TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Inge
14-7-2009
|
16-3-2008 22:11:33
Bij ons gaan mijn vriend zijn ouders de helft van de kosten van het feest betalen, en ik betaal mijn helft want mijn ouders willen niets bijleggen... Ik had dit op voorhand verwacht en ben nu wat aan het bijklussen om wat extra geld binnen te krijgen. Mijn vriend voelt zich nu schuldig omdat zijn ouders "zijn helft" betalen en ik moet werken om mijn helft te kunnen betalen. Waarschijnlijk gaat hij de fotograaf en dj betalen en dan zijn ouders en ik de helft van al de rest... Ik vraag me nu alleen af hoe we dat gaan aanpakken bij de speech. Als we de ouders gaan bedanken, lijkt het me raar als we alleen zijn ouders naar voor gaan roepen. Dan gaan de mijne zowiezo kwaad zijn denk ik. Maar zij betalen geen euro dus... Pff... erg dat je je moet druk maken in zo'n dingen he!
Ik zou hem niet smeken om te betalen hoor, dat helpt waarschijnlijk toch niet (bij mijn ouders zou dat niet pakken...) Nog veel succes en hopelijk raak je eruit!
|
|
Inge
14-7-2009
|
16-3-2008 22:12:09
Bij ons gaan mijn vriend zijn ouders de helft van de kosten van het feest betalen, en ik betaal mijn helft want mijn ouders willen niets bijleggen... Ik had dit op voorhand verwacht en ben nu wat aan het bijklussen om wat extra geld binnen te krijgen. Mijn vriend voelt zich nu schuldig omdat zijn ouders "zijn helft" betalen en ik moet werken om mijn helft te kunnen betalen. Waarschijnlijk gaat hij de fotograaf en dj betalen en dan zijn ouders en ik de helft van al de rest... Ik vraag me nu alleen af hoe we dat gaan aanpakken bij de speech. Als we de ouders gaan bedanken, lijkt het me raar als we alleen zijn ouders naar voor gaan roepen. Dan gaan de mijne zowiezo kwaad zijn denk ik. Maar zij betalen geen euro dus... Pff... erg dat je je moet druk maken in zo'n dingen he!
Ik zou hem niet smeken om te betalen hoor, dat helpt waarschijnlijk toch niet (bij mijn ouders zou dat niet pakken...) Nog veel succes en hopelijk raak je eruit!
|
|
Inge
14-7-2009
|
16-3-2008 22:12:46
|
|
Cindy
12-9-2008
|
17-3-2008 6:45:21
hoi bij ons betaalt niemand, enkel wij. misschien eens gedacht dat dit ook een oplossing kan zijn?
aan de andere kant: als ze zo nodig willen betalen (dat is dan hun eigen keuze) dat moet de andere helft zich toch niet verplicht voelen om mee te betalen. sinds wanneer is betalen traditie? misschien kan je schoonvader het deel niet betalen, misschien wil hij ook niet. dat is zijn recht vind ik.
ik kan ook mijn ouders niet verplichten iets te doen als ze niet kunnen/willen...
het blijft nog altijd veel geld he voor een trouwpartij. we spreken hier niet over zomaar 1000 euro waarschijnlijk.
grts cindy
|
|
Cindy
12-9-2008
|
17-3-2008 6:47:48
@ inge: je bedankt je ouders niet voor het betalen van het feest, je bedankt ze voor de goeie zorgen, je jeugd, dat je altijd eten voor je neus had.
eens dat verkeerd zat, dan begrijp ik waarom je niet gaat bedanken. maar geld kan toch de reden niet zijn!
|
|
vanessa
20-6-2008
|
17-3-2008 6:53:34
mijn vriend zijn ouders hebben ook een deel betaald voor ons feest, met de mijne heb ik geen contact meer(sinds ik zei dat ik ging trouwen), dus voel ik mij ook schuldig dat het al van zijn kant komt, maar we hebben er samen voor gespaard en zijn nog bezig, en ik weet zeker moest het nog goed komen met mijn ma dat ik zelfs nog zal moeten opleggen om haar menu te betalen
groetjes 20/06/08
|
|
Jitse
6-9-2008
|
17-3-2008 7:29:05
Hoi,
Mijn ouders zijn ook gescheiden. Mijn vriend zijn ouders gaan een deel betalen, mijn mama ook,maar mijn papa das nog onduidelijk. Ik heb de afgelopen 15j bijna geen contact met hem gehad, ondanks mijn verwoedde pogingen. Sinds ik ben gaan vertellen dat ik ga trouwen, is hij precies tot de ontdekking gekomen dat hij veel heeft gemist. Ik heb hem toen ook een brief geschreven met mijn gevoelens erin (omdat hij tijdens de 2 eerste bezoeken steeds weer kritiek gaf op mama). Sindsdien doet hij echt zijn best. Ik verwacht niet dat hij gaat bijleggen, maar binnenkort zitten we samen met de ouders om alles nog is te bespreken en ik vraag hem er gewoon bij. Hij kan dan zelf kiezen. Ik stap in elk geval de kerk binnen met mijn mama. Ik vind nl dat diegene die je weggeeft diegene is die voor je heeft gezorgd en das toch wel meer mijn mama. Zo bedank ik haar toch ietske meer en tijdens de speech bedanken we gewoon onze ouders in het algemeen. Je kan toch moeilijk zeggen bedankt schoonmama, schoonpapa en mama... terwijl je vader daar ook zit? Ik vind trouwens ook niet dat t over betalen gaat... Wij wisten op voorhand niet of onze ouders iets gingen betalen, wat we krijgen is mooi meegenomen de rest is voor onze rekening!
Jitse
|
|
Kim
2-8-2008
|
17-3-2008 7:52:04
Ik weet dit al van in mijn tienerjaren dat mijn ouders bij een eventueel huwelijk hun deel zouden betalen. Bij ons is dit namelijk wel de traditie. Zij hebben zelf voor hun huwelijk geen cent moeten betalen en mochten alle cadeaus (centjes) zelf houden. Mijn moeder wil mij dit ook niet ontzeggen dus ze gaan zoveel mogelijk betalen. Zij hebben hier ook altijd rekening mee gehouden en geld aan de kant gehouden voor als ik of mijn broer ooit trouwen. Bij mijn schoonouders was het een heel ander verhaal. Die twijfelden of ze wel zouden mee betalen. Probleem was dat van de genodigden hun familie 2/3 van het feest uitmaakte. Dus nogal logisch dat mijn ouders niet alles willen betalen. Maar ik ben nog altijd van mening dat dit wel traditie is, alleszins bij ons toch. Zo ben ik ook opgevoed. Mijn schoonouders hebben trouwens voor hun eigen feest ook geen cent moeten betalen... Beetje hypocriet dan. Uiteindelijk betalen beide ouders ieder hun deel en wij ook nog een deel (fotograaf, ringen, bruidsboeket)en iedereen tevreden.
|
|
Ellen
21-6-2008
|
17-3-2008 8:11:08
Hey
Ook wij betalen alles zelf. We kiezen dan ook alles zelf en we nodigen uit wie we willen. Als mijn ouders of zijn ouders iemand extra willen uitnodigen kan dit mits wij er akkoord mee gaan dat die personen erbij zijn en zij ervoor betalen. Zowel mijn als zijn ouders zijn van plan om ons een mooie cadeau te geven (lees een mooie som geld). Ze doen daar wat ons betreft mee wat ze willen, ze zijn vrij om te geven wat ze willen en wij gaan zeker niet kijken of dat de kosten van het feest al dan niet dekt en wie meer geeft dan wie... Ik vind niet dat je iemand kan verplichten te betalen. Ieder staat vrij te geven wat hij of zij wil... En als je ouders toch betalen geldt volgens mij te regel 'diegene die betaalt kiest...' het is diegene die betaalt die zal beslisssen hoe chique of hoe simpel het feest zal zijn.
Groetjes Ellen 21-06-08
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
17-3-2008 8:35:57
hey Karen!
Het is helemaal niet vanzelfsprekend of een traditie dat ouders het trouwfeest betalen! Vroeger gebeurde dit, maar tegenwoordig is dat allemaal zo normaal niet meer. Wij betalen ons trouwfeest zelf, de kleren hebben we gekregen van de ouders, wat we niet verwacht hadden.
Het voordeel aan zelf betalen is dat je vraagt wie je wil en er zelf je volledige zin mee doet.
Ik vind het spijtig voor jullie dat jullie in zo een conflict zitten, ik hoop dat jullie eruit geraken, maar de vader niet vragen lijkt mij toch nogal drastisch...
|
|
Patricia
14-2-2009
|
17-3-2008 8:53:11
Ik ga volmondig akkoord met de vorige reacties. Toen wij beslist hebben om te trouwen, hebben wij alle kosten op een rijtje gezet en uitgerekend hoe lang we hiervoor zouden moeten sparen. Bijgevolg hebben we een verloving van 13 maanden, maar so be it. Ik verwacht wel dat we van de ouders een mooi bedrag gaan krijgen, maar dat is dan gewoon leuk meegenomen. Ik sta erop dat wij zelf onze plan kunnen trekken...
|
|
valentine
27-6-2008
|
17-3-2008 10:16:51
Hallo,
Het klopt dat dit inderdaad geen echte traditie meer is. Je kan toch niet kwaad zijn op iemand omdat hij je geen groot bedrag geeft om te huwen. Uiteindelijk kies je er als koppel voor om te trouwen en kunt ge moeilijk je ouders kort gaan zetten. Wij zijn vertrokken van het idee dat we alles zelf zouden betalen. Nu geven onze ouders ook alle 2 een mooi cadeau maar is dikwijls niets met de bedragen die ik hoor dat sommigen krijgen. Ik zou mij eerlijk gezegd zelfs schuldig voelen moesten ze mij zo'n pak geld geven. Ben zelfs trots dat we het grotendeels zelf doen.
Al wat je krijgt is extra en aardig meegenomen.
Groetjes
|
|
inge
1-8-2008
|
17-3-2008 10:45:29
Hallo,
Mijn ouders zijn ook uit elkaar. Bij ons word heel het feest in 3 gedeeld, een deel voor ons,een deel schoonouders en een deel mijn ouders.Mijn ouders hun deel word dan onderling nog eens gedeeld door hen. Dit is beslist geweest zonder enige discusie,want ik had hier ook een beetje schrik voor. Het zal wel allemaal in orde komen. Geniet er maar van. Groetjes 01/08/08 www.ingeengizmo.bruiloftsite.nl
|
|
Charlotte
19-9-2008
|
17-3-2008 11:03:05
Hopelijk komt dit niet verkeerd over mr soms kan ik er echt niet tegen dat mensen er zomaar vanuit gaan dat alles door een ander betaald wordt. Vroeger was dit misschien traditie mr tegenwoordig wonen de meesten al jaren niet meer thuis, vind je het dan zo terecht om de ouders te laten betalen? Toen wij beslisten om te trouwen zijn we direct beginnen sparen. We hadden een vermoeden dat onze ouders niet zouden betalen en hadden ook helemaal geen zin om er naar te vragen. We waren dan ook aangenaam verrast toen zij zelf voorstelden om hier en daar iets te betalen, zoals het trouwkleed, dj, vervoer... Er blijft nog altijd een heel groot stuk over die we zelf moeten bekostigen mr dat vinden we niet erg, het blijft ook ONZE trouw. Zelf aan je ouders smeken om alles te betalen dat vind ik er echt over, ik zou er in ieder geval te trots voor zijn. En nog erger is als je ze dan niet uitnodigd omdat ze niets sponseren, het blijven nog altijd je ouders. Erg dat geld soms zo'n negatieve invloed heeft.
|
|
sandra
22-9-2007
|
17-3-2008 11:25:58
ik vind dit ook schandalig dat dit zomaar verondersteld wordt hoor!! je ouders dienen toch niet als sponsor!! het zijn je ouders, die hebben je grootgebracht en hebben je hele leven al alles voor je betaald... als ze ook in je huwelijk willen bijdragen is dit heel tof van hun,als ze dit niet doen dan is dat ook hun volste recht! jullie kiezen toch om te trouwen? moet je hun daarom gaan "aanspreken" voor hun deel?
|
|
Stephanie
12-4-2008
|
17-3-2008 11:40:41
ik vind nu toch ook wel dat je niet kan verwachten dat uw schoonvader zijn kant betaald of zelfs gewoon nog maar een euro moet betalen om uitgenodigd te worden.
Ook wij worden gesponsord maar niet voor het hele bedrag. Het is toch niet hun trouw, waarom zouden zij dan moeten betalen.
Ik vind het zelfs grof dat je zoiets durft te zeggen.
|
|
Karen
13-9-2008
|
17-3-2008 12:08:31
Hey naamgenoot!
Ik ben er nooit van uitgegaan dat onze ouders ons hele feest gingen betalen, integendeel. Mijn ouders hebben voor hun trouwfeest niets moeten betalen, maar ik vind het niet hypocriet dat zij nu niet de helft betalen voor mij; want zij waren toen niet in de mogelijkheid om het zelf te betalen. Mijn moeder was pas afgestudeerd en nog maar enkele maanden aan het werken, mijn vader werkte al een paar jaar, maar moest alles (!) afgeven aan zijn ouders (terwijl zij niets voor hun huwelijksfeest betaald hebben, alles is betaald door de ouders van mijn moeder). En om samen te wonen moest je toen getrouwd zijn, dus ze hadden geen keuze. Ik vind echt niet dat je kan verwachten dat je ouders alles betalen, toch zeker nu niet meer! Wij hebben op voorhand gezegd dat wij alles zelf gingen betalen, onze ouders leggen bij, maar niet voor het volledige bedrag. Ik vind dat maar normaal, het is onze trouw, niet die van hen ...
Groetjes, Karen 13/9/2008
|
|
eline
5-9-2008
|
17-3-2008 12:21:44
Hey Karen,
Ik vind dat jij het nogal hoog op hebt, het is uiteindelijk jullie die de beslissing nemen.
Ik ben ook van gescheiden ouders en ik wist op voorhand dat ik op niets moest rekenen van hun kant. Wat ik ook logisch vindt want ik ben langs moeders kant met 4 en langs vaders kant met 5 je kan moeilijk verwachten dat ze van allemaal een trouwfeest betalen en dat scheiden heeft hun in de tijd ook een goede cent gekost dus van sparen is het er vele jaren niet van gekomen.
Wij hebben als koppel beslist alles zelf te betalen, hoewel mijn verloofde zijn ouders hun deel wilden betalen. Wij hebben beslist wij betalen alles zelf de ouders geven dan aan samen een kado wat dit ook mag zijn. ( lees voor mijn schoonouders kado=geld)
Onze ouders hebben wel samen beslist om onze outfit de bekostigen wat een zeer aangename verassing was.
Wij zullen al onze ouders algemeen bedanken voor de goede zorgen die zij gedurende al die jaren hebben geleverd voor ons maar zeker niet voor het geld dat we van hun ontvangen.
groetjes Eline & Stijn 05/09/2008
|
|
sarah
18-7-2008
|
17-3-2008 12:31:27
ik vind het eerlijk gezegd nogal grof dat je je deel van hem "eist". Als je beslist om te trouwen ga je dag toch niet baseren op het budget wat je van anderen krijgt,je maakt toch zelf dat je budget rond is. Wij hebben ook eerst zitten tellen en kijken wat wel en niet kon,aan ouders geld vragen voor onze trouw zou ik nooit durven,daarom was het een aangename verassing dat mijn toekomstige schoonmoeder en schoonbroer ons melden dat ze het avondfeest wouden betalen als huwelijkscadeau.
Om dan ook maar de vader op het feest te weigeren vind ik eerlijk gezegd nogal laag van je. Grtz sarah
|
|
Kimberly
31-5-2008
|
17-3-2008 14:48:07
Hey Karen
Zoals de meesten hier vind ik het ronduit een schande dat je verwacht dat de ouders en schoonouders jullie feest betalen. Dit is trouwens niet de traditie, bij sommigen is het misschien zo maar de meeste koppels hier bekostigen alles zelf. Wij trouwens ook... Het is wel zo dat onze ouders onze kleren betalen, dit was een aangename verrassing maar zeker geen noodzaak. De rest van het feest betalen wij zelf. Het ziet er op dit moment zelfs naar uit dat wij zullen moeten lenen om alles betaald te krijgen (door onverwachte kosten aan onze woning is er een deel van ons spaargeld voor de trouw naar ons huis gegaan). Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om de ouders of schoonouders om geld te vragen. Onze keuze om te trouwen dus we trekken onze plan!
Kimberly 31-05-08
|
|
Karen
18-7-2008
|
17-3-2008 19:08:21
De klemtoon van mijn verhaal ligt anders dan jullie opnemen.
Mijn schoonvader in spe is geen lieve man met centen teveel. Hij is een afwezige vader in het leven van mijn vriend. Hij krijgt graag maar geven doet hij niet, zowel moreel als financieel. Hij chanteerde mijn vriend vroeger en vroeg aandacht en anders ging hij zelfmoord plegen. Ouder-kind relatie op zijn kop! Ik kan nog even doorgaan.
Nu is de moeder van mijn vriend het omgekeerde. Een lieve vrouw die dikwijls in problemen zat door de keuzes van haar ex-man. Hij weigerde alimentatie te betalen en deed heel erg moeilijk. Nu komt de mama er eindelijk bovenop, wij werken nu en de schoolkosten zijn weg.
Als zij ooit zou te weten komen dat wij voorgeschoten hebben voor hem dan zou zij zwaar teleurgesteld zijn. Iedereen weet dat hij t gewoon niet wil betalen omdat zijn prioriteiten anders liggen.
Wij willen echter iedereen erbij. Het blijft toch je familie.
Ik vind het echter erg en (veel te spannend) om het in het geniep te doen. Moest de schoonfamilie weten dat ze niet wilden betalen en niet deden komt er zeker ruzie van op het feest.
Ik vind het ten eerste niet eerlijk tegenover de moeder die wel haar best doet. Hier bedoel ik neit enkel op financieel vlak maar gewoon als moeder!
Budgettair zijn die kosten zo gedekt. Daar gaat t niet om.
Het gaat erom, ons hart zegt iedereen erbij maar gaan we geen mensen kwetsen want papa zou zijn hand er niet voor omdraaien om het er eens in te wrijven. Hij is wel zo ...
Daar ben ik bang voor en ik vraag jullie mening.
Bedankt aan de mensen die me niet onmiddellijk de grond in boorden. Ik ben geen slecht mens. Ik betaal mijn huwelijk wel zelf. Dat geld staat op mijn zichtrekening, dat is geen probleem.
De vraag is kan ik er mee leven dat ik de mensen die van alles profiteren in het leven nog eens laat profiteren.
Ik lieg niet graag en dit is een leugen die ik zou moeten houden voor de rest van mijn leven tegen mensen die ik echt graag zie namelijk mijn ouders en schoonmoeder.
|
|
sarah
18-7-2008
|
17-3-2008 19:44:11
Hey, dan had je het beter wat duidelijker uitgelegd,ik denk dat veel mensen ,net als ik dit heel anders begrepen hebben.
Nietemin,of hij nu profiteert of niet,je kan hem toch nie weigeren,het is en blijft de vader van je toekomstige. Hoe hij in het verleden ook was.
grtz sarah
|
|
Kim
2-8-2008
|
18-3-2008 7:43:22
Ik vind het ook een beetje met de haren getrokken dat mensen hier reageren van "schandalig" en "grof". Zoals ik in een topic hieronder al zei. Bij ons (meer nog, in ons dorp of omgeving) is dit wel nog de traditie. Ik heb niks aan mijn ouders moeten vragen. Dit wist ik al jaren (dat ze hun deel zouden betalen). Mijn ouders willen niet dat wij iets betalen. Maar de ouders van mijn vriend denken daar anders over (wat hun goed recht is). Probleem is dat als de ouders van mijn vriend niet wilden meeleggen, mijn ouders alles zouden betalen, ook al wilden wij dit niet. Ik zou niet kunnen verdragen dat zij zo zware kosten zouden dragen terwijl de ouders van mijn vriend niets meeleggen. Gelukkig is het in orde gekomen. Ieder betaald zijn deel. Wij betalen toch nog fotograaf, ringen, bloemen (ook een grote kost). Toen ik laatst zei dat we de uitnodigingen gingen betalen wou mijn moeder dit niet. Ik vind het dan ook niet echt tof dat mensen hier anderen de grond gaan inboren. Dit is bij ons nu eenmaal wel traditie!!! Kan ik toch niets aan doen. Iedereen vindt dit bij ons de normaalste zaak van de wereld. Bij onze vrienden ging dit ook allemaal zo. Beetje respect graag voor anderen!
|
|
christine
10-9-2008
|
18-3-2008 9:54:49
Dag medebruidjes, de meningen verschillen hier nogal, wij gaan ook alles zelf betalen, mijn schoonouders dénken er nog niet aan om bij te leggen, mijn moeder zou dat wel doen, maar ik vind dan ook dat zij dat niet hoeft te doen, we betalen het zelf wel en hoeven ook gaan 'dank u' te zeggen, mijn schoonouders waren wel de eerste om commentaar te geven en te zeggen wie wel en niet mochten komen, nu hebben ze ons zover gekregen dat we in het buitenland trouwen! Kost ook veel geld, vertalingen,.... Maar het is onze dag en die gaat niemand verpesten!!!
|
|
dennis
2-8-2008
|
18-3-2008 9:57:14
Hoi! Ik snap eigenlijk toch het probleem niet hoor... Ni voor't een of 't ander... maar als dat toch geen probleem is betaal het dan ook gewoon zelf...zoals zovelen... Fijn dat uw ouders en schoonmoeder het willen betalen maar zeg dan gewoon dat dat niet hoeft! Dan is er van verzwijgen en leugens en dergelijke toch allemaal geen sprake! Ik begrijp dat je het misschien niet slecht voorhebt maar als ik zo lees wat uw schoonmoeder heeft moeten doorstaan dan zou ik mij echt rotslecht voelen moest zij nu zij er eenmaal wat bovenop is mijn trouw daarvan gaan betalen. Laat dat mens dat geld toch voor haarzelf houden en dop je eigen boontjes! Je kan alles zelf beslissen, je zal je veel beter voelen, echt! En als uw schoonmoeder en ouders dan toch een grotere cadeau geven, meer geld dus, dan is dat mooi meegenomen... Op die manier kan je er gewoon open in zijn, iedereen heeft dan evenveel 'recht' daar te zijn, wat ze sowieso al hebben maar kom...en ruzie is hoegenaamd nergens voor nodig...
tot slot: ik ben blij voor diegenen waarbij de traditie in ere wordt gehouden hoor, maar sommige tradities zijn gewoon nergens goed voor! Wees nu eens allemaal 'flinke kindjes'... Je mag vooral niet vergeten dat in de tijd dat dat nog overal traditie was een huwelijk geen 10 000 à 15 000 euro kostte he... Als ik spreek met mensen die 5 à 10 jaar geleden trouwden is alles blijkbaar al enorm veel duurder geworden! Arme ouders die dat omwille van 'traditie' moeten ophoesten hoor!
Soit, dit moest ik toch ook even kwijt, vat het asjeblief niet persoonlijk op, ik vind je geen 'slecht mens' als je niet alles zelf betaalt, maar bekijk het ook eens zo...
het komt allemaal goed!
liefs, vicky
|
|
angelique
25-8-2007
|
18-3-2008 11:00:49
Hey,
Ik heb ook gescheiden ouders. Ieder met een totaal verschillend inkomen. Wij zijn er niet vanuit gegaan dat de ouders mee betaalde aan ons huwelijk. Uiteindelijk hebben we van alle ouders (incl schoonouders) een som geld gekregen. We kregen dit kado en konden zelf kiezen hoe we het zouden spenderen. Het is fijn als je ouders kunnen sponseren maar ik ben van mening dat je het niet als vanzelfsprekend mag beschouwen.
Groetjes
|
|
Laura
11-7-2009
|
18-3-2008 14:48:37
Hey
Ik vind de reacties hier nogal raar of ik ben misschien verwend...
Ik vind het eerlijk gezegd logisch dat de ouders betalen. Dat hoort erbij als je ouder wil zijn. Je kan toch niet verwachten van je kind dat die, pas afgestudeerd, al direct een feest van 10000 euro zelf kan betalen. Je moet al zoveel betalen, een huisje, eventueel kindjes,... Ale ja, bij ons betalen mijn ouders hun deel en de ouders van mijn verloofd hebben een som geld gegeven waarmee we mogen doen wat we willen (trouw, huisje,...) Ik zie het dus ook als traditie en eigenlijk de plicht van een ouder.
Groetjes, Laura
|
|
Ines
3-10-2008
|
18-3-2008 18:21:34
Hoi iedereen
Ik vind het niet zo logisch dat de ouders het feest maar moeten betalen. Ik moet toegeven dat wij van beide ouderparen eenn flinke som geld krijgen en wij zijn daar heel gelukkig mee, maar wij hebben er zelf niet om gevraagd.
@Laura,
Leuk dat jouw ouders alles willen sponsoren, maar ik vind dat niet zo vanzelfsprekend dat ouders dat maar moeten betalen, traditie of geen traditie. Vroeger was het misschien zo dat je 'moest' trouwen om te kunnen samenwonen, maar vroeger is vroeger en nu is nu. En tegenwoordiger hebben mensen de keuze of ze willen trouwen of niet. En als ze die keuze maken, moeten ze er zelf maar voor opdraaien ook.
Bovendien, een trouwfeest maak je zo goedkoop of zo duur als je wil en hoeft helemaal geen 10 000 euro te kosten (al moet ik toegeven dat je heel snel aan dat bedrag zi ;-)).
@Karen,
Wat je met je schoonvader gaat doen, dat moeten jullie zelf beslissen, maar wij hebben iets soortgelijks met mijn grootouders. Zoals het er nu naar uitziet, zullen zij er niet bij zijn in oktober, en dat omdat ik het niet wil.
Dus kop op en probeer toch te genieten van je voorbereidingen. En als we hier kunnen helpen, dan doen we dat met plezier.
Groetjes Ines 3/10/2008
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|