Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kennen jullie ook zoveel mensen die scheiden?

  22-3-2008 18:34:45
Hallo,

momenteel staan er nog 105 dagen op onze teller. Spijtig genoeg kennen we de laatste week 4 koppels die uit elkaar gaan. Twee daarvan zijn nog maar enkele maanden getrouwd (en zijn al zwanger). Dit is een (kleine) domper op onze voorbereiding van ons huwelijk. Ik wou nog veel vragen aan die mensen, maar nu kan ik beter zwijgen. Ik kan niet meer met vol enthousiasme vertellen als iemand anders verdriet heeft. Ik voel met hen mee en soms vraag ik me af of we wel zouden trouwen. Waarom trouwen als het na enkele maanden niet meer gaat? Wat geeft de toekomst? Dit geeft me een onveilig gevoel. Toch besef ik dat ik een juiste keuze maak met mijn toekomstig ventje, want als het met hem niet lukt, dan lukt het met niemand.

Nog veel plezier verder met jullie voorbereidingen!

Siska

Siska
5-7-2008
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1095


Sofie
23-5-2008
 Meld misbruik23-3-2008 13:31:28

Dag Siska,

Ik begrijp wat je bedoel want ik herken het. Toch mag je dit niet teveel vergelijken met je eigen relatie. Als je beslist om te trouwen, dan sta je daar alle twee achter. Wat anderen ook doen, dat staat daar volledig buiten. Probeer er toch een beetje van te genieten, en als je hulp nodig hebt bij de voorbereidingen, ben je op dit forum alvast op de juiste plaats!

Groetjes
Sofie



Sandy
17-1-2009
 Meld misbruik23-3-2008 14:22:23

Dag Siska,
Misschien gemakkelijker gezegd dan gedaan maar probeer er niet aan te denken en trekt er u niets van aan .. Mijn ouders zijn na 5 jaar huwelijk ook gescheiden, het was een ware vechtscheiding. Talrijke koppels zijn sinds we samen zijn ook al uit elkaar gegaan maar daar trekken wij ons niets van aan. we zitten namelijk ook in een "slechte situatie" want er is een mythe dat als mensen al lang samen zijn (zoals wij : 13 jaar)voor ze huwen, het huwelijk niet lang zou standhouden. Ha. Niet iedere relatie is dezelfde. Voel je goed bij je verloving en de voorbereidingen van de grote dag. Als het voor jullie de juiste beslissing is, is dit toch alles wat telt? En misschien wat doemdenkerij maar trouw met een huwelijkscontract: als het niet goed zou gaan, is er niets gebeurd en kunnen jullie met geringe schade verder met jullie leven! Nogmaals : leef jullie leven, het is met elkaar dat jullie verder moeten en niet met andere koppels, ouders, etc



Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik24-3-2008 16:53:57

Ik denk dat je daar best niet te hard over piekert. Je kan beter gewoon naar je eigen situatie kijken. Je voelt je goed bij je verloofde, zoals je zelf zegt. SUPER! Ga er dan ook helemaal voor. Niemand heeft een glazen bol en kan zeggen wat er gaat gebeuren. Tegenwoordig scheiden mensen alsof het niks is. Natuurlijk kan het zijn dat het na een tijd echt niet meer gaat. Aan een relatie moet je aan werken, getrouwd of niet. Soms is dat rozegeur en maneschijn en soms zijn dat diepe dalen.
Als mensen een paar maand na hun trouw scheiden, wil dat volgens mij zeggen dat daar voor de trouw ook al heel wat problemen waren.
Geniet maar van jouw voorbereidingen!



Dirk
14-6-2008
 Meld misbruik25-3-2008 10:19:42

Hey,
Het is voor mij niet de eerste keer dat ik trouw. Ik heb een huwelijk van 4 jaar achter de rug die jammer genoeg ook op een scheiding is uitgelopen.
Reden genoeg dus om ook wat schrik te hebben maar vreemd genoeg ben ik er heel gerust in. Als je VOELT dat het goed zit, dan moet je geen twijfels hebben.

Veel succes,

Dirk



Evi
30-5-2009
 Meld misbruik25-3-2008 11:09:18

Ik begrijp je gevoel volledig. Vorige week hadden we het er ook nog over met vriendinnen. In onze vriendenkring trouwen we bijna allemaal dit jaar en volgend jaar, wat natuurlijk superleuk is want knn volop erover praten. Vorige week stonden wij er even bij stil dat als je de statistieken moet geloven, niet alle koppels binnen de vriendenkring stand zouden houden. Allemaal hadden we hetzelfde 'schrikgevoel' en tegelijkertijd het gevoel van 'ons zal dat niet overkomen'. Je gevoel is dus absoluut niet abnormaal. Maar je kan enkel naar je eigen relatie kijken en hoe die voelt en als ik dit doe dan voel ik mij direct een stuk beter, want ik weet gewoon dat het goed zit bij ons. Zeg nooit 'nooit', maar dat ik doe ik ook niet ik zeg voor 'altijd'. Als het een opkikker is, er zijn ook andere situaties: in onze familie (en die is best wel groot) is er geen enkele oom of tante, neef of nicht gescheiden. Allen zijn ze nog gelukkig getrouwd, al voor jaren of nog maar pas, dus het kan ook nog anders.

grtjs



Siska
5-7-2008
 Meld misbruik25-3-2008 11:30:54

Bedankt voor jullie reacties! Is wel leuk om te horen dat sommige mensen hier nog eens bij stilstaan.



Natacha B

 Meld misbruik27-3-2008 20:31:46

Vorige week zei er ook nog iemand tegen mij dat er een aantal koppels (getrouwd en niet getrouwd) in haar buurt uit elkaar gingen. En dat 4 jaar, 7 jaar enz. samenzijn moeilijke periodes zijn.

Nu, op onze trouwdag zullen wij 4 jaar samen zijn en t zou me nu echt verwonderen dat we de week erna al uiteen zouden gaan :s

Je weet natuurlijk nooit hoe jullie zullen groeien als koppel, maar als je nu al weet dat je hetzelfde denkt over het verdere leven enz., dan denk ik dat dat toch goed komt. En als er dan al nen kink in de kabel zit, dan moet ge er aan werken hé. En niet meteen uiteen gaan. Vroeger bleven de mensen nog bij elkaar en deden ze moeite, maar de dag van vandaag is t nogal rap hup gedaan.

Dus, niet te veel mee inzitten hé. Je kan niet in een glazen bol kijken dus je zal het nooit weten. Maar positief denken hé ;)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...