TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sofie
14-9-2008
|
13-3-2008 16:50:48
Hey,
Ik denk dat dit helemaal niet te kort is. Integendeel. Ik begrijp soms ook niet dat mensen daar meer dan een jaar lang aan bezig kunnen zijn. Wij zijn al enkele maanden verloofd en trouwen ook in september. Wij gaan echt alles zelf doen ( hebben bijvoorbeeld geen kerkdienst, maar gaan zelf iets in elkaar knutselen) we maken de uitnodigingen zelf en noem maar op en wij doen dit op ons gemak, want september is er nog niet direct.Andere dingen, zoals een feestzaal leg je natuurlijk best zo snel mogelijk vast. Maar ik ben er zeker van dat jullie alles in orde gaan krijgen, zonder al te veel stress.
Groetjes
|
|
sarah
18-7-2008
|
13-3-2008 17:04:08
Hey,dit is zeker nie kort,en als jullie da willen ,daar heeft niemand anders zaken mee.Je moet je gevoel volgen! Mijn vriend heeft mij is september 2006 ten huwelijk gevraagd,we trouwen dit jaar in juli,de reden dat wij zo lang gewacht hebben is ons dochtertje,hadden we vorige zomer getrouwd dan was ze net 2 jaar geweest,nu gaat ze net 3 zijn,we woude dat zei het bewuster kon meemaken,nu begrijpt ze er meer van,ze kijkt er zelf ook na uit. Grtz sarah
|
|
J
19-4-2008
|
13-3-2008 17:20:56
Wij waren ruim anderhalf jaar op voorhand verloofd, voornamelijk omdat de zaal die we wilden niet meer vrij was vroeger, en omdat deze tijd van het jaar beter uitkwam. Bij ons zeiden de mensen dan weer de hele tijd: nog zooolang! Waarom doe je dat nu??? Tja, dat kiezen we toch wel zelf zeker?? En eerlijk gezegd, we hadden alleen de zaal vastgelegd en voor de rest nog niks. Voor het echte werk (kleren, uitnodigingen, menu enz.) zijn we er pas een dik halfjaar op voorhand ingevlogen, dus jullie timing is prima, denk ik! Het enige dat je dan direct moet gaan doen is een kleedje kiezen, want dat kwan soms lang duren. Zeven maanden is tijd genoeg om het rustig aan te pakken. Veel succes ermee!
|
|
Annelies
28-11-2015
|
13-3-2008 17:27:06
Hallo Sandra,
alles jullie zot zijn dan zijn wij knettergek! Lijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd op 14februari 2008 en wij gaan trouwen op 09 augustus 2008. Ik moet nu wel zeggen dat we veel geluk hebben gehad in alles! De zaal die we wilde was nog vrij,kerk en gemeentehuis was ook geen probleem.. En voor de rest we hebben een wagen, ik heb al een kleed, de uitnodigingen zijn gekozen, we hebben de DJ die we wilde dus dat is allemaal goed te doen. Het is echt niet nodig om een jaar op voorhand te beginnen tenzij natuurlijk voor de zaal maar daar hebben we geluk gehad! Dus ik zou zeggen plannen maar en dat komt allemaal in orde!
Geniet er nog van!
greetz, Annelies
|
|
Karen
4-7-2008
|
13-3-2008 17:57:21
Helaba, Je hoeft helemaal niet zo lang verloofd te zijn! Een korte verloving is net leuk, dan komt het er vlugger aan. Ben in januari ten huwelijk gevraagd en wij trouwen 4 juli dus dat is ook niet lang hè! Zaal, dj, fotograaf, gemeentehuis en kapper liggen vast. En heb ook al een kleed dus we staan er al goed voor. Nu nog uitnodigingen, trouwringen, bruidsboeket, kostuum voor mijn ventje, en nog alle kleine dingen die er bij komen. Dus geen paniek!! Het zal jullie zeker wel lukken en dan nog wel zonder stress, daar ben ik zeker van!! In ieder geval, heel veel succes met de voorbereidingen!! Groetjes, Karen xxx
|
|
sandra
22-9-2007
|
13-3-2008 18:00:56
dank jullie wel allemaal voor de geruststelling! ik vind ook een korte verloving leuker want dan hoe je inderdaad niet zo lang te wachten! en ik denk inderdaad dat we ruim de tijd hebben om alles te regelen, de zaal ligt alleszins als vast dus denk dat dat het belangrijkste is! en schrik dat we het beu gaan geraken hoeven we dus al niet te hebben ;-) nogmaals merciekes voor de geruststelling!
|
|
Els
|
13-3-2008 19:12:11
Hey Sandra!
M'n vriend heeft me op 6 februari ten huwelijk gevraagd en vrijwel onmiddellijk zijn we in actie geschoten!
Onze datum is 25 oktober 2008, dus zo héééél veel tijd hebben we niet over, maar dat hoeft ook niet! Door voor het najaar te kiezen zijn er nog heel wat zaken beschikbaar...
Groetjes, Els
www.elsenphilip.bruiloftsite.nl
|
|
Cindy
12-9-2008
|
13-3-2008 19:37:19
hoi, ik heb een lange verloving die nog altijd aan het lopen is. ik ben ten huwelijk gevraagd op 14/07/07 en we trouwen op 12/09/08. meer dan een jaar dus. mochtn we het financieel gekunnen hebben dan zouden we vroeger trouwen, maar het gaat niet.
een lange verloving heeft voor en nadelen. enerzijds heb je tijd zat om een geschikte zaal te vinden die op je datum nog vrij is. anderzijds is alles na 5 maand gepland (in grote lijnen toch) en dan is het wachten geblazen. ik vind een jaar en twee maand lang echt waar.
we schieten pas in april weer in actie (pasbeurt, kostuums enzo). het mag wel!
grts cindy
|
|
Hanne
30-8-2008
|
13-3-2008 20:32:42
Wij hebben bewust een lange verloving gekozen: anderhalf jaar. Maar het is inderdaad te lang. Moest ik het opnieuw kiezen zou ik een jaar en een maand of zo kiezen.
Je hebt gelijk dat je het niet te lang rekt!!
|
|
Tania
3-5-2008
|
13-3-2008 20:38:04
Wij hebben ook een langere verloving van 1 jaar en 3 maanden. Hoewel het inderdaad wel lang wachten is, vind ik het voordeel dat je tijd zat hebt om alles te regelen. Ik studeerde nog vorig jaar, dus ben wel blij dat het allemaal zo verspreid is... Ik denk dat het heel erg van je situatie afhangt, en dat er niet bepaald een "ideale" tijd is. Doe gewoon wat het best bij je past en waar je je goed bij voelt!!!
Nu er nog 51 dagen op de teller staan, komen de kriebels wel, maar tegelijk kan ik me inbeelden dat ik het jammer zal vinden als het allemaal voorbij is... dus ik probeer van de lange verloving te genieten!
Groetjes,
Tania
|
|
Heidi
13-9-2008
|
13-3-2008 21:05:28
Wij wilden een relatief korte verloving. Het is er eentje van 8 maanden geworden, onder meer door de datum van vragen en datum van vakantie op het werk. Het voordeel van een langere verloving is volgens mij ook dat je de kosten die je zowiezo op voorhand hebt, ook kan spreiden. Wij trouwen 13/09/2008 en ik moet me nu al serieus inhouden of alles is al geregeld. maar dan is het nog alleen maar wachten, dus ik hou me wat in. Zaal, gemeentehuis en bbq is in orde, kleed (nog maten laten opmeten), kostuum, ringen (begin april eerste pasbeurt), fotograaf, dj bijna, vervoer, videograaf, bruidskindjes en getuigen gevraagd... Eerste gesprek met de notaris is al achter de rug... dus het voornaamste hebben we al. De volgende stap zal zijn, ons buigen over uitnodigingen en bedankingen
Groetjes en geniet van je 'korte' verloving. Heidi 13/09/2008
|
|
veronique
13-9-2008
|
13-3-2008 21:50:46
Hey, Wij zouden een verloving hebben van 10 maand (nov-sept), omdat september de eerstvolgende maand was die haalbaar was, omwille van zaal vinden, werk en gewoon alles geregeld krijgen! Wij zijn gewoon moeilijke beslissers... Uiteindelijk wordt het nóg langer (mei 2009), omdat een bevriend koppel al in september trouwt en de winter gewoon geen optie is wegens het werk... Als jullie wel een zaal vinden en alles geregeld krijgen: chapeau! ik benijd jullie wel een beetje, want mij duurt het veel te lang! Veel plezier! x Véro
|
|
Tamara
|
13-3-2008 22:13:49
Mijn ventje hij mij begin vorig jaar ten huwelijk gevraagd en we trouwen dit jaar begin juli: anderhalf jaar verloofd dus. Het is wel lang, zeker in het begin wanneer je alles direct wil plannen. Maar we wilden beiden graag in de zomer trouwen en de vorige zomer was gewoon te kort dag, ook financieel gezien (hebben een huis gekocht en pas ramen vervangen en nu ook verwarming gelegd). Maar ja, alles heeft zo z'n goede en slechte kanten :)
|
|
Kim
2-8-2008
|
14-3-2008 7:37:37
Ik merk dat er inderdaad meer lange verlovingen dan korte verlovingen zijn. Wijzelf hebben maar een korte verloving. Mijn vriend heeft me op kerstmis ten huwelijk gevraagd en we trouwen op 2 augustus. Oorspronkelijk zouden we in het najaar trouwen oktober of zo of nog later, maar ineens had de zaal die we wilden een afzegging op 2 augustus en daar zijn we op gevlogen natuurlijk. Vandaar. En ik moet eerlijk zijn, de hele trouw is al geregeld op een paar details na en nu is het wachten geblazen. Dus ook al is het een korte verloving alles is met gemak 4 maand op voorhand geregeld. Groetjes Kim
|
|
Kim
2-8-2008
|
14-3-2008 7:37:52
Ik merk dat er inderdaad meer lange verlovingen dan korte verlovingen zijn. Wijzelf hebben maar een korte verloving. Mijn vriend heeft me op kerstmis ten huwelijk gevraagd en we trouwen op 2 augustus. Oorspronkelijk zouden we in het najaar trouwen oktober of zo of nog later, maar ineens had de zaal die we wilden een afzegging op 2 augustus en daar zijn we op gevlogen natuurlijk. Vandaar. En ik moet eerlijk zijn, de hele trouw is al geregeld op een paar details na en nu is het wachten geblazen. Dus ook al is het een korte verloving alles is met gemak 4 maand op voorhand geregeld. Groetjes Kim
|
|
sira
5-4-2008
|
14-3-2008 7:43:35
Helaba, wij hebben ons verloofd eind november en trouwen nu op 5 april. Een kleine 5 maanden dus en ik vind het eerlijk gezegd zalig. Je kan meteen alles doen waar je aan denkt, je hoeft niet te wachten. En ja, soms krijg je wel reacties dat je toch wel kort op de bal speelt (we zijn gisteren bv pas onze ringen gaan kiezen), maar voor ons is het zo extra intens :)
|
|
Liese
9-5-2009
|
14-3-2008 8:20:31
Hoi bruidjes,
mijn vriend heeft mij op 18 januari van dit jaar ten huwelijk gevraagd in Parijs. Ik wou altijd al graag in mei trouwen want dat vind ik een leuke maand, maar ik had geen zin om op een paar maanden tijd alles snel snel te regelen. Daarom hebben we gekozen voor 9 mei 2009, en ook omdat we dat een mooie datum vinden en omdat het getal 9 een speciale waarde voor ons heeft. We zijn nl samen sinds 9 december 2004 en we proberen om elke 9e van de maand iets speciaals te doen, bvb. uit gaan eten ofzo.
Ik ben sowieso iemand die liever alles op het gemak doet zodat ik genoeg tijd heb om rond te kijken enzo, en ik ben ook nogal een stresskip. Bovendien vind ik de verloving ook een zalige periode waarvan ik optimaal wil genieten.
Maar iedereen heeft daar een andere mening over, dus als jij je goed voelt bij een korte verloving, dan moet je dat gewoon doen en zeker niet te veel luisteren naar anderen!
Groetjes
Liese
|
|
Sandra
30-8-2008
|
14-3-2008 9:50:58
Wij zijn verloofd sinds kerstmis 2007 en trouwen op 30/08/08. Wij wouden het liefst in september trouwen, en hadden geen zin om tot in 2009 te wachten. Niet dat we ongeduldig zijn, maar meer dan een jaar voorbereidingen, zagen we niet zitten. We zijn er ook van overtuigd dat dit in minder dan een jaar geregeld kan worden, en dat dit misschien wel (voor ons alleszins) voor minder stress zal zorgen (bij ons moet het vooruit gaan, er te lang mee bezig zijn zou ons meer stress bezorgen). Het enige nadeel ervan is wel dat je niet altijd direct je zin hebt. Onze zaal bvb was beschikbaar op een datum (in september) dat voor het gemeentehuis niet mogelijk was. We hebben hierdoor wat moeten puzzelen en uiteindelijk hebben we besloten om voor 2 dagen te gaan (omdat we toch per se die zaal wouden). Het avondfeest zal op een andere dag plaatsvinden dan de burgerlijke en kerkelijke trouw en de receptie. Misschien had dit beter anders geweest, maar we zien het ook van de positieve kant: 2 dagen feesten en intenser en meer ontspannen kunnen genieten van zowel het huwelijk als het feest. Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat je volledig je zin moet doen (en je je niet moet laten beinvloeden/opjagen door anderen) en dat er voor alles ook wel een oplossing is... Veel succes nog met de voorbereidingen!
|
|
Amber
9-8-2008
|
14-3-2008 9:52:51
Dag Sandra, Wij zijn verloofd van 4 augustus 2007 en trouwen op 09/08/08. Een jaartje dus. We wisten niet goed of het in een jaar financieel haalbaar zou zijn (we willen echt een big wedding). Na veel gediscuteer en overwegingen hebben we in november de zaal vastgelegd en is alles beginnen rollen. Ik ben wel blij dat het nog dit jaar, tot 2009 zou ik ook niet kunnen wachten. Het duurt nu al zo lang, en toch ben ik alle dagen bezig... xxx www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
|
|
Patricia
|
14-3-2008 10:08:43
Dan heb ik denk ik toch de langste verloving. We hebben besloten te trouwen begin 2006 en trouwen 01/08/2008. Waarom zo lang, omdat we er zelf voor sparen en dus de nodige tijd wilden om dat spaarpotje vol genoeg te krijgen.
Ik vind het wel leuk, in heb in 2006 eerst heel veel het internet afgeschuimd, om vanalles te zoeken. Dan zijn we beginnen uitsorteren wat we wel of niet wilden, wat te duur of te ver was, ... Dan één jaar op voorhand hebben we een aantal dingen vast gelegd: trouwdatum en uur, feestzaal, Dj, fotograaf. Ik had ondertussen ook al mn jurk, zodat ik accessoires, schoenen en lingerie kon gaan zoeken op mn gemak. Zo is die periode vlottekes voorbij gegaan.
Nu ligt t een tijdje stil (tis nog 140 dagen) en mag t voor mij er eigenlijk al zijn. We zullen nu opnieuw met de laatste dingen in actie schieten (ringen, uitnodigingen, ...)
Maar als het financieel had gekund, dan waren we ook sneller getrouwd hoor.
Zo zal het voor jullie heel vlug het moment zijn en dat is toch ook tof.
Geniet van de voorbereidingen.
Patricia
|
|
sarah
27-1-2016
|
14-3-2008 11:00:21
Hey Sandra,
Dat is helemaal niet zot! Een vriendin van mij heeft net hetzelfde gedaan, alleen heeft zij niet veel keuze van feestzaal gehad, maar twas allemaal zeer geslaagd. Wij hebben een vrij lange verloving mijn vriend heeft mij gevraagd op 11 juni 2006 en wij trouwen pas op 30 mei 2009. Een voordeel hiervan is dat je echt wel bij sommige dingen er goedkoper uitkomt, omdat je meer tijd hebt om te zoeken enz. VEEL SUCCES TZAL jullie TOPDAG worden
groetjes Sarah
|
|
Ellen
11-7-2009
|
14-3-2008 11:17:08
Dag Sandra,
hoe lang of hoe kort je je verloving maakt hangt van je eigen goesting af. Zelf wilden we wel alles op ons gemak doen.. Mijn vriend vroeg me ten huwelijk op 20dec 07, en we trouwen 11 juli 09. We hadden al een optie op een zaal sinds oktober... En maar best, want van zodra we dit hadden besloten, kreeg ik elke week een telefoon of die optie nog gold. Nadat hij mij gevraagd heeft hebben we eerst met de ouders overlegd. 10 januari lag onze zaal definitief vast (voorschot), weekje later onze kerk (in de kerstvakantie veel rondgetoerd naar alle kerken in de omgeving, en eentje gevonden volledig naar ons goesting). En 2 weken later ons trouwvervoer. Begin januari zijn we ook naar de trouwbeurs geweest, en aan de hand van ons bezoek daar hebben we een lijst gemaakt wat wanneer moet gebeuren om overal 'ons goesting' nog te hebben. Dat helpt wel.
Echt goed doorwerken kunnen we niet, ik geef les en al mijn weekends zit ik aan mijn bureautje te werken voor school. Elk weekend gaan we er max een uurtje tussenuit om iets te gaan bekijken of zo. Voor ons is die lange verloving wel handig! Geeft ons de tijd om alles op het gemak te doen. Komt daarbij nog dat ik echt wel in de zomer wou trouwen.. In het onderwijs krijg je maar 1 dagje gelegenheidsverlof als je trouwt! En aangezien de zomer snel volzet is bij kerken en zalen, waren we er vroeg bij!
Denk dat er nog mensen zijn die zo redeneren als wij... Maar mijn beste vriendin werd kort na mij gevraagd, en zij trouwen al eind augustus... Dat huwelijk zal iets totaal anders zijn dan dat van ons. Hagt af van je eigen wensen ook he..
Toch nog veeeeel succes!!!
Groetjes, Ellen
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
14-3-2008 11:29:25
hey Sandra! Van opmerkingen van anderen moet je je idd niks aantrekken! het gaat uiteindelijk om een beslissing die jullie twee maken.
Ik heb met mijn vriend een lange verloving gehad (als we trouwen in mei, zijn we twee jaar een half verloofd), maar dat was om meerdere redenen. Eerst en vooral omdat een lange verloving mij leuk leek, volop van genieten. Anderzijds omdat wij samengekomen waren als ik 15 was, als we 5 jaar samenwaren heeft hij me gevraagd, maar dan studeerde ik nog volop, en eens we gingen samenwonen vorig jaar hebben we een datum geprikt. Ik hoor van veel mensen dat ze een korte verloving willen, das ieder zijn goesting hé. Wat een ander ook zegt: geniet er ten volle van!
|
|
Kelly
10-10-2008
|
14-3-2008 12:06:26
Helemaal niet te kort hoor. Mijn verloving is 9 maand. De verloving van mijn schoonbroer was een superkorte, 1 maand namelijk. Dat is voor mij pas kort want je kan niets deftig regelen.
groetjes, Kelly 10/10/2008
|
|
Lieve
25-4-2008
|
14-3-2008 12:50:43
Hoi,
Helemaal niks van aantrekken!! Onze verloving is 6 maand en alles is perfect binnen deze tijdspanne te regelen! We huwen wel niet voor de kerk, dus het werk van misboekje e.d. valt weg, maar voglens mij heb je voldoende tijd;
Veel succes ermee!
Lieve Nog 42 dagen!!!
|
|
valentine
27-6-2008
|
14-3-2008 13:59:56
Hey Sandra
Ik ben eind november gevraagd en wij trouwen eind juni. Dus ook 7maand. En wij trouwen wel voor de kerk. Alle basisdingen zijn echt al geregeld. Nu zijn het echt nog extra's, details, ... dingen die de meeste mensen niet doen. Dus tijd genoeg hoor! Wij hebben ook nergens problemen gehad? Zaal was vrij, fotografen ook, ... Ze zeiden dat vooral juli en augustus moeilijk was. Dus don't worry!
www.mathieu-valentine.bruiloftsite.nl
|
|
Kris
|
14-3-2008 14:04:46
Hey,
Wij hebben pas op 2 maart beslist om te trouwen, en dit al op 29 augustus! We wouden allebei trouwen, en zeiden waarom dan niet deze zomer? We gaan er geen groot gedoe van maken, geen stress. Ondertussen hebben we een zaal op het oog (de beschikbaarheid heeft onze datum bepaald, nu hopen dat dit voor het gemeentehuis ook goed is) en een kennis die traiteur is zal voor het eten zorgen. Morgen ga ik al eens trouwjurken passen! Het wordt een eerder informeel feest, de bedoeling is een gezellige dag door te brengen met vrienden en familie. Ik amuseer me super met de voorbereidingen, alles opzoeken en uitpluizen en ben vastbesloten me er niet zenuwachtig in te maken. Veel plezier aan iedereen die gaat trouwen, of het nu na een lange of een korte verloving is, met een traditioneel feest of helemaal iets anders, geniet ervan! Maak er een mooie dag van, maar vergeet niet: het is maar één dag, om daarna nog heel lang te genieten van elkaar!
Groetjes, Kris
|
|
annick
19-9-2008
|
14-3-2008 16:01:08
Mijn vriend heeft me gevraagd op valentijn en wij trouwen op 19 september, dus ook zo'n 7 maanden, ik heb ook al de reactie gehad, gaat dat wel allemaal lukken, ik vind dat tot nu toe zeker te doen. Zaal, menu, fotograaf, ceremoniemeester, vervoer, kleed bijna, is in orde.
|
|
saskia
9-6-2008
|
16-3-2008 21:14:02
Hey,
Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd op 13/02/08 . Wij zijn op 07/03/08 al voor de wet getrouwd en toen met de (schoon)ouders en broers en zussen bij de Italiaan gaan eten: was echt gezellig én lekker. Op 14/06/08 houden we dan ons kerkelijk huwelijk in de namiddag met aansluitend het feest.
'k Heb nog veel te doen en ik weet ni of ik alles op tijd in orde ga krijgen, maar 'k zou ni weten waarom ik het bijvoorbeeld nog een jaar zou uitstellen: 'k heb nog een overgrootmoeder van 100 jaar en zou héél graag hebben dat ze het kerkelijk huwelijk van haar eerste achterkleinkind nog kan meemaken ;-)
Allemaal veel geluk en weinig stress toegewenst!
Sas
|
|
Tamara
20-9-2008
|
27-3-2008 16:11:37
hallo,
op 25 januari 2007 heeft mijn ventje me ten huwelijk gevraagd. De week erna hadden we al een feestzaal vastgelegd omdat we (ikke toch) liefst in september wouwen trouwen en 2009 me te ver leek. Het werd dus wat bepaald door de beschikbare datum's. we zijn 6 zalen gaan bekijken en de zaal die we wilden had gelukkig nog een vrije zaterdag (vrijdagen waren eigenlijk nergens geen probleem) zodoende is het 20/09/2008 geworden. (9 dagen voor mijn verjaardag!!!)
Ik ben supperblij dat we geen jaaaaaren voorbereiding genomen hebben. in 1 maand waren alle belangrijkste zaken al geregeld.
dinsdag zijn we naar de pastoor geweest, voor het boekje moet ik enkel nog het evangelie kiezen en nog eens binnen brengen. we zijn ook al in ondertrouw (voor de kerk dan toch) gemeente is denk ik iets later. Bruidsjurk is besteld, fotograaf, DJ, ceremoniemeester zijn ok.
volgende maand gaat mijn ventje zijn kostuum kiezen, en gaan we ook al eens kijken voor de uitnodigingen (ik schrijf de tekst zelf in kaligrafie en dit laten we dan drukken, vandaar iets vroeger moest het tegenvallen)
een lange verloving is dus als je dat niet wil zeker niet nodig. Ik vind het juist leuk dat alles zo vlot achter elkaar moet gekozen en beslist w. Ik denk dat ik anders te veel zou peinzen en piekeren (lees nerveus w)
groetjes en veel succes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|