.GroetjesHeidi13/09/2008
Ik heb gewoon een karton van 10 eieren gebracht. Die zusters nemen dat heel serieus op hoor. We hadden trouwens super weer :) !!!!
ik heb twee jaar geleden 10 dagen verbleven op zo'n clarissenklooster (in de Ardennen)Daar hebben de zusters mij verteld dat dat inderdaad nog vaak gedaan wordt, je kan bijv. ook telefoneren om te laten bidden voor je examens, voor een zieke, ... maar natuurlijk ook voor een voorspoedig huwelijk!Eieren zijn een oude traditie, zij schenken hier meestal een groot deel van aan de daklozen, armen,... omdat zij veel verzamelen! In de zomer hebben zij liever een bakje aardbeien of andere lekkernijen vertelden ze mij ook!! Dus laat je niet echt lijden door een 'vast' aantal eieren, maar breng hen gewoon iets om van te smullen zou ik denken!Groetjes!(PS: in Turnhout heb je ook een klooster van Clarissen)
Hey Anna,Bij ons vroegen de zusters geen eieren ... wel geld. Er zitten nog een twee zusters in het klooster en als iedereen eieren brengt, komt dat niet goed. Dus in Aalst breng je geen eieren naar de zusters, maar stort je op de rekening voor goed weer.veel succes en veel goed weer gewenst!!
Hihi, hadden wij dat gedaan, dan hadden we zaterdag misschien geen regen gehad :-)Hoe dan ook, zelfs in de regen werd onze fotoshoot een succes en hebben we ons rot geamuseerd. Daarna even de krultang in de haren, en we konden verder feesten.Ik wil maar zeggen: ook al regent het, laat het je dag niet verpesten!! Geniet van elke regendruppel :-)Sabine