Nu Online
Momenteel zijn er 232 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Jackets (pitaleer) voor mannen - kleur

27-3-2008 13:14:06
Hallo!

Ik zit met een vraagje. Wij zouden graag iedereen van de suite in jacket zien. Iedereen is hiermee akkoord behalve de opa's. Zij zien het gezien hun leeftijd (85 jaar en ouder) niet zitten om nog in jacket met hoed rond te lopen. Aan de ene kant begrijp ik dat wel maar ik vraag me af of dit dan niet gaat "afsteken" tegenover de rest van de suite. De opa's zouden in kostuum komen, maar geen jacket.

Maar eigenlijk zit ik nog met een andere onduidelijkheid. We zijn gisteren eens naar de Jonavan in Roeselare geweest en daar wisten ze me te vertellen dat de jackets voor mannen altijd in grijs zijn met een grijs gestreepte broek en grijze hoed met handschoenen. Aangezien ik eerst niet zo stond te springen voor die grijze kleur, vroeg ik of dit ook in het zwart bestond. Ze zeiden me dat dit eigenlijk nooit gedaan wordt en dat ze dat niet hebben. Omdat ik toch eigenlijk veel liever zwart zie, heb ik ook nog eens naar de La Sposa in Roeselare gebeld. Daar zeiden ze me dat de echte jackets zwart zijn met een satijnen boord. Ik begrijp er dus niets meer van... Mag ik daarom eens jullie mening vragen? Ik zou ook nog graag weten of jullie bruidegom bijvoorbeeld iets anders gekleed is dan de suite of niet? Bijvoorbeeld een andere das, een andere kleur van jacket? Wat betreft de das, wat nemen jullie: vlinderdas, gewone das, lavalière (of hoe noem je zoiets)... ?

Alvast bedankt om me te helpen.

Groetjes, Mieke

Mieke

Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1686

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik27-3-2008 13:28:01

Hallo Mieke,

De jacquet zoals wij hem kennen is toch zoals ze die bij jonovan beschreven. Wat La Sposa bedoelde is volgens mij een rokkostuum. Destijds werd een jacquet gedragen tot de zonsondergang (dus overdag) en daarna werd een rokkostuum gedragen.
Je moet maar eens googlen, dan vindt je van beiden afbeeldingen.

Je kan natuurlijk altijd voor een rokkostuum kiezen maar ik denk dat je dit niet zo makkelijk in de verhuur vindt.

Wat mijn aanstaande betreft: onder zijn jacquet draagt hij een ander hemd en een feestlijker gilet dan de andere mannen.

Marjan
6-9-2008
 Meld misbruik27-3-2008 13:41:57

Ook bij ons zullen de mannen in jacquet zijn. Mijn grootouders lopen niet mee in de suite dus die komen uiteraard gewoon in kostuum. Bij ons is het een donkergrijze vest met een gestreepte broek, mijn aanstaande heeft iets anders maar ik mag nog niet weten wat... (wel ook een jacquet). Bij ons dragen ze allemaal een verschillende das, maar wel uit dezelfde reeks en dus in dezelfde kleuren.

Marjan

nele
2-8-2008
 Meld misbruik27-3-2008 14:01:31

hoihoi,

onze suite draagt ook pitaleers.
De vesten zijn in donkergrijs; eronder een lichtgrijze gilet, en de broek is gestreept (met lichtgrijs als boventoon - ge kon ook kiezen met donkergrijs als boventoon, maar aangezien het zomer zal zijn bij ons hebben we gekozen voor lichtgrijze ondertoon).
De hoeden zijn lichtgrijs.
Iedereen van de suite draagt een das, behalve de bruidegom een lavalière. Dus eigenlijk is de bruidegom quasi hetzelfde als de suite. De verkoopster zei dat het schoonst van al was dat er bijna geen verschil is met de suite. Onze versie van donkergrijze vest en gestreepte broek is de klassieke versie van pitaleer.Je kon ook vb een bruine pitaleer nemen of helemaal int donkergrijs (zonder gestreepte broek), enzovoorts.
Er was veel keuze alleszins. (huis vanwynsberghe te kuurne)

groetjes,
nele

Ilona
24-5-2008
 Meld misbruik28-3-2008 11:24:34

Vraagje: als de suite kledij moet huren, betalen jullie dat dan? of moeten de mensen dat zelf betalen?

Mieke

Meld misbruik28-3-2008 12:57:48

Dag Ilona,

Wij zullen zelf de kosten voor de kledij van de suite op ons nemen. Aangezien we zelf willen dat ze dit dragen, betalen we dit ook.

Groetjes, Mieke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...