Nu Online
Momenteel zijn er 266 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

feestzaal of zaal huren en zelf kiezen ??

  24-3-2008 17:56:49
we zijn van plan om ergens in een feestzaal ons trouwfeest te houden, ergens waar ze zelf het eten maken, zelf voor de decoratie ed zorgen .. maar het probleem is dat we zeer kieskeurig zijn,

we willen namelijk geen rustieke zaal, en hier in west vlaanderen zijn de meeste zalen dit wel ... we zouden graag iets moderns hebben (dachten dus aan vossenberg, klokhof ..)

maar nu heb ik zitten denken, zou het veel duurder zijn moesten we zelf een zaal huren, meerbepaald het fabriekspand in roeselare .. je moet dan natuurlijk alles zelf gaan regelen maar er zijn toch nog mensen die dit doen, dus moet het toch haalbaar zijn? we trouwen pas in mei of juni 2009 .. ik vroeg me af wat jullie hierover denken, qua prijsverschil, en qua 'last' die erbij komt om alles te regelen...

zijn er soms mensen die in het fabriekspand getrouwd zijn, of die dit in het korte doen ?

wij denken namelijk dat dit veel duurder uitkomt als je alles moet gaan huren qua tafels en stoelen en bestek en ......... alles dus ...

help me, er spoken zoveel vragen door ons hoofdjes, we mogen natuurlijk ook geen 3 maand meer wachten om iets te beslissen, anders is alles al volzet en kunnen we niet meer kiezen !!!

groetjes !!!

vanessa
23-5-2009
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 2289


An
28-6-2008
 Meld misbruik24-3-2008 18:52:25

Hallo,

Als je eens een halve dag tijd hebt, bel je best eens rond voor prijzen van stoelen, tafels, traiteur, garçcons ed. Het allemaal regelen en organiseren lijkt me geen last, je weet het toch lang genoeg op voorhand. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe stressbestendig je bent want veel van de dingen (zoals tafelversiering, tafels en stoelen zetten, ....) kan je niet ver op voorhand doen.

Veel succes.
Gr,An



Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik24-3-2008 19:17:18

Wij wilden ook een moderne zaal en hebben dus gekozen voor de cofar (Roeselare). De prijs valt heel goed mee, vonden wij toch als we het vergeleken met andere zalen. We betalen 59 pp all-in (korte receptie - voorgerecht, hoofdgerecht, dranken bij eten, bruidstaart, koffie en versnappering en dranken tijdens het dansfeest). Die dranklijst is heel uitgebreid. We werken met aparte receptie voor mensen die niet zijn uitgenodigd voor het avondfeest. (daar weet ik de prijs niet meer van)

We zijn eens gaan kijken toen alles klaar stond voor een huwelijksfeest en we vonden het heel mooi qua aankleding.

groetjes



sophie
20-6-2009
 Meld misbruik25-3-2008 10:02:28

Hallo Vanessa,
Wij zaten in het begin ook een beetje met hetzelfde probleem.
Wij wilden niet zomaar in een feestzaal trouwen, we wilden iets anders en dus zelf iets huren en alles inrichten naar onze smaak.
We hebben eerst gekeken voor speciale tenten (op www.w-consult.be ).
Ik had daar prijs gevraagd maar het feest zou op 250 à 400 € per persoon komen tegen dat je alles hebt.
Nu moet ik wel zeggen dat deze organisatie zeer luxueus is.
Dit was absoluut te duur voor ons.
Toen hebben wij gekeken om een zaal af te huren zoals de rode poorte in meetkerke, en nog een in zerkegem, maar dit kwam ook veel duurder uit omdat je alles moet zelf doen. Zelf WC papier is er niet.
Uiteindelijk hebben we toch gekozen voor een feestzaal 't gravenhof in torhout.
Een feestzaal huren is volgens mij de goedkoopste formule en je hebt ook al de stress niet om alles inorde te brengen.
Je moet ook de volgende dag niet gaan opruimen.
Wij trouwen 20 juni 2009.

Veel groetjes,
Sophie



eline
5-9-2008
 Meld misbruik25-3-2008 12:55:27

hey,

Wat de prijs betreft kan ik weinig vertellen,
Wat de "last" en organisatie betreft wil ik wel mijn visie kwijt.

Je moet inderdaad stress bestendig zijn.
Als je de zaterdag je feest geeft kan het heel goed zijn dat je alles de zaterdag moet regelen omdat er de vrijdag ook een feest is.
Je moet dus genoeg vrienden en mensen weten te vinden die bereid zijn om jullie te helpen op de zaal en dergelijke te versieren.
Je moet ik je team ook het volste vertrouwen hebben want de kans ik groot dat je misschien niet bij alles aanwezig kan zijn omdat je voor je kapsel moet gaan.
Het hangt er ook heel veel vanaf wat je die dag allemaal wilt doen.

Wij hebben er ook aan getwijfeld maar zijn snel verandert. de reden niet echt kostprijs maar omdat wij niet zoveel mensen kennen buiten familie om ons te helpen met de zaal en ook wilden wij heel wat doen op deze dag waardoor er op de dag zelf weining tijd over was om zelf aanwezig te zijn voor de versieirng van de zaal.

Dus met een goed team en een beetje stressbestendig zijn moet het zeker lukken.

hopelijk ben je geholpen.
groetjes Eline & Stijn
05/09/2008



sara

 Meld misbruik25-3-2008 13:06:25

Dag Vanessa,

Wij wilden geen klassieke rustieke zaal en hebben daarom gekozen voor Ter Eeste in Roeselare. Blijkbaar komen daar vooral mensen terecht die het Fabriekspand graag wilden qua sfeer, maar liever niet zelf alles organiseren. De website van Ter Eeste geeft, vind ik, niet zo'n mooi beeld van de zaal. Je kunt het best eens langs gaan. Wij trouwen er 16/08/08 en voorlopig niets dan lof gehoord.

Groetjes,

Sara



Tamara

 Meld misbruik25-3-2008 21:48:08

Wij hebben ook expliciet een zaal gezocht met alles erop en eraan. Ik heb de tijd en de zin niet om alles bij elkaar te 'sprokkelen'.
Nu komen we 's middags gewoon aan in de zaal, we eten broodjes en vertrekken daarna op reportage terwijl de rest daar blijft. Rond 19u start dan het avondfeest en alles staat gewoon klaar. Én je moet zelf niet opruimen :)



Stefanie

 Meld misbruik26-3-2008 10:58:45

Vanessa,

wij kozen voor zaal Fort Lapin in Brugge;
een fantastisch gerenoveerd gebouw en vrij uniek in West-Vlaanderen.
onze keuze was alvast snel gemaakt! Je bent volledig vrij naar catering toe, thema, organisatie,drank,...
uiteraard zorgt het voor wat extra werk, keuze maken benodigheden, hoe kleed je de zaal aan, je tafels,... maar dit is net het leuke aan alles, je kiest alles zelf en zo is ook alles perfect zoals je het zelf wilt!
Wij bezochten ook heel wat zalen waar je zelf geen of weinig inspraak hebt, maar vaak stoorden we ons toch aan kleine dingetjes, nu kiezen we alles zelf en wordt het een uniek concept! Beslist een feest dat iedereen zich zal blijven herinneren!
Veel succes met de keuze!
ps, indien je interesse in Fort Lapin zou hebben, ga gerust es vrijblijvend langs, zijn erg vriendelijke mensen die mee helpen om het voor jou zo makkelijk mogelijk te maken!
Er is trouwens een super mooie suite voor het bruidspaar!!


grts,
Stefanie
12/07/2008



isabel

 Meld misbruik11-8-2008 19:10:31

Beste Vanessa,

Vraag eens na bij Présence, zij is een jonge dynamische meid dat in de regio Roeselare zit, zij doet ofwel de totaal organisatie of enkel maar de 'styling' van je feest. Bijvoorbeeld als je uiteindelijk toch beslist om te trouwen in klassieke feestzaal dan kan je haar toch inhuren voor bepaalde esthetische aspecten zoals de bloemen, naamkaartjes,uitnodigingen,eventueel stoelen of hoezen, ... zo van die dingen.

ik heb eens prijs gekregen ze start vanaf € 250,00 - maximum € 1500,00 voor de totale organisatie.

Zij heeft trouwens een mooie website: www.isapresence.com

Een vriendin van mij denkt met haar te werken.

Groetjes Eline


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info