Terug naar overzicht
je moet gewoon regelen met je plaatstelijke drankelhal dat je de overschot van de wijn mag terugbrengen... dat wordt meestal zo gedaan!! zo zit je zeker niet met teveel maar ook niet met te weinig! schuimwijn ipv champagne voor de receptie lijkt me een goed idee, drukt de kosten en veel mensen kennen het verschil niet eens, velen vinden het zelfs lekkerder als champagne!!
Hoi Evi,Bij onze zaal is alles inbegrepen. Bij de receptie wordt er schuimwijn en fruitsap geschonken. We mochten ook kiezen voor echte champagne, maar dan wordt het erg duur. Bij het avondfeest is er alles wat je wil, behalve sterke drank. Dus witt en rode wijn ook. Als ik jou was zou ik toch ook rode wijn bestellen. Er zijn altijd mensen die geen witte wijn lusten. Hopelijk komen jullie er uit!xxxwww.thierry-amber.bruiloftsite.nl
Als je zelf wijn moet kopen, één tip: Rij naar Reims en koop je champagne bij een kleine wijnboer. Toch liever geen echte champagne? Rij dan naar de Elzas en ga daar naar een wijnboer (ik ken een hele goeie!) en koop daar Cremant D'Alsace. Lekkerder en goedkoper dan Champagne! Voor wijn hetzelfde! Echt aan te raden! Betere kwaliteit voor een kleinere prijs! Wij doen het ieder jaar!Maak er een leuk weekendje van en ga hier en daar proeven en doe dan je inkopen. Met hoeveelheden kan ik je niet helpen. Misschien kan je eens aan een ervaren zaal/restauranthouder raad vragen? Ik zou de mensen een glas (of paar glazen, hangt van je concept af) schuimwijn geven als ze aankomen (receptie en avondgasten) en met het eten en zo overschakelen op wijn. Wat is je menu? Als je echte (rood)vleesgerechten geeft is rode wijn wel aan te raden, maar anders hoeft het niet echt. Hangt ook wat van je eigen gewoonten af.
Als je wijn overhebt, heb je meteen lekkere wijn en schuimwijn voor thuis! Blijft toch twee jaar goed en je hebt altijd wel eens volk of een feestje of een toast op nieuwjaar en zo.
wij moeten ook zelf voor wijn zorgen. voor de receptie doen we enkel schuimwijn en aan tafel rode en witte wijn, niet iedereen lust witte wijn en ook niet iedereen rode wijn en zo kunnen ze kiezen...
Hoi EviVoor de receptie en als aperitief bij het avondfeest kiezen wij voor cava, is iets goedkoper dan champagne en in onze familie gaat de voorkeur naar cava dus dat is mooi meegenomen. Onze traiteur bepaalt de hoeveelheid wijn maar bij ons is het ook zo dat we de overschot mogen teruggeven, 't is te zeggen de volle kartons (per zes flessen). We twijfelen ook nog of we rode en witte wijn geven. Ikzelf zou liever een droge witte wijn en een zoete witte wijn schenken maar aangezien we de overschot toch terug mogen geven, kiezen we waarschijnlijk ook een rode wijn. Zo is er zeker voor ieder wat wils.Veel succes nog!Kimberly31-05-08
je kan wijn idd terug brengen als je dat afspreekt met leverancier...ik zou beginnen idd met cava of spumanteen wel witte en rode wijn geven. Aangezien dat per persoon scheelt
Als ik jou zou zijn, zou ik naar Auchan rijden (Rijsel) want daar doen ze dikwijls heel voordelige acties voor schuimwijnen... 't is zelfs dikwijls zo dat je een doos krijgt wanneer je er 2 betaalt. Freixenet (Cava) staat er ook dikwijls in promotie.Misschien eerst eens polsen bij iemand die een idee heeft van de hoeveelheid, en dan zou ik er zelf om rijden! Bij ons kan dat (jammer genoeg) niet want ze vragen 6 euro flesgeld dus dan is het de moeite niet om zelf voor wijn te zorgen...