TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Nina
16-8-2008
|
19-3-2008 20:12:12
Mijn ouders zijn gescheiden en mijn aanstaande is geadopteerd, en zijn biologische moeder zal er ook zijn. Dit zorgt dus ook voor ingewikkelde situaties. Wij lossen het op dezelfde manier op: getuigen en broer & zus en nog een paar speciale mensen aan de eretafel en de ouders bij vrienden of familie.
Onze ouders hebben daar geen problemen mee.
Ik hoop dat je het nog kunt uitleggen aan je schoonouders, want ik vind dat je gelijk hebt. Iedereen gelijk, dus of alle ouders of géén. En het is al moeilijk genoeg voor jou - denk ik - dat je ouders scheiden. En het laatste dat je wilt is dat je ouders voor je neus ruzie gaan maken op je trouwfeest. Om eerlijk te zijn vind ik dat je schoonouders erg weinig begrip hebben voor jouw situatie.
Je kan ze misschien sussen door hen op één of andere manier extra in de aandacht te zetten?
Veel succes!
groetjes,
Nina
|
|
Luc
|
19-3-2008 20:48:27
Beste Kimberly, jouw voorstel van de getuigen aan de eretafel te laten plaats nemen wordt inderdaad meer en meer als een oplossing aanvaard in soort gelijke situaties betreffende gescheiden ouders. Het is correct dat het jullie dag is. hier zouden de 'volwassenen' de strijdbijl voor één dag moeten begraven. gr Luc Kindermans ceremoniemeester.
|
|
sarah
17-5-2008
|
20-3-2008 6:57:55
Ik snap die schoonouders niet hoor. Mijn ma zou blij zijn als ze met haar vrienden aan tafel kan gaan zitten
Wat maakt het nu eigenlijk uit waar je moet zitten? zolang het gezellig is
wij doen een walking dinner, dus gelukkig hebben wij dat probleem niet
|
|
Ellen
21-6-2008
|
20-3-2008 8:38:51
Hey kimberly
Eerlijk gezegd vind ik ook dat zijn ouders toch wat meer begrip zouden moeten kunnen opbrengen voor de situatie. We zijn toch allemaal volwassenen, maar ja de trouw van kindlief maakt bij menig ouder vreemde zaken los. Ik kan anderzijds dus ook begrijpen dat zij graag naast hun zoon zitten omdat ze er fier op zijn en omdat dit voor hen zo hoort (als het is voor wat 'de mensen' wel niet zouden zeggen heb ik er geen begrip voor). Bij ons zitten zowel ouders als broers en zussen als getuigen mee aan de eretafel. Kan je het probleem niet voor een stuk zo oplossen? Maak je eretafel voldoende lang, zo kan je er toch iedereen aanplaatsen zonder dat ze daarom in mekaars buurt moeten zitten. Wat vinden jouw ouders hier trouwens van?
Groetjes ellen 21-06-08
|
|
Debby
8-8-2009
|
20-3-2008 10:05:07
Hey,
Mijn ouders zijn ook gescheiden en mijn mama komt helemaal niet goed overeen met mijn papa,maar voor deze 1ne keer gaan ze gewoon doen tegen elkaar,ons mama zei dat het mijn dag is en dat ze daar respect voor heeft en mijn papa ook. En moest het niet anders kunnen zou ik het heel erg vinden hoor!
xx
|
|
nathalie
8-8-2008
|
20-3-2008 10:05:18
Hallo, wij hebben ook problemen met de eretafel, maar juist ik ga hier niet mee akkoord, helaas hebben we geen keus.
Aan de ere tafel zit mijn moeder, mijn vader is niet uitgenodigd aan gezien ik er al maanden ruzie mee heb, mijn zus (getuige), mijn meter, de fotograaf (een goede vriend van ons), mijn vriend. Tot zover geen problemen. Maar mijn schoonouders zijn gescheiden, en eerst wou mijn schoonmoeder niet komen als mijn schoonvader kwam, nu gaat ze wel komen, maar hij mag niet in haar buurt zitten. Dus zij zit aan de eretafel en hij helemaal aan het einde van de zaal (wat ik heel erg vind want zij is saai en hij is echt een leutemaker). Mijn schoonmoeder zit in een rolstoel en brengt haar verzorgster mee, die ik niet ken, en die zit dus ook aan de eretafel, dit kan niet voor mij, maar kom ik heb geen andere keus. Ze brengt ook een vriend van haar mee, die verder niemand kent, dus ook die moet aan de eretafel, ik heb hem nog nooit gezien! Mijn schoonbroer zit ook aan de eretafel en hij brengt een vriendin mee die ook aan de eretafel moet zitten!!!! ook dat meisje heb ik nog nooit gezien.
Dus ik ben er zeker niet tevreden mee! de verzorgster is toevallig ook de moeder van die vriendin van mijn schoonbroer. Nu zouden zij nog willen dat ook haar nieuwe man word uitgenodigd met zijn dochter. Maar dat zijn 4 mensen die wij niet kennen hé. En om het cru te zeggen, het is 400 euro voor heel het feest van mensen waarvan wij niets moeten verwachten hé. Ze kennen ons niet. De moeder hebben we uitgenodigd omdat iemand mijn schoonmoeder moet helpen. Anders moeten wij ons bezig houden met haar eten snijden, haar glas aangeven en haar op toilet helpen, tis ons feest hé. En ja, dat meisje is de beste vriendin van mijn schoonbroer. Maar ik zie niet in waarom ik haar nieuwe man en zijn dochter moet uitnodigen. Mijn schoonmoeder vindt dat wij dit moeten doen!!!!!
PITTIG DETAIL: wij betalen heel het feest zelf
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
20-3-2008 10:19:16
kijk ik vind zo een situaties dus echt heel erg hé. Wij hebben er gelukkig geen last mee, maar waarom kunnen mensen niet voor één dagje gewoon vriendelijk doen tegen elkaar voor het koppel? Dat is toch zo moeilijk niet? Waarom moeten er zoveel mensen de aandacht naar hun trekken en zich moeien of dreigen met 'dan kom ik niet'? Ik zou hier voet bij stuk houden en zeggen dat dat echt de enige oplossing is... Ik begrijp dat zijn ouders graag bij hem zitten, uiteindelijk zijn ze ook heel erg fier, maar in zo een situatie moet je daar afstand van nemen... Maar het is duidelijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik hoop dat het goed komt!
Liesbeth 17 mei 2008
|
|
Debby
8-8-2009
|
20-3-2008 10:43:04
Ik was er ook bang voor met mijn ouders dat er iemand ging zeggen als die komt dan kom ik niet! Maar mijn vriend is er heel nuchter in,hij heeft gezegd als mensen niet willen komen omdat er iemand komt die ze niet kunnen hebben,dan blijven ze maar weg! En ik ben hem daar in gevolgd!
Groetjes, Debby
|
|
annick
19-9-2008
|
20-3-2008 17:42:26
Wij hebben beslist om geen ouders aan de eretafel te zetten, onze getuigen en beste vrienden zitten bij ons, zo is het veel toffer voor ons!!!
|
|
kimberly
14-6-2008
|
20-3-2008 19:37:25
Hallo,
mijn ouders gaan zelf volledig akkoord met mijn beslissing. Het is mijn dag en ik beslis wat en hoe het allemaal gebeurd. Bedankt allemaal voor jullie reactie's. Weet nu zeker dat ik voet bij stuk hou!!!
vele groetjes
|
|
Nathalie
6-6-2008
|
21-3-2008 14:34:15
Aboluut groot gelijk dat je voet bij stuk moet houden! Bij ons is dat ook nogal ingewikkeld. Maar mijn schoonmoeder heeft t zelf minder ingewikkeld gemaakt. Mijn ouders zijn gescheiden maar komen overeen en zeker op die dag. Mijn vriend zijn ouders zijn ook gescheiden maar das kat en hond. Wij waren al verloofd toen ik bevallen ben van ons zoontje. Mijn schoonmoeder haar wareaard kwam tijdens de zwangerschap boven toen ze het niet eens was met onze peter / meter keuze. Ik heb de meter gekozen, vanzelfsprekend mijn moeder en mijn vriend heeft de Peter gekozen, mijn vader omdat hij daar de sterkste band mee heeft. Die zien we elke week en zijn familie enkel met kerst...Vandaar logische keuze dus. Op de doop heeft schoonmoeder bijgevolg afgehaakt omdat zij haar kuren belangrijker vindt dan haar enige kleinzoon...Mijn vriend is nu van mening dat als ze doorheen het jaar geen interesse kan tonen, ze ook geen extra kosten moet opleveren voor ons feest dus ze wordt niet uitgenodigd. hihi
|
|
Marjolein
11-10-2008
|
24-3-2008 12:15:00
Is inderdaad niet gemakkelijk. Al die reacties van ouders-schoonouders. Ken dat probleem. Ik zou het in jullie geval, ook zo doen. Ouders bij hun eigen vrienden.
Veel succes ermee! Groetjes Marjolein
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|