Nu Online
Momenteel zijn er 52 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

onze trouwdag...

  5-4-2008 20:38:56
lieve bruidjes in spe,

gisteren was het onze trouwdag...onze fantastische, onbeschrijflijke (maar ik probeer toch...) trouwdag.
ik geniet nog na van elk moment.
het begon al 's morgens bij de kapper, toen ik bij 'n kopje koffie besefte dat dit nu echt wel de dag was waar we zolang naar uitgekeken hadden.
mijn maquillage heb ik zelf gedaan, terwijl mijn toekomstige met onze dochters naar de kapper was.
en na het ophalen van mijn bruidboeket ('n boeket kan je het amper noemen, 't was echt 'n kunstwerk bijna...het was gemaakt van orchideewortels en dieprode orchideeën en ik droeg het rond mijn pols) vertrokken we gepakt en gezakt met allen richting sint-laureins. we logeeerden samen met wat vrienden en familie in de waterputhoeve daar.
in een heerlijk lentezonnetje en bij 'n glaasje wijn voelden we ons precies op vakantie... dat was echt 'n uurtje genieten met ons gezinnetje.
onze jongste dochters deed nog 'n tukje. 't was kiezen tussen 'n vermoeid kindje of 'n geslaagd kapsel voor haar, maar die keuze was snel gemaakt...
tegen 14u15 kwam de fotograaf en de vrienden en familie toe.
de kindjes mochten eindelijk hun mooiste kleedjes aantrekken, ze waren prachtig.
toen mijn man ook zijn pak aan had, was het eindelijk mijn beurt.
samen met mijn beste vriendinnen trok ik mijn trouwkleed aan, ze moesten zowaar 'n traantje wegpinken.
mijn man leek ook ontroerd toen hij mij zag...
bij wat koffie en gebak genoten we verder van het zalige spannende gevoel.
en dan was het tijd om mijn de kindjes, de fotograaf en de babysit (super hoe zij die dag ook zorgde dat de kindjes geen moment aan hun lot overgelaten waren) naar het godshuis te gaan. daar werd alles in gereedheid gebracht voor onze viering in de kapel en na 'n fantastische fotosessie steeg de spanning ten top.
tot dan toe was het goed gegaan, maar toen ik met papa en de kindjes het laatste halfuur voor de viering boven moest blijven en de zaal vol liep, werd ik bloednerveus...
het meest emotionele moment van de dag was zeker toen ik met papa en mijn dochters onder luid applaus van de vele aanwezigen de brede trap mocht afdalen naar mijn man. ik moest hard mijn best doen om niet in tranen uit te barsten en ik bleek niet de enige...
de viering leidden we zelf, zonder voorganger. we hadden die helemaal zelf ineen gestoken. 'n risico, maar het liep perfect. het werd 'n heel emotionele en persoonlijke dienst die we "onze liefde in woord, in beeld" hadden genoemd.
toen we nadien onze gasten begroetten, bleek iedereen onder de indruk van de manier waarop wij onze trouw hadden opgevat.
de receptie was druk en ik vond het niet makkelijk om iedereen de nodige aandacht te geven. je wordt steeds aangeklampt en op dat moment ging het wat te snel voor mij...maar ik heb genoten van elke seconde. enkel de hapjes en de drank zijn geheel aan mij voorbij gegaan...
tegen 20u15 verdwenen de enkel-receptie-gasten en op de tonen van "hooked on a feeling" gingen we de zaal voor het diner (elke onderdeel vond plaats in een apart stuk van het godshuis) binnen.
mijn man moest nog 'n belofte van zijn vrijgezellenavond inlossen. hij had van de mannen enkele woorden gekregen waarmee hij 'n speech moest maken. daar is hij wonderwel in geslaagd (de woorden en zinnen waarmee hij het moest doen waren niet simpel...)!
en na de bijzonder emotionele tafelrede van mijn papa was het tijd voor het eten.
't was echt om duimen en vingers bij af te likken!! voor diegenen die nog trouwen in het godshuis, 't eten en de service zijn SUPER!!!
na het voorgerecht was het voor onze kindjes welletjes geweest en konden zij met de babysit genieten van een welverdiende nachtrust in de waterputhoeve. ze zijn de hele dag zo ongelooflijk flink geweest...
na de koffie werden de gasten aangemoedigd om weer de verplaatsing naar de kapel te maken. daar stond het groepje van 'n vriend van ons ('n fantische groep, 'big in belgium' voor de geïnteresseerden) klaar om het dansfeest op gang te trekken.
op de tonen van 'beasten of burden' van the stones maakten we onze entree.
en meteen was de toon gezet, zowel tijdens het optreden van 'n uur als erna bij de dj is de dansvloer niet meer leeg geweest...ikzelf heb de ganse avond gedanst en genoten...
toen we tegen 4u nog met een 20-tal vrienden over waren hebben we ons fantastische feest beëindigd en konden we genieten van 'n heerlijk bed...
ik heb niet veel geslapen, verlangde om mijn kindjes te zien...
'n stuk later in de voormiddag werden familie en vrienden één voor één wakker en bij 'n heerlijk overvloedig ontbijt werd nagepraat over 'n formidabele avond. ongelooflijk hoeveel anekdoten je dan al te vertellen hebt...
tegen de middag was het tijd om in te pakken en huiswaarts te keren. toen had ik het even heel moeilijk, het besef dat het nu echt wel voorbij was deed wat tranen vloeien...
maar bovenal overheerst een roes van geluk en de herinnering aan 'n overgetelijk trouwfeest, dat precies is verlopen zoals we het gedroomd hadden!
ik wens jullie allen hier diezelfde roes toe...
en de vele kaartjes en wensen op ons gastendoek (ipv een gastenboek hadden we een schilderdoek uitgezet waar de gasten met textielstift hun wensen kwijt konden) blijven een tastbare herinnering.
ik hoop gauw een selectie van foto's online te zetten. want 'n beeld zegt vaak meer dan duizend woorden...

ik wens jullie allen nog het allerbeste toe en 'n even fantastisch trouwfeest als wij mochten beleven...
't ga jullie allen goed... (en ik kom nog wel es piepen hier!)
lieve groeten,
nele

nele
4-4-2008
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1171


sarah
18-7-2008
 Meld misbruik5-4-2008 21:37:45

Hey nele,hen met veel plezier je bericht(je) gelezen!!
Eerst en vooral een dikke proficiat!!!
Als ik het zo lees was het SUPER!!
Ik krijg al kriebels als ik dan aan onze dag denk (over 104 dagen!)

Veel plezier en succes in de toekomst voor je hele hezinnetje.

Grtz sarah



evy
1-3-2009
 Meld misbruik5-4-2008 22:28:01

Wow Nele, dat klinkt inderdaad als een superdag!
Ik moet nog 118 dagen wachten, maar kijk ook al vol spanning uit.
Bedankt voor je verslagje en geniet van het getrouwde leven.

Groetjes Evy



inge
1-8-2008
 Meld misbruik6-4-2008 0:42:51

Hey,
Een dikke proficiat.
Bij ons ook nog 118 dagen op de teller,
ik hoop ook zo'n leuke dag te mogen hebben.
Groetjes Inge



vicky
24-5-2008
 Meld misbruik6-4-2008 8:35:37

proficiat !!!
leuk dat jullie er zo van genoten hebben !!

ik denk dat het besef dat het voorbij is idd emotioneel is,
het is een dag waar je zo lang naar uit kijkt
eigenlijk al van sinds ik een klein meisje was ... en in 1 2 3 is het voorbij

nog 48 dagen en het is zover voor ons
brrrr, spannend

geniet nog verder als man en vrouw ;-)



San
12-4-2008
 Meld misbruik6-4-2008 9:52:00

Waw Nele wat een fantastisch verslag. Ik krijg er kippenvel van als ik dit lees. Ik hoop dat ik zaterdag ook zo ga genieten. Ik heb me heel de tijd goed kunnen houden met geen stress maar vannacht ben ik tweemaal wakker geworden van een enge droom waarin alles misliep op onze trouw. Ik vrees dat ook ik zal moeten onderdoen aan de zenuwen.
Ik wens jou, je ventje en jullie kindjes het allerbeste voor jullie verdere leven en vooral een goede gezondheid en heel veel liefde en geluk voor de toekomst.

PS ben echt benieuwd naar jullie foto's.

Sandra
12/04/2008



Sarah
12-7-2008
 Meld misbruik6-4-2008 12:25:16

Amai Nele Fantastisch!!!

Ik had de tranen in mijn ogen als ik het aan het lezen was... Ik kon ook ni snel genoeg lezen zodat ik een paar keer opnieuw ben moeten beginnen :-)
Als onze dag de helft wordt van het geluk die jullie hebben mogen mee maken dan zal ik al super gelukkig zijn :-)

Geniet nog lekker na en ene dikke proficiat!!!

groetjes Sarah nog 97 dagen te gaan



annelies

 Meld misbruik6-4-2008 17:43:14

Een dikke proficiat.
Echt leuk dat alles zo goed verlopen is.

Wij zijn momenteel aan het uitkijken voor een feestzaal.
En het godshuis spreekt ons ook aan.
En we willen daar dan ook de viering doen.

Kan je mij wat meer info over het godshuis geven, en evetueel fotos?

Als je dat ziet zitten natuurlijk.

Alvast bedankt, en het allerbeste verder



L
26-6-2009
 Meld misbruik6-4-2008 18:37:40

het klinkt als een fantastische dag!!!
en je beschrijft het heel mooi



annelies

 Meld misbruik17-4-2008 11:44:30

Kan je uw misboekje, en fotos doorsturen naar avereecke@hotmail.com

Je zou er mij een groot plezier meedoen.
Wij willen ook zoiets maar hebben dat nog nooit meegemaakt.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...