Nu Online
Momenteel zijn er 255 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat doen gasten tussen kerk en receptie?

  4-4-2008 11:03:44
Hallo,

we zitten met een planningsprobleem :
onze gasten komen van over het hele land, en daarom dachten we alles snel te laten aansluitoen. Ik weet gewoon niet wat ze anders moten doen tussen bv kerk en receptie?

We dachten ht zo te doen ;
- 12.00 : foto's
- 14.30 : kerk
- 16.00 naar feestzaal vertrekken
- 16.30 - 18.00 : receptie voor iedereen van het avondfeest + extra gasten
- 18.30 : begin avondfeest
- 21.3à : Openingsdans

Volgens mijn schoonvader is dit veel te lang, en gaan mensen zich vervelen.

Maar we weten gewoon niet wat iedereen anders moet doen tijdens het wachten, en dan heb ik schrik dat sommigen ofwel enkel naar de viering, ofwel pas vanaf 's avonds gaan komen?

Hoe doen jullie dit?

Veerle

veerle
1-2-2009
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1506


inge

 Meld misbruik4-4-2008 11:13:50

wij zitten ook met dat probleem. Ikzelf ben van mening dat de gasten die tijd zelf kunnen invullen en daar geen probleem van maken. De meesten gaan dan samen met andere familieleden iets drinken in het plaatselijk dorpscafé. Maar moeder heeft daar ook een andere mening over...



Bregtje
30-8-2008
 Meld misbruik4-4-2008 11:26:15

Hey!

Bij ons komen de gasten ook van overal, dus we kennen het probleem :-) Wij hebben de volgende (voorlopige) planning:

12.00: trouw gemeentehuis met dichte familie en getuigen
13.00: lunch bij ons thuis met dichte familie en getuigen
15.00: vertrek naar feestzaal
16.00: persoonlijke viering op onze locatie met goede vrienden, (dichte) familie en getuigen
17.00: receptie (met gasten avondfeest en anderen)
19.00: start avondfeest met diner (enkel gasten avondfeest)
22.00: openingsdans en feest

Dus dat lijkt wel een beetje op die van jullie he!

Wij geven de gasten die op het avondfeest zijn uitgenodigd wel de keuze om al dan niet ook naar de receptie te komen.

Groetjes!



Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik4-4-2008 12:09:02

We zijn nu al 2 keer naar een trouwfeest van neven en nichten moeten gaan waarbij het voor ons een eind rijden was. We hebben daar geen probleem van gemaakt. Die tijd ts viering en avondfeest is voorbij gevlogen. We zijn eens iets gaan drinken, we zijn al meegeweest met iemand anders naar hun huis, ... en ik denk dat de meeste daar geen probleem van zullen maken hoor.

Wij gaan juist het zelfde hebben... wat doen de mensen tussen de viering en het avondfeest. Ze kunnen hier bij ons in het stad gaan: winkels zijn open, terrasje doen...

Niet mee inzitten.

Groetjes



Karolien
13-9-2008
 Meld misbruik4-4-2008 12:32:05

Hoi Veerle

Wij hebben ervoor gekozen om 's morgens met de foto's te beginnen en om 13u voor de wet te trouwen. Om 13u30 willen we dan voor de kerk trouwen om tegen 15u naar de feestzaal te kunnen vertrekken om dan de eerste receptie om 16u te laten beginnen. Op die manier sluit alles een beetje aan elkaar en zijn er geen al te lange "wachttijden". Ik ben van het principe dat een gast zich wel zelf bezig houdt en onze ceremoniemeester vindt ook dat je voor die dag niet te veel aan anderen moet denken. Hoe zou je zelf zijn? Als jij ergens te gast wordt gevraagd en er is ergens een gat dat opgevuld moet worden, ga jij toch ook niet moeilijk liggen doen? Dan kijk je al eens uit wat je in de streek kan doen. Ik heb ook een lijstje gemaakt met dingen dat mensen kunnen doen als ze moeten wachten (waar zijn er leuke adresjes, welke stad ligt niet te ver af om eens naartoe te gaan).

groetjes
Karolien



An
28-6-2008
 Meld misbruik4-4-2008 13:22:00

Hey,

Laat je maar niet opjagen door je schoonvader, het zal wel loslopen! Wij zitten met een gat van 2u tussen de kerk en de receptie. Wij gaan dan foto's nemen, maar wat met de rest? Waarschijnlijk gaan we broodjes voorzien, ofwel bij ons thuis, ofwel bij één van onze ouders, ofwel al in de zaal, dat moeten we nog bekijken.

Succes.
Grtjes,
An



Diane
16-5-2009
 Meld misbruik4-4-2008 15:05:19

Ons burgerlijk huwelijk is om 11.00. Hierna gaan de mensen bij ons thuis om broodjes te eten. Om 14.15 moeten ze vertrekken naar de zaal voor de viering.

Groetjes,
Diane
17 mei 08



Ellen
12-4-2008
 Meld misbruik4-4-2008 19:54:31

Heyla

Bij ons is ons kerkelijk huwelijk om 14.30u. Het feest begint om 18.30 u. We gaan intussen tijd foto's nemen. We hebben besloten om onze ouders, grootouders en getuigen al in de feestzaal te vragen tussendoor voor een hapje en een drankje. De andere gasten moeten zelf zien wat ze doen. De meeste maken daar geen probleem uit en anders komen deze mensen gewoon niet naar de kerk en wel naar het avondfeest. We weten dat de mensen die we er supergraag bij allebei hebben, komen en dat is genoeg voor ons!

Groetjes
Ellen
Nog acht daagjes te gaan...
12/04/2008



Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik4-4-2008 20:57:52

Hey Veerle,

wij hebben exact dezelfde tijdindeling, super grappig! De gasten komen ook uit het buitenland en worden uitgenodigd vanaf de kerk (14h30). We halen ze met een bus op en brengen ze dan ook naar de feestzaal. Ik denk niet dat dit te lang is, ze kunnen toch met verschillende mensen babbelen hé!

Groetjes

Cathy
24/05/2008



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik5-4-2008 10:15:42

Hey,

Mijn ouders zullen de sleutel van hun huis geven aan een tante van me. Zo kunnen de mensen die van ver komen bij ons thuis binnen. We zullen drank voorzien en een klein hapje. We hebben ook een grote tuin. Dus bij mooi weer kunnen ze buiten zitten.

De receptie bij ons is wel enkel voor kennissen. Het avondfeest voor familie. En dat begint om 19h. Wij trouwen om 14h30 en het is een 30-tal min. rijden naar de feestzaal.

Groeten,

Gerlinde


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...