Terug naar overzicht
Wij betalen 200 euro voor de onze en ik vind dat dat goed meevalt in vergelijking met andere kosten van ons trouwfeest. Ik had er in het begin ook geen idee van wat een ceremoniemeester juist allemaal doet, maar na een gesprekje met de man in kwestie waren wij wel overtuigd. Deze persoon leidt je trouwdag in goed banen zonder zelf te veel op de voorgrond te trenden. Hij denkt in jouw plaats.Hij maakt je draaiboek en geeft je mee hoe alles volgens de etikette verlooopt, terwijl je zélf kiest in welke mate je je daaraan houdt. Ik lees hier heel vaak commentaren van bruidjes die dit overbodig vinden maar in veel topics wordt er dan wel gevraagd wie waar moet lopen, welke dagplanning andere bruidjes hebben....Als ik dat lees dan denk ik altijd: ja, da's waarvoor wij een ceremoniemeester hebben. Ik hoef mij niet druk te maken over het verloop van mijn trouwdag. Dus dan is het die 200 euro wel waard.Groetjes en succes nog met de voorbereidingen!Katleen
Hallo,Als je voor een klassieke ceremoniemeester gaat die van 's morgens tot 's avond jullie helpt, schommelen de prijzen tussen de 250 Euro en de 800 Euro. Dat vonden wij ook een beetje te veel van het goede!! Maar ook ik wil me die dag niet opjagen aan futiliteiten en wil dat het perfect verloopt. Daarom zijn we via via bij een hele vriendelijke mevrouw uitgekomen die ons voor een prikje, toch ten opzichte van de rest, wilt helpen. Je kan ook altijd in je vriendenkring eens zoeken naar een geschikte ceremoniemeester, een nichtje, een goede vriendin ... Taken, dat hangt een beetje af van wat je wilt. Onze ceremoniemeester is er van 's morgens bij, brieft dan iedereen van de suite, zorgt er voor dat iedereen zijn drinken krijgt, zorgt voor de volgorde van de suite, wie in welke auto moet, hoe de suite aan het gemeentehuis moet gaan staan en aan de kerk. Houdt de ringen bij (ons bruidsmeisje van 4 jaar brengt ze ons wel, maar het is te riskant om haar die de hele mis te laten bijhouden). Zij houdt de bloemen bij die we aan onze ouders geven tijdens de mis, neemt cadeautjes en bloemen aan, stippelt de route uit naar het gemeentehuis en de kerk ... Je kan zo iemand ook inhuren voor op je receptie en avondfeest de jassen, cadeautjes, bloemen aan te nemen en te zorgen dat iedereen zijn tafelnummer weet en het feest mee in goede banen leidt. Dit gebeurt bij ons allemaal door mensen van de zaal.Veel succes!Gr, An 28-06-2008
Wie hebben jullie?Ik wil me ook van niets aantrekken en ik ben een structuurbeest dus ja. Als ik foutloopt zou ik dat heel erg vinden.
Als je een structuurbeest ben dan zou ik zeker niet twijfelen. In't begin waren het vooral onze ouders die aandrongen een ceremoniemeester te nemen. Wij vonden het eerlijk gezegd nogal veel geld voor iets dat we even goed zelf konden doen. Moet toegeven dat we nu toch heeeeeeel blij zijn dat we er eentje hebben. Zo iemand zorgt er echt voor dat je je op je trouwdag van niets moet aantrekken en dus van alles ten volle kan genieten. Alles wordt op voorhand overlopen zodat je perfect weet wat je die dag te wachten staat, wat dus voor heel wat minder stress en zenuwen zorgt.Wij hebben een mevrouw uit het oost-vlaamse, Nathalie Dumarey. Super goedkoop is ze niet maar wel super goed in wat ze doet. Als je interesse hebt kan je het altijd eens googelen.Succes
Wij hebben Steven Chys (http://www.ceremoniechys.be/ ) en betalen 150 euro. Hij is al 2maal bij ons geweest om uit te leggen wat hij doet en wat er allemaal mogelijk is. Eigenlijk neemt een ceremoniemeester die dag een beetje in de hand. Hij zorg er toch voor dat alles vlekkeloos verloopt, dat alles wat je nodig hebt mee is, die je familie ook richtlijnen geeft, ... Bij ons blijft hij tot de start van de 1ste receptie omdat de zaal dan de leiding overneemt.GroetjesEvy