Nu Online
Momenteel zijn er 170 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Getuige

2-4-2008 10:42:54
Hoi,

Ik zit met een vervelend probleempje. Ik weet niet wie kiezen als getuige. Ik twijfel tussen twee personen. Ik wilde eerst mijn vader nemen omdat hij een hele tijd tegen de relatie van mij en mijn vriend geweest is. Nu zijn ze twee handen op één buik. Een beetje emotionele waarde dus. Maar mijn moeder stelde voor om mijn neef te kiezen als getuige. Nu weet ik het dus niet meer. Wie hebben jullie gekozen en hoe heb je deze beslissing genomen?

Groetjes,
Sarah

Sarah
30-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 483

veerle
1-2-2009
 Meld misbruik2-4-2008 10:55:37

Hallo,

ik heb mijn beste vriendin als getuige gekozen, en mijn verloofde heeft een goede collega gevraagd.

Ik heb zelf eigenlijk geen idee wat daar de gewoontes bij zijn, ...

Succes bij het kiezen,
Veerle

Sylvia
25-4-2009
 Meld misbruik2-4-2008 11:14:29

Hey,

Als je voor de wet en voor de kerk trouwt, kan je ze misschien beiden nemen?

Petra
22-8-2008
 Meld misbruik2-4-2008 11:19:34

Ik heb een vriendin als getuige gekozen die mij en mijn ventje aan elkaar voorgesteld heeft. Ik had dat ooit als grap gezegd tegen haar dat als we zouden trouwen zij mijn getuige mocht zijn, en nu is het dus zo ver.
Groetjes,
Petra
22-08-08

Laura
9-8-2009
 Meld misbruik2-4-2008 11:45:54

Ik koos gewoon voor mijn twee beste vriendinnen. Wie waar wat doet hebben ze zelf beslist (kerkelijk, burgerlijk, speech, lezing in de mis..)
Mijn moeder vond dat ik mijn zus moest nemen, dat was even een pijnlijk moment toen ik zei dat ik al 2 mensen gevraagd had. Uiteindelijk kies je zelf.
BTW: ik denk niet dat veel koppels nog wakker liggen van wie hun getuige was NA de trouw. Mijn ouders weten zelfs niet meer wie dat was

Ofwel vraag je ze beiden, ofwel neem je je vader aangezien die het meeste betekent voor je als ik je verhaal lees.

Diane
16-5-2009
 Meld misbruik2-4-2008 11:51:50

Hallo Sarah,
je moet gewoon kiezen wie jij wilt, en je niet laten beïnvloeden door anderen. Het is tenslotte jouw dag!
Diane
17 mei 08

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik2-4-2008 11:58:41

wat een ander voorstelt of doet, daar kan je naar luisteren, maar doe er uiteindelijk toch je eigen ding mee.
Ik heb een goede vriend die zijn beste vriend wou nemen, maar zijn moeder heeft hem blijven opdringen van zijn broer te nemen, die heeft dat gedaan en die heeft daar nu spijt van omdat hij zo close niet is met zijn broer...
Doe wat je zelf goed vindt.
Het moet een gevoel zijn van 'ja die persoon moet mijn getuige zijn omdat hij achter onze keuze staat en achter onze relatie' en niet 'die moet mijn getuige zijn omdat hij een bloedverwant is en de traditie dat nu eenmaal zo voorschrijft'

Sofie
3-5-2008
 Meld misbruik2-4-2008 12:53:15

Hey, mijn getuigen zijn voor de wet mijn broer en voor de kerk mijn zus. Daar heb ik helemaal niet lang moeten over nadenken. Vrienden/vriendinnen of andere familie waren voor mij geen mogelijkheid, ze zijn er wel, maar 'k heb graag mijn broer en zus er dicht bij die dag. Via mijn broer heb ik jaren geleden mijn verloofde leren kennen en mijn zus en mijn verloofde komen ook goed overeen. Sofie (03/05/08)

Sarah
30-5-2009
 Meld misbruik2-4-2008 14:03:09

Ik wist eigenlijk niet dat je twee verschillende getuigen mocht hebben (kerk en wet). Dat is fijn om te weten! Bedankt voor jullie reacties!

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik2-4-2008 16:34:21

ik heb mijn zus, mijn verloofde zijn papa

ANN
31-5-2008
 Meld misbruik3-4-2008 19:52:51

Daar ik niet kon kiezen tussen mijn zus en nicht waarvan ik alletwee getuigen mocht zijn heb ik gewoon voor een andere persoon gekozen namelijk mijn beste vriendin.

Groetjes Ann
31/05/2008

Natacha B

Meld misbruik5-4-2008 11:45:21

Was hier eigenlijk heel snel beslist.

Mijn verloofde heeft maar één zus waar hij goed mee overeenkomt en dus is dat zij geworden.

En ik heb mijn vader gekozen. Hij is nog nooit huwelijksgetuige geweest (en mijn mama wel) en we hebben best een goede band.

Vrienden die we dan misschien nooit meer gaan zien kies ik liever niet. En andere familieleden kwamen echt niet in me op als getuige. Ik wist meteen dat ik hem moest kiezen. We trouwen ook niet voor de kerk, dus mag hij mijn getuige zijn i.p.v. me weg te geven ;)

En eigenlijk vind ik dat ook mooi staan: hij met een vrouwelijke getuige en ik met een mannelijke getuige, maar da's toeval en bijzaak hé.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...