Nu Online
Momenteel zijn er 218 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Opgeslagen prijs

14-3-2008 9:21:10
Hey,

Even een kleine terugslag gehad.. Wij hebben eind 2007 onze bestelling geplaatst bij een traiteur. Nu hebben wij beslist ook onze receptie door hem te laten verzorgen. Dus ik stuur een mailtje om te vragen of dit mogelijk is. Daarin zegt hij dat de prijzen van 2007 zijn aangepast (wat ik volledig begrijp).. Maar dat betekent wel dat er plots een veel grotere hap uit ons budget wordt genomen. Ik weet dat we hier niks kunnen tegen doen aangezien er nooit echt een overeenkomst is getekend of zo.. Wij zijn dan ook begonnen aan de regelingen voor onze trouw zonder dat we van iets wisten en bij de meeste 'diensten' werd dit zo geregeld: Je 'plaatst' een 'bestelling', zij bevestigen en dat is het (met al dan niet een voorschot). Nu begin ik al te panikeren dat de prijzen van alle andere dingen ook opgeslagen zullen zijn, zoals voor de auto's, gehuurd materiaal,...

Hebben we ons in het zak laten zetten of is dit de normale gang van zaken? Heb ergens het gevoel dat we veel te naïef en goedgelovig zijn geweest..

Groetjes,

Kim

Kim
24-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 374

Patricia

Meld misbruik14-3-2008 9:59:17

Kim

Ik vrees een beetje dat dit normaal is. Wij waren hier zelf wel van op de hoogte op het moment dat wij vorig jaar onze zaal vastlegden. Zij hebben toen vermeld dat de prijzen ons begin 2008 zouden toegestuurd worden. Deze zijn idd iets hoger dan in 2007, maar dit hadden we min of meer in ons budget voorzien.

Tenzij je dus een contract hebt, waar in staat aan welke prijzen je iets besteld hebt, vrees ik dat die hogere prijzen van toepassing zijn.

Ik heb geen idee of dat ook voor andere zaken is, want wij hebben bvb geen trouwvervoer, onze fotograaf werkt op budget. Alleen van de DJ weet ik het nog niet, maar daar hadden wij een prijsofferte gekregen en ik vermoed dat deze gelijk zal blijven.

Patricia
01/08/2008

Ellen
11-7-2009
 Meld misbruik14-3-2008 11:07:20

Even om te laten weten...

Wij hebben een aantal weken geleden ons trouwvervoer vastgelegd. Samen met deze persoon hebben we een contract opgesteld. In die prijs zit alles in. Dat bedrag zal het in totaal zijn, ongeacht de mogelijke prijsstijging van benzine en diesel.

Dus best eens kijken naar je contracten en eventueel navragen!

Veel succes!

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik14-3-2008 11:25:13

hey Kim!

Van die traiteur is dat idd doodnormaal.
Onze zaal is in prijzen ook verhoogd vanaf 2008, waardoor we €3 per menu meer betalen.
Maar op het moment dat wij gaan tekenen zijn, heeft ze wel gezegd dat het mogelijk was dat de menu's een aantal euro's gingen stijgen, naargelang de prijsstijging van het eten en drinken, dus het enige wat je de traiteur kan kwalijk nemen is dat hij je dit op voorhand niet gezegd heeft.
Hoe het met de rest zit dat weet ik niet goed... ik ga ervan uit dat dit enkel met etenswaren gebonden diensten is, maar heb er nog niet bij stilgestaan.

Groetjes!

Evi
11-7-2008
 Meld misbruik14-3-2008 13:53:27

Even een vraagje, wij hebben in het najaar een offerte gekregen van onze traiteur met prijzen op. Op die offerte stond dat ze een maand geldig was. Kunnen deze prijzen dan ook omhoog gaan??

Leen
12-7-2009
 Meld misbruik14-3-2008 17:43:13

Dag Kim,

ik heb het idee dat alles veel te veel duurder wordt. Wij hebben hier een fiche liggen van een drukker met prijzen van 2007 en 2008 (reeds 2 maal naar de huwelijksbeurs geweest). De algemene bijdrage voor te drukken is maar liefst (op 1 jaar tijd) 40 euro duurder geworden; i.p.v. 96 euro is het nu 136 euro. Ik vind dat een echte schande (huwelijksuitnodiging van 0,36 naar 0,46 euro). De DJ hebben wij reeds vastgelegd en voor volgend jaar betalen we 75 euro meer dan dit jaar (400 euro i.p.v. 325 euro). Ik hou mijn hart vast voor de andere zaken... Iedereen verschuilt zich achter het feit dat alles duurder wordt, de meesten lijken blijkbaar die prijsstijgingen zomaar te slikken. Een zorgwekkende trend vind ik...

Groetjes

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik15-3-2008 17:36:11

Hey,

Bij ons in de zaal is alles voorzien, en de menu's van 2008 zijn ook iets duurder geworden in vergelijking met 2007. Je kan wel combinaties van gerechten maken van 2007 en 2008, maar de prijzen liggen iets hoger. Dit stond ook in ons contract, dat er een prijsstijging van (ik dacht) 3% mogelijk was. Het betekent inderdaad een grotere hap uit het budget, maar ik kan dat ook wel van hun kant begrijpen. Als wij nu vergelijken met een jaar geleden, zien we toch ook dat we meer betalen in de winkel.... Dus ja, niet zo fijn, maar ik denk echt niet dat dat abnormaal is.

Groetjes,

Tania

Silke
15-5-2009
 Meld misbruik16-3-2008 17:38:37

Wij hebben in al onze contracten laten vastleggen dat wij de prijsvoorwaarden van de datum van boeking krijgen.
Dus al onze prijzen zijn van 2008 hoewel we in 2009 trouwen.
Even je andere contracten bekijken, denk ik!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...