Nu Online
Momenteel zijn er 157 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

voorziene budget voor winterbruiloft

  23-3-2008 14:44:52
Dag iedereen,
Wij trouwen op 17 januari 2009!Putje winter and we love it ... we zijn immers niet traditioneel ingesteld en mits het in de lente en zomer echt 'hondenweer' kan zijn, nemen we deze (volgens het stadhuis) zeer populairloze datum. Met huwelijksfeesten hebben we bitter weinig ervaring en we vroegen ons af wat we qua budget mogen voorzien per persoon voor een avondfeest, rekening houdend met het feit dat we wel de betere keuken wensen in een origineel kleedje(geen vol au vent en dergelijke toestanden), het moet wel betaalbaar blijven want we betalen alles zelf. Leuke adresjes i.v.m. een winterkleedje zijn ook welkom want de zoektocht is tot op heden zonder resultaat .. Alvast bedankt voor alle reacties en succes met jullie voorbereidingen. Een tip : blijf jezelf en trekt je van anderen niets aan, het is jullie huwelijk hé. Sam

Sandy
17-1-2009
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1841


betsy
6-6-2008
 Meld misbruik23-3-2008 15:33:35

hoi sam,
voor je winterkleedje zal je moeten wachten tot de nieuwe wintercollectie vrees ik..en wat betreft het kostplaatje voor een ietwat beter huwelijksbuffet is bij ons 75euro per persoon (wij hebben ongeveer 150 PERSONEN aan onze tafels) en moeten helaas ook alles zelf betalen
er zijn ook goedkopere buffetten die ook zeer goed zijn hoor!gezien we op een vrijdag huwen scheelt het ons 800 euro (vraag me niet waarom maar vrijdags huwen is beter voor je portomoneetje) ;-)
veel succes!
06-06-2008



Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik23-3-2008 17:47:16

wij hebben geen buffet, maar bediening aan tafel, 80euro p/p



Kimberly
31-5-2008
 Meld misbruik24-3-2008 7:42:49

Hey Sandy

Wij betalen 60 euro per persoon, dit is inclusief bediening, champagne voor de aperitief, aperitiefhapjes (4 stuks) en alle wijn gedurende de ganse avond en nacht. Bier en frisdrank moeten wij nog bovenop betallen.

Veel succes nog!

Kimberly
31-05-08



Lien
16-2-2008
 Meld misbruik24-3-2008 9:22:08

Wij waren ook een winterbruidspaar dus ik heb wel enkele tips...
1) zo goed als alle zalen die we hebben bezocht gaven extraatjes (korting e.a.) omdat je trouwt op een (zoals je zelf aangeeft) weinig populaire datum. Da's dus moooooi meegenomen!
2) een winterkleedje moet j eniet op wachten. Er bestaat niet zoiets als een zomer- en wintercollectie. Ikzelf had een jurk met halter. Rond mijn blote rug en armen had ik enkel een voile stola maar ik heb geen moment koud gehad!
3) Het is leuk om een superromantische zaal te hebben (geef dus minder aandacht aan een tuin die je waarschijnlijk toch niet zal nodig hebben... In dat opzicht hebben wij gekozen voor Salons Caipirinha in Merelbeke (tegen Gent). Zij hebben een superromantische entree die vol stond met kaarsjes, heerlijk! Ook m.b.t. de prijs kan ik hen zeker aanraden, de keuken is overheerlijk! Misschien eens gaan kijken als je een zaal zoekt in de buurt van Gent en E40Veel succes???
4) aan de kerk hebben we getrakteerd met pannekoekjes, glühwein en warme choco, ook heel gezellig!!!!
Veel succes!
Lien, 37 dagen getrouwd xx



veerle
1-2-2009
 Meld misbruik24-3-2008 9:33:32

Hallo,

wij trouwen volgend jaar in februari, dus ook een winterbruiloft.

Wij betalen voor ons buffet ook ongever 65 euro pp, met drank all in tot het einde van het feest.
Aan de kerk geven wij ook een receptie met gluhwein en soep. De meesten vinden dit origineel in de winter, en het is een pak beter voor je portemonnaie dan een receptie met schuimwijn ( wij betalen voor onze receptie nu ongeveer 10 euro pp... )
Voor je kleed , ik fga het mijne zelf maken, maar er is idd geen vershcil voor winter en zomerkleedjes. Voorzie een kort jasje of een mooie stola, meer niet...

Veel succes met de planning !

Veerle



Jill
24-1-2010
 Meld misbruik25-3-2008 13:51:17

Hey,

Wij trouwen een weekje later dan jullie, op 24 januari 2009 en met dezelfde redenering, het hoeft niet altijd traditioneel te zijn. Het heeft enorm veel voordelen om te trouwen in de winterperiode. Het weer kan al niet erg tegenvallen want je bent er op voorzien, de feestzalen zijn goedkoper omdat ze tijdens hun kalme periode toch nog boekingen binnenkrijgen, je hebt keuze qua tijd voor de burgerlijke en kerkelijke trouw,...

Wij hebben voor ons avondfeest 3 verschillende buffetten verspreid over de zaal en betalen hiervoor 65 euro/persoon. Dranken worden met forfaitbedrag van 25 euro/persoon berekend.

Wat de kleedjes betreft; er is inderdaad geen onderscheid tussen winter- of zomerkleedjes en is het best om gewoon een vestje, sjaal of stola te voorzien. Ik ben al eens een keertje gaan kijken, ook omdat ik dacht dat er verschil zou zijn in de kleedjes en me al een beeld wou vormen van de keuze. Begin april ga ik mn kleed kiezen want volgens de winkeldame zou er wel nieuwe collectie binnenkomen rond september maar de bestelperiode zou maar nipt zijn om het kleed tegen januari klaar te krijgen en dat risico loop ik liever niet :-)

Hoever staan jullie al met de voorbereidingen?
Waar trouwen jullie?

Veel succes nog en als er nog vragen of opmerkingen zijn, laat je me gerust een seintje.

Groetjes,

Jill



Sandy
17-1-2009
 Meld misbruik5-4-2008 17:25:43

Dag Jill,
sorry voor het late berichtje maar mijn verloofde heeft steeds de laptop in zijn bezit. Ik moet bijna vechten om hem te kunnen gebruiken ('k zal hem wel heropvoeden na het huwelijk - ha).
Bedankt voor de info die ik een tijdje geleden mocht ontvangen. Qua voorbereiding zitten we nog niet zo ver, vrees ik .. Op de datum, de locatie(het Fabriekspand, Roeselare), de gastenlijst en de keuze van traiteur (Leconte, Oudenaarde)na hebben we nog niets maar mits we een onpopulaire datum hebben, zullen er wel nog auto's, dj's en Jazzbands beschikbaar zijn (althans dat hopen we). We zijn ook aan het bouwen, dus is onze aandacht een beetje verdeeld onder twee "projecten"! Veel succes met de verdere voorbereiding van jullie huwelijk en tot schrijfs misschien. Groetjs Sandy


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...