Nu Online
Momenteel zijn er 81 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

probleem ivm getuigen -> meningen gevraagd

  1-4-2008 10:10:29
Ik heb een groot probleem ivm mijn getuigen. Ik ben eigenlijk heel stom geweest en ging ervan uit dat je op de gemeente 2 getuigen mag aanduiden. Nu blijkt dat het dus niet zo is, althans niet in mijn gemeente. We trouwen ook voor de Kerk, en ik heb dus (stom van mij) maar liefst 4 getuigen aangeduid. Het zijn 4 vriendinnen van me die ik al heel lang ken. Toen ik ze aangeduid heb, kon ik het heel goed vinden met hen allemaal. Maar de laatste tijd heb ik steeds meer problemen met mijn beste jeugdvriendin. Ik heb het gevoel dat onze vriendschap niet meer is wat het geweest was; ze houdt weinig rekening met anderen en doet dingen waar ik het moeilijk mee heb. Ik heb haar nog niet verteld dat er zaken mij dwarszitten omdat ze heel boos kan reageren. Een ander vriendin van me is al meermaals getuige geweest bij ander huwelijken en ik denk wel dat ze begrip zal opbrengen voor mijn situatie. In mijn ogen zijn er dus 3 mogelijkheden: ofwel vraag ik aan mijn begripvol vriendin of ze kan passen, ofwel vraag ik aan mijn ander vriendin waarmee ik het minder goed kan vinden om te passen (maar dan is het gegarandeerd ruzie) ofwel trek ik een lot waar ze allen bijzitten. Mijn hart zegt dat ik beter de vriendin zou nemen met wie ik het minder goed vind, maar ik denk wel dat ze er kapot van zou zijn. Anderzijds heb ik wel het gevoel dat er misschien wel ooit een einde komt aan onze vriendschap, of dat het alleszins zal verwateren als ik mijn frustraties teveel opkrop. Mijn verstand zegt dat ik mijn ander vriendin neem omdat ik weet dat ze het zal begrijpen.
Wat zouden jullie doen in mijn plaats? (Ik hoop dat het een beetje duidelijk is)

Sandra
30-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1055


eline
5-9-2008
 Meld misbruik1-4-2008 10:35:34

Hey Sandra,

Ik denk dat je jouw hart moet volgen, soms is het uiteindelijk beter om de moeilijke weg te volgen uiteindelijk.
Ik denk echt dat dit in jouw geval zo is.
Bij het kiezen voor het verstand en de gemakkelijke weg zal het in toekomst geen betere oplossing zijn, zoals je zelf schrijft de vriendschap zal naar alle waarschijnlijkheid toch verwateren als ik alles blijf opkroppen.

Groetjes Eline
05/09/2008



Laura
9-8-2009
 Meld misbruik1-4-2008 11:16:06

Volg je hart zou ik zeggen.
Ik heb iets gelijkaardigs voor: vorige zomer kreeg ik ruzie met een vriendengroepje van uit mijn studententijd omda tik vond dat het initiatief om af te spreken maar van één kant kwam. Enkele vrienden hebben deze winter contact genomen en willen het hele voorval vergeten. Andere verwachten excuses, terwijl ik wel de gekwetste was.
Wel met zo'n mensen heb ik het niet moeilijk ze niet uit te nodigen op mijn trouwfeest. Zo leer je echte en fake vrienden van elkaar onderscheiden
Als je vriendin dit voorval nodig vindt om over te ruziën is het niet waard. Als ze echt een vriendin in zal ze ervoor zorgen dat jij gelukkig bent met je trouwdag en niet zeuren.

Veel succes



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik1-4-2008 12:29:24

Hey,

Ik zou zeker niet voor de eerste optie gaan... Die vriendin zal het inderdaad misschien begrijpen, maar diep in haar hart zal ze toch gekwetst zijn denk ik. Bovendien straf je haar eigenlijk omdat je schrik hebt de confrontatie aan te gaan met een vriendin waar je toch al twijfels aan hebt. Diezelfde lijn trek je eigenlijk door als je voor de lottrekking kiest.

Maar da's mijn mening... en zoals de dames hieronder zeggen: uiteindelijk moet jij doen wat jou het beste lijkt.

Hopelijk vind je snel een oplossing!
Lieve



Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik1-4-2008 15:09:31

Zou je niet beter iemand anders kiezen? Allevier de vriendinnen zeggen dat je je vergist hebt en teveel getuigen aangeduid hebt. en dat je om alle conflicten te vermijden iemand totaal anders neemt. een zus of nog iemand anders?
Misschien kan je je vriendinnen nog een andere rol geven?

Op die manier kan er niemand zich achtergestoken voelen.



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik2-4-2008 8:39:19

Je kan niet voor iedereen goed doen. Er zullen altijd mensen zijn die het liever zus of zo hadden gezien, daarom moet je het ook doen op de manier dat jij er zelf gelukkig bij bent!
Voel jij een hechtere band met een vriendin of een duidelijke voorkeur, dan neem je deze gewoon.
Denk er rustig over na hoe je dit het best kan aanbrengen. Voor een ander haar of zijn schone ogen hoef je geen dingen toe te geven omtrent de mooiste dag van je leven!



Patricia

 Meld misbruik2-4-2008 9:59:56

Sandra

Dit is een heel moeilijke beslissing!
En ik kan je heel goed begrijpen. Vorig jaar heb ik ook iets met vrienden meegemaakt. Er was geroddel, achterklap en ik had zogezegd vanalles verkeerd gedaan.
Toen ik merkte op een feestje van die vrienden dat ik heel de avond genegeerd werd, heb ik al mijn moed bijeen geraapt en mn beste vriendin erover gebeld.
Ik wilde dit zo vlug mogelijk uitpraten omdat het allemaal begonnen is omwille van een misverstand (dat die vrienden toen niet hebben uitgeklaard, maar goed). Ik moest wachten tot onze beste vrienden verhuisd waren en heb uit respect toegezegd.
Ik heb van hen nu een jaar niets meer gehoord. Dat doet pijn.

Ik weet dus hoe moeilijk je het nu hebt, maar zou je toch aanraden om dit uit te praten. Zoals iemand hier al zei, als ze er ruzie om maakt, is ze je vriendschap niet waard. Dan heb je ze beter niet op je trouwfeest, of je krijgt er misschien later spijt van.

Ik wens je veel succes met je beslissing en als je erover wil mailen, doe maar. Laat dan hier je mailadres achter.

Patricia



Karen
13-9-2008
 Meld misbruik3-4-2008 8:55:20

Hey Sandra,

Je hebt het jezelf wel heel moeilijk gemaakt, he :-)
De taak van de getuige is om je vrijgezellenavond te organiseren (als je er een wilt, natuurlijk), om je bij te staan op je grote dag (de hele dag) en om bemiddelaar te zijn als je huwelijksproblemen hebt (maar dat wordt tegenwoordig door andere mensen gedaan :-).
Getuige zijn is dus meer dan gewoon je handtekening zetten, en je moet er dus goed over nadenken.
Ik denk dat jij bedoelt dat je 3 vriendinnen gaat vragen om getuige te zijn (1 voor de wet en 2 andere voor de kerk) en dat er dus één iemand geen getuige gaat zijn. Om eerlijk te zijn, als ik de enige zou zijn van een groep van 4 die niet gevraagd zou worden, zou ik, hoe begripvol ik ook ben, zeer teleurgesteld en gekwetst zijn ...
Als ik jou was, zou ik niemand van je vriendinnen nemen en het aan mijn moeder, zus, nicht ... vragen. Als je dat niet wilt, zou ik maar één vriendin kiezen om te getuigen (dan moet je er inderdaad 3 teleurstellen, maar dan komt het niet zo hard aan voor diegenen die niet gekozen zijn omdat ze dan niet als enige buitengesloten worden) en geef de andere 3 een andere taak: bruidsmeisjes, voorlezen in de mis, ceremoniemeester, ...).
Ik hoop dat je het kan oplossen!

Groetjes,
Karen
13/9/2008



Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik3-4-2008 12:19:57

Ik dank jullie allen voor de reacties! Ik ben echt stom geweest, deels omdat ik mij niet goed ingelicht heb, en deels omdat ik het zowieso moeilijk heb/had te kiezen en niemand buiten wil sluiten. Ik had dit probleem eigenlijk zowieso gehad, alleen had ik het eerst langer voor mezelf moeten houden tot ik goed ingelicht was. Voor dit bestaat geen goede oplossing vrees ik. Ik zal waarschijnlijk diegene kiezen die het meest voor me doet en die het meest enthousiasme toont van de 4. Ik zal eveneens een goed gesprek hebben met de persoon waar ik het de laatste tijd moeilijk mee heb... En nu maar hopen dat het goed afloopt... Ik heb mezelf wat aangedaan hoor, door goed te willen doen voor iedereen :-(


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...