TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sandra
22-9-2007
|
20-3-2008 16:11:51
er zijn veel mensen die trouwen op een vrijdag... doch ikzelf ben er persoonlijk geen voorstander van. veel mensen moeten inderdaad werken, dus overdag zal er niet veel volk zijn tenzij deze mensen verlof nemen. bovendien zijn ze voor het avondfeest ook meer moe als op een zaterdag. het kan dus, maar het lijkt me voor de genodigden minder leuk als op een zaterdag. ikzelf ga dus liever op een zaterdag als op een vrijdag naar een trouw. (maar er zullen genoeg andere zijn die op een vrijdag trouwen en het hier niet mee eens zijn!)
|
|
Kimberly
4-7-2008
|
20-3-2008 16:14:33
Hallo,
Wij trouwen op vrijdag 4 juli 2008. Is zeker geen probleem hoor. Wij vonden dat je zelfs wat voordelen hebt als je de vrijdag trouwt.
Zo hebben wij de bruidssuite gratis gekregen omdat we op een vrijdag trouwen.
Ook mogen wij onze auto den donderdag achter laten waar ons feest is. Dit zou niet mogen mochten we op een zaterdag getrouwt zijn.
kwa genodigden hebben wij geen probleem. Hebben onze uitnodigingen verstuurd half janu en iedereen kan al komen.
Bekijk het eens wat jullie best ligt.
Groetjes
|
|
Amaryllis
7-8-2009
|
20-3-2008 17:37:28
Hey Vanessa,
Wij trouwen ook op een vrijdag, nl. 07-08-2009. Wij hadden er oorspronkelijk niet zo bij stilgestaan. Achteraf waren ook sommigen verbaasd dat we niet voor een zaterdag hadden gekozen. Maar eigenlijk zulen mensen die je echt graag zien je dag voor geen geld willen missen en die nemen dus wel een dagje vrij. Mijn vriend zijn broers en zus zijn zelfs blij want 't levert hun een extra vrije dag op op 't werk. Wij hebben ook nog van niemand reactie gekregen dat ze niet zouden komen ofzo omwille van die vrijdag...
Succes met plannen!
Amaryllis
|
|
Lieve
25-4-2008
|
20-3-2008 18:03:44
Hey Vanessa,
Wij trouwen ook op een vrijdag, 25/04/08. Dit biedt niet alleen nadelen maar ook voordelen! Zo krijgen we de inkleding van onze zaal helemaal gratis net omdat we een vrijdag huwen. De receptie begint ook pas om 19.00 uur voor het grote deel genodigden wat ook de werkmens de tijd geeft om zich op te tutten.
Met een beetje planning lukt dit best wel. Ik kreeg ook al heel wat reacties van mensen die een vrijdag huwden. Meestal zijn de genodigden dan veel stipter dan op een zaterdag, net omdat ze zich mss een beetje moeten haasten.
Lieve
|
|
sandra
22-9-2007
|
20-3-2008 18:20:46
mijzelf zou het niet uitmaken op een vrijdag of een zaterdag. zelf trouwen we ook 'uit automatisme' op een zaterdag. ik denk wel dat je je moet afvragen of je vanuit je eigen standpunt gaat kijken of vanuit het standpunt van de genodigde. je zal wellicht veel voordelen krijgen als koppel zelf zoals gratis dingen hier en daar... maar je moet misschien ook eens naar de voor en nadelen voor de genodigden zien? (natuurlijk gaan de meesten niet rechtuit eruit flappen dat vrijdag een tegenvaller is,ze willen je wellicht niet kwetsen he!) ik ben het dus eens met mijn naamgenootje, alles heeft voor- en nadelen... maar voor de genodigden zelf is het eerder een nadeel vrees ik.
|
|
karlien
28-6-2008
|
20-3-2008 18:57:35
Hey, veel mensen vroegen ons waarom wij niet op een vrijdag gaan trouwen, 'dat is toch veel goedkoper?' (vooral voor t gemeentehuis) Maar wij hebben bewust een zaterdag gekozen. Waarom? Omdat de meeste mensen dan thuis zijn. Niet iedereen kan zomaar verlof nemen op een vrijdag (ik sta in het onderwijs, dus voor vrienden en collega's zou dit al niet lukken) Op zaterdag zijn de mensen thuis, dus ga je al meer volk hebben aan stadhuis, in de mis,...
Groetjes
|
|
evy
1-3-2009
|
20-3-2008 19:22:34
Goh ja, op zaterdag zal je misschien meer volk hebben aan het stadhuis en in de mis, maar anderzijds...diegene die er echt bij willen zijn, die zullen heus wel wat regelen hoor. Wij trouwen ook op een vrijdag, simpelweg omdat het hier niet mogelijk is om op zaterdag te trouwen.(ambtenaren werken niet op zaterdag) . Wij trouwen laat in de namiddag, onze kerkelijke viering is om 15.30u. Wij geven geen receptie, bij ons komt iedereen naar het avondfeest, dat begint vanaf 19.30u . Wij kozen dus ook niet voor een menu aan tafel, maar buffetvorm, de ganse nacht door. M'n familie heeft een dagje extra vrij, op een zaterdag dan weer niet. Wij betalen geen huur voor de zaal, op een zaterdag dan weer wel. Alles heeft zo z'n voor- en nadelen.
Groetjes Evy
|
|
Karlo
8-8-2008
|
20-3-2008 20:37:34
Wij hadden niet veel keuze, 08/08/08 valt nu eenmaal op een vrijdag. En we spraken al van 2002 van die datum, dan gaan we ons toch niet laten afschrikken door zo'n "detail", zeker? Maar op zich vind ik het geen nadeel. Mijn directe familie (ouders - broers) vinden het een voordeel, die krijgen er een verlofdag voor. Het avondfeest op vrijdag heeft ook zo z'n voordelen: de mensen hebben 2 dagen om te recupereren en kunnen knallend het weekend inzetten.
Kon ik écht kiezen tussen vrijdag of zaterdag, ik zou het écht niet weten...
Groetjes, Karlo www.080808.tk
|
|
Karen
13-9-2008
|
20-3-2008 21:10:39
Hey Vanessa!
Wij trouwen op een zaterdag, omdat je in onze gemeente niet voor de kerk kan trouwen op een weekdag. En we wouden gemeentehuis en kerk op dezelfde dag. Mijn schoonmoeder (toekomstige :-)) staat ook in het onderwijs, en zij vond een zaterdag ook het beste.
Groetjes, Karen 13/9/2008
|
|
inge
1-8-2008
|
20-3-2008 21:12:35
Hallo, Wij trouwen op vrijdag 1 augustus,wij hebben gekozen voor een vrijdag. Omdat er bij ons op zaterdag maar getrouwd kan worden tot 14u en aangezien wij niet voor de kerk trouwen vonden we dat te vroeg. Dus trouwen we nu op een vrijdag om 15.30u. Wij laten ook ons avondfeest pas om 19.30u beginnen omdat we willen rekening houden met de mensen die moeten werken. Groetjes www.ingeengizmo.bruiloftsite.nl
|
|
Kimberley
12-9-2008
|
20-3-2008 21:44:08
Hey, wij trouwen op vrijdag 12/09/2008. Heb er niet bij stilgestaan of mensen dan vrij zijn of niet. Ik zit namelijk in de verkoop en ben ook op een zaterdag niet vrij. Ook mijn zus en schoonbroer zitten in de verkoop, zij moeten dus toch een vrije dag vragen. En ik vind dat het onze dag is en wij trouwen op een dag dat wij willen. Als mensen dan niet willen komen omdat het een vrijdag is, dan interresseert hen het ook niet en mogen ze van mij wegblijven. Mensen die je graag zien en erbij willen zijn die regelen wel iets.
Groetjes Kimberley 12/09/2008
|
|
Charlotte
19-9-2008
|
20-3-2008 21:55:25
Wij trouwen op vrijdag 19/9/08. De zaterdag was voor ons geen optie omdat we beiden in de horeca werken en de zaterdag echt niet kunnen sluiten. Wij hebben een receptie van 15.30 tot 17.30, avondfeest begint om 19u. Niemand heeft hier over geklaagd, de meesten zijn zelfs enthousiast: nu hebben ze nog eens een geldige reden om een extra dagje congé te vragen. Het voordeel is ook dat trouwen op vrijdag in onze gemeente gratis is. Groetjes
|
|
Soetkin
26-4-2008
|
21-3-2008 12:44:42
Ik denk dat je hierbij een aantal zaken moet afwegen: zijn er in je nabije omgeving veel mensen in het onderwijs of vrije beroepers: dan neem je , denk ik, best de zaterdag. Zijn er veel mensen die een winkel openhouden: dan misschien beter de vrijdag...
Bij ons in de nabije famlilie zitten er veel mensen in het onderwijs of hebben een vrij beroep: we hebben de zatedag genomen. Oké, het stadhuis is die dag duurder, maar we zijn bijna zeker dat we die dag de trouwzaal voor ons alleen hebben.
Wat die opties op zalen betreft: kan je niet vragen of ze jou als tweede kunnen plaatsen? Er zijn namelijk mensen die er een handje van weg hebben om overal opties te plaatsen (ik was ook wel een beetje zo) maar soms vergeten ze zelfs om die af te bellen waardoor opties soms een ganse tijd blijven staan. Gewoon eens opnieuw bellen en wat aandringen....(be bridezilla...)
|
|
Nathalie
6-6-2008
|
21-3-2008 14:12:13
Dag Vanessa,
Bij ons in de stad kan er op zaterdag niet getrouwd worden want dan is het stadhuis gesloten. Dus hebben wij voor een vrijdag gekozen. Wij gaan ervan uit dat de mensen die er graag bij willen zijn er bij zullen zijn. Waar een wil is is een weg. En of ze dan een uurtje later komen vinden we helemaal geen probleem.
|
|
Anneleen
1-1-2020
|
22-3-2008 12:03:44
wij trouwen op vrijdag 11 juli 2008. Gewoon omdat wij ook geen enkele zaal meer vonden in onze regio die ook vrij was op zaterdag. We waren meer dan een jaar op voorhand. Op zich hebben de mensen zich er niet druk om gemaakt. Het is wel in de grote vakantie en voor de mensen in het onderwijs (ikzelf sta ook in het onderwijs) is dit dus geen probleem. Familie en vrienden weten die datum nu al zo lang op voorhand en ze vertelden ons dat ze die dag vrijhouden of een dagje verlof zullen nemen. Dus de mensen die er echt bij willen zijn, zullen er wel zijn. het avondfeest begint om 19h30. de receptie om 17h.
Wij zien een ander voordeel: je hebt nog een heel weekend om te bekomen :)
groetjes.
|
|
Cindy
7-6-2008
|
23-3-2008 16:09:37
Hoi Vanessa
Ik heb altijd gezegd dat ik op 30 mei zou willen trouwen want dan zijn we 9 jaar samen. Maar omdat we allebei in een supermarkt werken en een deel van onze familie ook, hebben we toch maar de zaterdag gekozen, zo kunnen we allen tot in de vroege uurtjes doorgaan. Anders moeten de collega's al om zes uur op het werk staan en is het feest te vlug gedaan.
MVG Cindy
|
|
Anke
27-3-2009
|
23-3-2008 21:12:38
Beste,
Wij wouden ook eerst op een zaterdag trouwen maar na alles na gekeken te hebben blijkt dat een zaterag gewoon veel duurder is. Bij de huur van de zaal kwam er al 300 euro bij omdat het een zaterdag was. Bij het gemeentehuis kwamen er ook kosten bij en was zelfs de rode loper te betalen. op een zaterdag 200 euro. Zo was het nog bij een paar dingen het geval. Wij hebben dus voor een vrijdag gekozen. De naaste familie krijgt zo ie zo een dag vrij voor jullie trouw. Ook is dit het begin van het weekend en kan er eens goed uit de bol gegaan worden. Bij ons kunnen veel mensen een halve dag vrij krijgen op vrijdag (het moet dus niet eens een hele zijn) Staar je dus niet blind op die zaterag zou ik zo zeggen.
Groetjes
|
|
Anke
27-3-2009
|
23-3-2008 21:12:53
Beste,
Wij wouden ook eerst op een zaterdag trouwen maar na alles na gekeken te hebben blijkt dat een zaterag gewoon veel duurder is. Bij de huur van de zaal kwam er al 300 euro bij omdat het een zaterdag was. Bij het gemeentehuis kwamen er ook kosten bij en was zelfs de rode loper te betalen. op een zaterdag 200 euro. Zo was het nog bij een paar dingen het geval. Wij hebben dus voor een vrijdag gekozen. De naaste familie krijgt zo ie zo een dag vrij voor jullie trouw. Ook is dit het begin van het weekend en kan er eens goed uit de bol gegaan worden. Bij ons kunnen veel mensen een halve dag vrij krijgen op vrijdag (het moet dus niet eens een hele zijn) Staar je dus niet blind op die zaterag zou ik zo zeggen.
Groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|