Terug naar overzicht
Beste Sofie,ook wij zijn niet gelovig en willen dus een vrijzinnige plechtigheid. We hebben de uvv gecontacteerd hiervoor (unie vrijzinnige verenigingen). Zij wijzen je een moreel consulent(e) toe en samen met hem of haar steek je je viering in elkaar, volledig naar je eigen wensen. Het is echt heel persoonlijk. Bereid je wel voor op veel vragen, want hun visie is, als we een viering voor jullie moeten leiden , moeten we jullie wel eerst goed kennen.Voor het contactadres van uvv in jouw buurt kun je kijken op www.uvv.be Ik kan het je echt aanraden, wij zijn nu vollop bezig met onze viering en het zal een aparte maar heel persoonlijke en intieme viering worden. Veel succes!Sarah
Hallo, bedankt voor je advies. Ik weet nu waar ik heen moet! groetjes
Dag Sofie,Wij hebben ook geen kerkelijke viering. We organiseren een persoonlijke viering die zal plaatsvinden in de tuin (hopelijk :-)) van onze feestlocatie. Wij organiseren dit eigenlijk helemaal zelf omdat mijn verloofde er echt geen 'vreemden' wou bij hebben (dus ook geen moreel consulent)... waarschijnlijk zal een vriend van mijn mama de dienst wel wat in goede banen leiden (toch een soort ceremoniemeester als het ware). Maar het is inderdaad niet gemakkelijk als je niet kan vertrekken vanuit het vaste kerkelijke stramien... Als je wil kan ik je per email wel laten weten hoe het er uiteindelijk gaat uitzien bij ons (wanneer we er zelf uit zijn :-)). Tips voor mij zijn ook altijd welkom! bregtjevb@hotmail.comVeel groetjes en succes!Bregtje
Dag Sofie,Ook wij hebben contact opgenomen met het UVV. (Feniks uit Gent)Tot nu toe is alles heel spontaan gegaan. Je krijgt idd een grote vragenlijst mee maar bekijk het zo: hoe meer ze van jou en je partner weten (visies, ontmoeting, anekdotes,...) hoe realistischer de ceremonie zal zijn!Veel succes!
Hallo,Wij houden op 26 april ook onze ceremonie met uvv. Er kruipt wel wat tijd in de voorbereiding door de vragenlijst (vond ik echt wel denk-vragen) en enkele samenkomsten. Maar wij vinden het zeker de moeite waard! Je valt inderdaad niet zo makkelijk terug op voorbeeldboekjes, maar op na wat zoekwerk op internet vindt je zeker iets.Mocht je met uvv in zee wensen te gaan: wacht niet te lang om contact met hen op te nemen want deze mogelijkheid wordt steeds bekender!Veel plezier met je voorbereidingen!
Bij ons was het niet echt een vragenijst die we meekregen, maar een aantal gesprekken met de moreel consulente. Zij maakte dan op basis van die gesprekken een basistekst en toen wij daar tevreden over waren werkte ze daarmee verder. Ondertussen is die tekst al flink veranderd. Blijkbaar werkt ieder uvv-centrum op z'n eigen manier. Wij zitten bij uvv Ieper.GroetjesSarah
Wij gaan dan ook bij uvv Ieper terecht komen, daar wij beiden in Diksmuide wonen... Mijn zus heeft zo'n plechtigheid voor haar kindje georganiseerd ipv een doop en het zal moreel consulent Lieve Goemaere zijn die de plechtigheid doet (op 12 april). Ik laat zeker weten hoe het geweest is, hoewel een geboorte natuurlijk anders is dan een huwelijk...
Hey SofieWij hebben ook beroep gedaan op UVV... Onze ja-viering heeft op dit moment al een mooie vorm gekregen. Tot nu toe is onze ervaring al heel positief... :)Als je vragen hebt, je laat het maar weten :)Groetjes,Evelynwww.nielsenevelyn.be
Ik ben ook gehuwd met een vrijzinnige plechtigheid en erg tevreden.Het was persoonlijk, op maat gemaakt. Er steekt inderdaad wel wat werk in de vragenlijsten, maar dat maakt het natuurlijk wel net zo persoonlijk. Wij hadden dit reeds bij vrienden gezien en vonden het de moeite.