Nu Online
Momenteel zijn er 55 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ondertrouw

6-4-2008 17:58:30
hallo,

zijn er onder jullie al bij de pastoor langs geweest voor de ondertrouw?
wij moeten volgende er naar toe, maar weet echt niet wat ik mij daar bij moet voorstellen, het zou een uurtje duren, kan me moeilijk inbeelden dat ik een uur met de pastoor aan de klap blijf!!!

groetjes, sofie

SOFIE
7-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 348

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik6-4-2008 18:29:14

Wij hebben gisteren maar liefst anderhalf uur doorgebracht bij de priester, dit was om ons misboekje te overlopen en om nog het een en ander te bespreken. Het is wel goed meegevallen hoor.

SOFIE
7-6-2008
 Meld misbruik6-4-2008 18:35:52

moet wel zeggen; ons misboekje is volledig af, en bij hem al goedgekeurd; dus daar hoeven we het al niet meer over te hebben!!

grtjs, sofie

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik6-4-2008 19:40:48

Hey,bij ons heeft dit ook anderhalf uur geduurd,we hebben over vanalles gepraat,de bedoeling is eigenlijk ook dat hij jullie een beetje leert kenne,dat hij weet wie hij voor zich heeft in de mis.
Het gesprek ging er plezant aan toe bij ons.
grtz sarah

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik7-4-2008 8:37:13

hey Sofie,

Je hoeft je daarin geen zorgen te maken!
Dat was bij ons een heel los gesprek. Overlopen van misboekje en soms vertelt hij iets over de symboliek of vraagt hij iets.. .
Wij hebben er ook een uur een half gezeten, maar we moesten dan weg, want hij had een afspraak.
Aan die tijd zit je rap zenne!
Veel succes!
Liesbeth
17/05/2008

Inge
14-6-2008
 Meld misbruik7-4-2008 12:48:04

Bij ons duurde het maar een kwartier. De tijd van de papieren in te vullen (wat is de naam van je ouders - adres etc.). Het misboekje heeft hij op 2 sec doorbladerd en op een zaak na was het OK.

Groetjes,
Inge
14/06/2008

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik7-4-2008 15:20:27

Hey Sofie,

Wij zijn vrijdag in ondertrouw gegaan, het heeft bij ons 45 min geduurd.
Wij moesten gewoon op een paar vragen antwoorden (hoe jullie elkaar hebben leren kennen, wat de waarden in je leven zijn, waarom je voor de kerk wilt trouwen ...) en dan papieren tekenen. Dan kregen we uitleg over de misviering zelf, en wat wij moeten doen voor het misboekje.
Dat was het, een tof gesprek en de tijd ging snel voorbij.
Ik vind het wel raar dat jullie misboekje al af is en goedgekeurd voor jullie in ondertrouw gegaan zijn, normaal is het omgekeerd (wij hebben een boek meegekregen om de teksten te kiezen, en hij heeft ook gezegd wat hij het liefste heeft).

Groetjes,
Karen
13/9/2008

DONNA
27-9-2008
 Meld misbruik7-4-2008 15:35:50

wat blijkbaar heel belangrijk was, was dat je de gegevens (plaats en tijdstip) van je eigen doopsel moest meebrengen. Dat staat alleszins in het trouwboekje van je ouders. Je moet immers zelf eerst gedoopt zijn vooraleer je voor de kerk kan trouwen !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...