Nu Online
Momenteel zijn er 125 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis Cyprus of Egypte?

  25-3-2008 13:04:14
Afgelopen weekend hebben we in brochures eens gekeken voor huwelijksreizen. Op dit moment zijn we heel hard aan het twijfelen tussen Cyprus en Egypte. Egypte is niet onbekend voor mij en trekt me wel aan (mijn toekomstige iets minder). Naar Cyprus ben ik nooit geweest, maar de hotels die aangeboden werden in de brochures leken ons stuk voor stuk super. Nu had ik van een aantal mensen gehoord dat Cyprus niet zo'n mooi eiland is. Diezelfde mensen raadden ons dan ook aan om eerder voor Egypte te kiezen. Daardoor zijn we gaan twijfelen. Heeft hier iemand ervaringen met Cyprus?

Sandra
30-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1301


els
27-9-2008
 Meld misbruik25-3-2008 13:39:42

Dag Sandra,
Ik ben al naar Cyprus geweest, en was een zalige vakantie. Het eten is er geweldig, zalig weer en de mensen zijn er ongelooflijk vriendelijk. Ik zat in het Riu hotel (naam ontsnapt me) en was er echt SUPER. Ik zou er zo teruggaan!!! Qua prijs kwaliteit is dit echt de moeite waard. Succes ermee
Els



Nele
20-9-2008
 Meld misbruik25-3-2008 13:55:07

Hallo,

misschien is het weer wel een factor die je kan helpen in je beslissing? In Egypte is mooi weer gegarandeerd, ook vroeg of laat in het seizoen. Langs de andere kant kan het dan weer te warm zijn in de zomermaanden, vooral in het binnenland.

Ikzelf ben nog niet naar Cyprus gegaan, maar wel al in Egypte aan de Rode Zee en dat was echt een zalige vakantie.

Succes ermee,

Nele



Marlies
6-6-2009
 Meld misbruik25-3-2008 13:56:26

Hallo,
wij zijn net terug van Cyprus, hebben een leuke vakantie gehad, goed hotel(alleen was dat van ons wat afgelegen...) Moest ik naar Paphos teruggaan zou ik maken dat we niet te ver van de haven zitten zodat we 's avonds nog wat kunnen gaan wandelen of iets gaan drinken... Wij hebben auto gehuurd en zo het eiland rondgetrokken, viel goed mee, alleen op een weekje heb je alles wel gezien... veel hangt er eigenlijk vanaf wat je verlangt van een huwelijksreis. (Wat ons wel opviel was hoe brits-gericht sommige plaatsen zijn)

Veel succes bij het kiezen hé,
Marlies



Deborah
4-4-2009
 Meld misbruik25-3-2008 14:13:28

hallo,

ik ben al een aantal keer naar Egypte - hotel Royal Azur (Hurgadha) en Pyramissa (Sharm El Sheik) gegaan, en moet zeggen, fantatisch weer, ook de hotels zeer goed, ook de service maar ik vond da de mensen echt geforceerd overkwamen (toeristen met geld....), cyprus daarentegen - hotel annabel echt super, en ook de mensen zijn echt vriendleijk, ze vallen je niet lastig op straat, ze proberen je niet in een boekiek binnen te trekken in tegenstelling tot Egypte.



Lore
12-4-2008
 Meld misbruik25-3-2008 14:25:35

hallo,
wij zijn vorig jaar op reis geweest naar cyprus en het was de mooiste reis die we al ooit gemaakt hebben! het is er zalig! heel goed weer, prachtige zee en uitzichten, heel vriendelijke mensen die je inderdaad niet lastigvallen, veel plaatsen zijn helemaal niet toeristisch of druk, lekker eten en heel veel te zien! wij hebben 10 dagen rondgetrokken met een auto en we hadden nog tijd tekort, er zijn prachtige stadjes, opgravingen (ik ben ook geen archeologie-fanaat, maar de mozaieken en overblijfselen zijn er prachtig), strandjes, het troodos-gebergte (moet je doen!), ... wij zaten niet op hotel, maar huurden een appartementje in Tochni van "The Cyprus Villages". Je zit dan in een dorpje tussen de lokale mensen, maar je logies zelf is wel met alle luxe en er is ook een gemeenschappelijk zwembad en restaurant bij.
een hele grote aanrader!



Annelies
14-6-2008
 Meld misbruik25-3-2008 15:40:48

hallo
We hebben enkele jaren geleden een all-inn vakantie geboekt in Cyprus: goed meegevallen: proper, lekker eten, mooi weer en de uitstapjes die we gedaan hebben, waren wel mooi (lokaal marktje, jeepsafari, bezoek ruïnes).
Wat ik wel een topper van vakantie vond, was de Nijlcruise: een ongelooflijk goede combinatie van lekker eten, mooie boot, ontspanning en culturele uitstapjes. We hadden heel mooi weer (in dertig graden), een luxueuze boot met all-in formule, lekker eten en gezellige bar, zwembad, leuke kajuiten. Elke voormiddag deden we een uitstap met Nederlandstalige gids, helemaal niet vemroeiend, maar leerrijk en leuk om naar te luisteren. In de namiddag en avond ben je vrij (zo zijn we ook nog naar soeks geweest, een kamelenrit gaan maken, uitstap naar Abou Simbel,...) Maar als je liever op het dek geniet van de zon, is dat dus ook mogelijk!
Als je naar de Rode Zee trekt, dan heb je een klassieke zonvakantie. Goed weer gegarandeerd en als je voldoende sterren neemt, ook proper hotel met lekker eten, maar daar is niet zoveel te bezoeken of te bezichtigen...
succes



An-Benedikte
18-10-2008
 Meld misbruik25-3-2008 16:56:36

Beste Sandra,

Wij zijn ook volop bezig met de huwelijksreis.

Omdat wij trouwen 18/10 raden ze ons af om binnen Europa te reizen (minder weer, einde seizoen dus minder service enz).

Egypte was een optie en dan meer bepaald een nijlcruise aangevuld met strand.

Maar ook dit wordt ons afgeraden om als huwelijksreis te doen. Je zit vast aan je groep en aan je boot en hebt weinig privacy op de boot.

Dus gaan we nu naar Jordanie. Een complete rondreis en aangevuld met een paar dagen strand die we hoogstwaarschijnlijk wel gaan doorbrengen in Egypte omdat daar de zee toegankelijker is dan de dode zee.

Groetjes



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik26-3-2008 8:37:54

wij hebben de nijlcruise ooit gedaan.
1) je moet met de hele groep samen eten, wat ik niet romantisch vind op huwelijksreis.
2) het eten was een verschrikking
3) buiten mijn ma was hele groep ziek geweest

Verder was het een hele mooie reis. Iets dat je zeker ooit gezien moet hebben. Maar ik zou het niet als huwelijksreis kiezen.

We zijn daarna voor 2 dagen naar el gouna gegaan. Wat ik eigenlijk niks vond. Moet zeggen dat ik toen wel ziek was, dus buiten el gouna zijn we daar niet meer geweest.

we gaan deze zomer naar cyprus... naar paphos amathus beach.

je kan op www.zoover.nl alle plaatsjes en hotels bekijken. Dan kan je ontzettend veel reacties lezen. Misschien dat je daar wat wijzer uit kan worden

groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums