Nu Online
Momenteel zijn er 196 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Overleden familielid herdenken tijdens de mis

30-3-2008 17:25:39
Hoi allemaal,

Ik heb 2 jaar geleden mijn moeder verloren, ik zou iets speciaal doen in de kerk om haar te herdenken. Heeft er iemand een tof idee?

Evi

Evi
19-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 387

wendy
23-8-2008
 Meld misbruik30-3-2008 17:29:31

wij werken met witte balonnen .en voor de huwelijs mis een klein woordje .aan de ballon hebben wij een persoonlijke boodschap op .ge zet en eind mis bij het buiten gaan laten we ze vliegen xx
23/08/08

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik30-3-2008 17:33:41

Ik heb een maand geleden mij oma verloren,ik dacht eraan om een kaarsje bij de paaskaars te zetten,zo is ze er toch een beetje bij.

Grtz sarah

Evi
19-7-2008
 Meld misbruik30-3-2008 17:41:17

Hoi Wendy,

met een klein woordje bedoel je daarmee dat je zelf iets voor gaat lezen?

Evi
19_07_08

Ilse

Meld misbruik30-3-2008 18:43:52

Hey Evi,

een paar jaar geleden heb ik mijn papa ook moeten afgeven.
Wij hebben tt nu toe nog niet ect iets speciaals voorzien tijdens de plechtigheid. Wel hebben we een algemeen tekstje bij de voorbeden:
Voor hen die deze mooie dag niet meer kunnen meemaken.
Zij gingen te vroeg van ons heen, wij hadden te weinig tijd om al onze ervaringen te delen, maar wij zullen hen in onze herinnering meedragen.
Laat ons bidden

Ik weet het niet goed. Misschien is dit TE weinig...Maar als er een echte persoonlijke tekst gaat woren afgelezen, ga ik,mijn mama, mijn broer, mijn oma en wie weet wie nog allemaal begnnen wenen...ik vind het te gevaarlijk...
Maar bij de aanvang van ons feest wordt er een tekst voorgelezen ter bedanking van ouders, getuigen, enz.. Ik denk dat we papa dan wel even gaan herdenken.

Veel succes
en sterkte
Ilse

valentine
27-6-2008
 Meld misbruik30-3-2008 21:41:00

Hoi,

Wij zetten enkele theelichtjes rond onze huwelijkskaars. De priester zal kort vermelden dat deze mensen ons op deze bijzondere dag met liefde omringen.
Dan natuurlijk bij de voorbeden de overledenen herdenken, er staat wel bij: in het bijzonder voor de papa van ...
WIj hebben ook de ballonnen die we na de mis de lucht inlaten.
En tot slot mag ik van de priester het altaarstuk meenemen om bij men papa op het graf te zetten.
Ik weet, het lijkt veel, maar 't zijn geen opvallende dingen en das toch wel belangrijk!

Groetjes en succes

ineke
7-5-2008
 Meld misbruik31-3-2008 9:14:07

vorig jaar in maart is mijn mama gestorven en op de receptie zet ik een witte kaars op de geschenken tafel met een foto van haar en lelies zodat de mensen het kunnen zien maar dat het ook niet helemaal overkomt als een herdenking. bij mij ligt het wat anders want door de centen die ik van haar geerft heb kan ik een heel feest geven. dus is het eigenlijk mama die de trouw betaald en dat mag iedereen weten en zien. heb er met verschillende mensen over gepraat en zij vinden het niet storend en een goed iedee.

feep

Meld misbruik2-4-2008 22:43:23

hallo evi,
ik ben een trouwambtenaar en zou graag de reacties op je oproep willen lezen omdat ikzelf dit ook regelmatig tegenkom en op zoek ben naar mooie ideeën .

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...