TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ilse
|
24-3-2008 19:07:44
Hey Tania,
IK zit ook met datzelfde probleem... Mijn vriend heeft reeds een dochtertje uit een vorige relatie. Nu wij gaan trouwen stellen mensen ook DE vraag over kinderen... Mijn vriend zou gerust nog een kindje of 2 willen, maar ik zie dat eigelijk niet zitten. Met zijn dochtertje zie ik wat ik NIET wil, wij zijn gelukkig met ons 2 en ik wil niet de kans lopen dat dat verandert. Het is zo moeilijk uit te leggen en mijn vriend is de enige die ik erover verteld heb. Hij probeert mijn visie af te wimpelen, maar ik blijf met de onzekerheid zitten.. Ach ja, we zien wel zeker? Ik ben pas 24 (mijn vriend 29)
Je bent dus niet alleen, veel succes, Ilse
|
|
Cathy
24-5-2008
|
24-3-2008 19:33:25
Hoi!
Ikzelf wil doodgraag kinderen en mijn verloofde ook, dus voor ons beginnen we eraan na de trouw. Maar Tania, als dat voor jou niets is is dat toch geen probleem! Mijn toekomstige schoonzus is ondertussen 38 en is al 7 jaar gelukkig getrouwd. Zij en haar man willen absoluut geen kinderen, ze zijn gelukkig met twee! Zolang je doet wat voor jou en je partner goed is, is er geen probleem. Het zou inderdaad nog kunnen komen, maar als dat niet is, is dat helemaal niet erg, ieder leeft hoe hij/zij dat wil. Mijn beste vriendin wil kinderen maar niet trouwen, en daar fronsen de mensen ook op. Denk gewoon wat jezelf wil!
Wel moet je opletten, als je voor de katholieke kerk trouwt moet je beloven dat je de kinderen uit Gods hand ontvangt, dus als je trouwt voor de kerk bespreek je dit best toch even met de pastoor.
Veel succes met je huwelijk!
Cathy 24/05/2008
|
|
Laura
11-7-2009
|
24-3-2008 20:01:13
Hey
Mijn vriend en ik hebben ook besloten om geen kindjes te krijgen. En idd, de omgeving reageert er niet zo positief op, zeker de ouders niet, ze willen maar al te graag grootouders worden. Als het aan mij lag, had ik mss wel een kindje gewillen maar mijn liefde voor Koenraad wil ik voor geen enkel kind opgeven. En ook, ik zie wel graag babytjes, had er overtlaatst nog een pasgeboren in mijn armen en het was zo schattig, ma eens ze zo kleuter zijn moet ik daar precies niet veel van weten. Ik vind het vreselijk als ik kinderen in het openbaar hoor schreeuwen en kabaal maken. Ik was waarschijnlijk ook wel zo en kinderen moeten kunnen spelen, maar ik hou liever de rust later in ons huisje en wil liever genieten van mijn man dan savonds thuis komen en nog moeten zorgen voor de kindjes. Als moeder moet dit natuurlijk geen last zijn. Daarom wens ik mijn kinderen geen moeder toe die zich toch geen 100% inzet en die mss er later spijt van gaat hebben. Ik zal wel een goede meter worden voor de (toekomstige) kindjes van mijn zus. Ik denk dat ik gewoon (nog) geen moederinstinct in me heb. Al heb ik wel een beetje schrik voor later dat ik dan redelijk eenzaam ga zijn. Maar dat zien we dan wel
Allesinds, leef je eigen leven, het zijn jullie die de kindjes moeten opvoeden he en niet je omgeving. Je bent zeker niet alleen!
Groetjes, Laura www.lauraenkoenraad.bruiloftsite.nl
|
|
San
12-4-2008
|
24-3-2008 22:04:37
Ik ben het volledig eens met jou Laura. Ik ben reeds 20 jaar samen met mijn ventje en zie kindjes ook niet zo zitten. Wij hebben het zo goed samen met ons 2. Toen wij vertelden dat we gingen trouwen dacht iedereen dat we zwanger waren. Mijn ouders hebben aanvaard dat er waarschijnlijk geen kindjes gaan komen (mijn zus heeft een dochtertje) maar voor mijn schoonouders is het iets moeilijker omdat mijn ventje enig kind is. De meeste koppels die kinderen willen hoor je wel eens zeggen dat ze pas beginnen te genieten als de kinderen beginnen te lopen en te praten maar dat zie ik nu net niet zitten. Zolang ze babytje zijn en de meeste tijd slapen vind ik het goed maar op dit ogenblik zou ik het een hele opoffering vinden om nog voor een boeleke te moeten zorgen als ik thuis kom van werken. Wij missen niets in ons leven maar ook ik denk wel eens aan de toekomst. Wat gaat er met ons gebeuren als we ouder zijn en onze partner verliezen. Dan zijn we helemaal alleen. Maar ook deze gedachte vind ik niet goed om toch maar voor kinderen te gaan want welke garantie heb je de dag van vandaag nog dat je kind er voor je is op je oude dag. Ik vind het een heel zwaar onderwerp en iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken.
Sandra 12/04/2008
|
|
Ktty
|
25-3-2008 8:12:18
Dag Tania,
ik vind het zelfs een zeer verantwoorde keuze. Als jij er niet klaar voor bent of als je gelukkiger bent zonder, waarom MOET je dan kinderen hebben? Ik zie menen genoeg die wel kinderen hebben en er eigenlijk niet goed voor zorgen. Dat vind ik pas erg. Blijf maar bij jouw standpunt en geniet van het leven met z'n tweetjes. Ik ken momenteel 2 koppels die net hetzelfde denken. Ze hebben wel dieren en besteden nu gewoon hun tijd/geld/energie/... aan hetgeen zij leuk vinden. Petje af als je voor je mening durft uit komen! Zorg er voor dat deze taboe maar snel verdwijnt ;)
|
|
Lieve
1-9-2006
|
25-3-2008 9:01:25
Hey Tania,
wij zijn bijna 9 jaar samen en anderhalf jaar getrouwd en wij hebben reeds enkele jaren beslist dat wij geen kinderen willen. Ondertussen zijn we de dertig voorbij, dus ik vermoed dat we nu niet snel meer van idee gaan veranderen. We spelen zelfs met het idee om één van ons of allebei te laten sterilisren.
Dit alles stuit op erg veel onbegrip. Ik heb het gevoel: mensen die kiezen voor kinderen moeten zich niet verantwoorden, wij moeten dat telkens en telkens opnieuw doen.
De keuze om al of niet voor kinderen te gaan, is zo persoonlijk. Het ene koppel heeft alle redenen van de wereld om wél kinderen te willen, een ander koppel wil dat dan weer niet.
Het lijkt inderdaad een groot taboe, maar ik schaam mij niet voor mijn keuze en ik ga zeker niet aan kinderen beginnen omdat het zo hoort in onze maatschappij!
Groetjes, Lieve
|
|
Sophie
18-4-2008
|
25-3-2008 13:07:12
Hey Tania
Ook wij kiezen bewust om geen kinderen te hebben. Ik ben blij dat er nog koppels zijn dat hiervoor kiezen en ik vind het een heel volwassene keuze. Uiteindelijk moet je zelf hiervoor kiezen en de anderen mogen daar hun mening over geven maar dan moet jij er geen twijfels over hebben. Ik schaam mij ook niet voor mijn keuze. Sophie
|
|
KATLEEN
26-7-2008
|
25-3-2008 17:17:49
Tania,
vandaag hebben wij onze ondertrouw voor de kerk gedaan. De Deken vroeg of we kinderen willen, hij zei ook dat als je geen kinderen wil je eigenlijk niet voor de kerk kunt trouwen. Want kinderen willen is ook een voorwaarde om te kunnen trouwen voor de kerk.
|
|
Lieselot
5-7-2008
|
25-3-2008 17:32:34
Hey!
Onze pastoor vroeg ook uitdrukkelijk of we kinderen wilden, want dit is een voorwaarde om voor de kerk te trouwen...! Nu ja, wij willen absoluut kinderen hoor! Maar ik vind het ook niet dat mensen er een probleem van moeten maken als een koppel kinderloos wil blijven. Dat is een eigen keuze waar niemand zich mee hoeft te moeien. Dus meid, trek het je niet aan!!
|
|
Tania
3-5-2008
|
25-3-2008 17:46:49
Hey,
We trouwen niet voor de kerk, dus dat is het probleem niet :). Wel gek dat dat een voorwaarde is zeg.
Nu ja, ben blij dat er nog wel bruidjes ook eraan denken om geen kinderen te krijgen. Je wordt toch wel scheef bekeken als je daarover twijfelt heb ik het gevoel, alsof je abnormaal bent als je geen kinderen wilt... Ik vind het ook vreemd dat eenzaamheid op oudere leeftijd de doorslaggevende reden zou zijn om kinderen te krijgen. Ik denk dat je daar inderdaad ook niet van kan uitgaan. Het is een moeilijke keuze in elk geval, we shall see!
Groetjes nog aan alle bruidjes (en bruidegommen),
Tania nog 39 dagen te gaan!
|
|
sarah
18-7-2008
|
25-3-2008 19:30:52
Hey tania,ik vind dat iedereen vrij is in deze keuze,dat je daar raar voor bekeken word vind ik erg,er zijn mensen die kinderen totaal nie aankunnen,waarvan het geweten is dat ze dit niet aankunnen,toch laten ze hun begaan,da vind ik pas stom. Mijn broer en zijn vrouw hebben deze keuze ook gemaakt,zij redeneren ook van,wij hebben ieder een petekindje,da kunnen we vertroetelen,maar kindjes van ons eigen ,no-way,dit is hun keuze,als zij er gelukkig mee zijn,dan ik ook. Grtz
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|