Terug naar overzicht
Hallo, ik heb mijn beste vriendin als getuige gekozen, en mijn verloofde heeft een goede collega gevraagd. Ik heb zelf eigenlijk geen idee wat daar de gewoontes bij zijn, ... Succes bij het kiezen, Veerle
Hey,Als je voor de wet en voor de kerk trouwt, kan je ze misschien beiden nemen?
Ik heb een vriendin als getuige gekozen die mij en mijn ventje aan elkaar voorgesteld heeft. Ik had dat ooit als grap gezegd tegen haar dat als we zouden trouwen zij mijn getuige mocht zijn, en nu is het dus zo ver.Groetjes,Petra22-08-08
Ik koos gewoon voor mijn twee beste vriendinnen. Wie waar wat doet hebben ze zelf beslist (kerkelijk, burgerlijk, speech, lezing in de mis..)Mijn moeder vond dat ik mijn zus moest nemen, dat was even een pijnlijk moment toen ik zei dat ik al 2 mensen gevraagd had. Uiteindelijk kies je zelf.BTW: ik denk niet dat veel koppels nog wakker liggen van wie hun getuige was NA de trouw. Mijn ouders weten zelfs niet meer wie dat wasOfwel vraag je ze beiden, ofwel neem je je vader aangezien die het meeste betekent voor je als ik je verhaal lees.
Hallo Sarah,je moet gewoon kiezen wie jij wilt, en je niet laten beïnvloeden door anderen. Het is tenslotte jouw dag!Diane17 mei 08
wat een ander voorstelt of doet, daar kan je naar luisteren, maar doe er uiteindelijk toch je eigen ding mee.Ik heb een goede vriend die zijn beste vriend wou nemen, maar zijn moeder heeft hem blijven opdringen van zijn broer te nemen, die heeft dat gedaan en die heeft daar nu spijt van omdat hij zo close niet is met zijn broer...Doe wat je zelf goed vindt. Het moet een gevoel zijn van 'ja die persoon moet mijn getuige zijn omdat hij achter onze keuze staat en achter onze relatie' en niet 'die moet mijn getuige zijn omdat hij een bloedverwant is en de traditie dat nu eenmaal zo voorschrijft'
Hey, mijn getuigen zijn voor de wet mijn broer en voor de kerk mijn zus. Daar heb ik helemaal niet lang moeten over nadenken. Vrienden/vriendinnen of andere familie waren voor mij geen mogelijkheid, ze zijn er wel, maar 'k heb graag mijn broer en zus er dicht bij die dag. Via mijn broer heb ik jaren geleden mijn verloofde leren kennen en mijn zus en mijn verloofde komen ook goed overeen. Sofie (03/05/08)
Ik wist eigenlijk niet dat je twee verschillende getuigen mocht hebben (kerk en wet). Dat is fijn om te weten! Bedankt voor jullie reacties!
ik heb mijn zus, mijn verloofde zijn papa
Daar ik niet kon kiezen tussen mijn zus en nicht waarvan ik alletwee getuigen mocht zijn heb ik gewoon voor een andere persoon gekozen namelijk mijn beste vriendin.Groetjes Ann31/05/2008
Was hier eigenlijk heel snel beslist.Mijn verloofde heeft maar één zus waar hij goed mee overeenkomt en dus is dat zij geworden.En ik heb mijn vader gekozen. Hij is nog nooit huwelijksgetuige geweest (en mijn mama wel) en we hebben best een goede band.Vrienden die we dan misschien nooit meer gaan zien kies ik liever niet. En andere familieleden kwamen echt niet in me op als getuige. Ik wist meteen dat ik hem moest kiezen. We trouwen ook niet voor de kerk, dus mag hij mijn getuige zijn i.p.v. me weg te geven ;)En eigenlijk vind ik dat ook mooi staan: hij met een vrouwelijke getuige en ik met een mannelijke getuige, maar da's toeval en bijzaak hé.