Nu Online
Momenteel zijn er 74 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Oplossing kinderen : kinderhotel Gent of Sint-Martens-Latem?

  10-3-2008 22:52:02
hallo bruidjes,

Nu zit ik toch wat met een klein probleempje. Ik was niet van plan kinderen mee uit te nodigen op het trouwfeest. Maar aangezien we veel mensen hebben uit het buitenland, zijn er een paar die nu toch hun kinderen meebrengen omdat ze voor 2 weken komen naar Europa vanuit Amerika. Ze hadden trouwens hun vlucht al geboekt voordat ze ons zeiden dat de 3 kinderen meekwamen. Ik kan het wel verstaan dat ze ze willen meebrengen, maar ze hadden het tenminste toch kunnen vragen?
Ondertussen zijn er nu nog vrienden uit Londen die geen oplossing voor hun kinderen hebben en die wilden meebrengen.

Het probleem is dat als we iedereen zijn kinderen laten meebrengen, worden het er 30! Dat is algauw meer een kinderfestijn dan een huwelijk en de volwassenen zullen ook geen rust hebben. We hebben trouwens leuke activiteiten tijdens de dag gepland waar de kinderen niet meekunnen dus dan gaan al die ouders ook al niet mee. En als we nu enkel een paar uitzonderingen toelaten, weet ik niet hoe de ouders gaan reageren die wel aan onze wens hebben gehoor gegeven om geen kinderen mee te brengen...

Nu denk ik erover om een tussenoplossing te zoeken en een soort opvang te vinden voor de kinderen voor overdag waar ze misschien ook nog kunnen avondeten zodat ze dan als het avondfeest begint rond 19 u kunnen gaan slapen (er is een hotel bij de feestzaal waar wij vieren).

Hebben jullie misschien tips voor deze situatie? Ook concrete ideetjes voor opvang in de omgeving van St Martens Latem (daar vieren we) zijn welkom.

Hebben jullie trouwens al eens gehoord van een kinderhotel? er zou er een moeten in Gent zijn, waar ze ook in het weekend kinderen opvangen. Iemand die daarmee ervaring heeft?

Alle tips welkom - dit heeft net een beetje stress toegevoegd aan de planning - nog 61 dagen - hopelijk komen er niet te veel zulke verrassingen meer! ;-)

Groetjes
Nancy

Nancy
10-5-2008
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 2058


sarah
17-5-2008
 Meld misbruik11-3-2008 8:11:36

vaak hebben hotels ook een babysitservice. Moet je misschien eens navragen.

Je kan eventueel ook een gewone babysit inhuren voor de kindjes. of via reddy teddy ofzo..

een kinderhotel zou ik voor mijn kindjes persoonlijk niet zien zitten..

Trouwens moeten mensen wel begrijpen dat er gasten van amerika bij zijn en dat die niet even hun kinderen gewoon kunnen thuis laten.
Mensen die gewoon van belgie zijn, hebben hier vaak ook familie, vrienden of babysit waar ze op kunnen rekenen.

ik zou eventueel gewoon de buitenlandse kindjes toch meevragen en dan s'avonds babysit ofzo voorzien

succes




Annelies
10-8-2007
 Meld misbruik11-3-2008 14:00:34

Heb je er al eens over nagedacht dat die mensen in het buitenland ook geen oppas vinden voor 3 weken. Snap echt niet dat er een probleem gemaakt wordt rond kinderen op een trouwfeest, waarschijnlijk omdat je er zelf geen of nog niet. Ikzelf heb ook nog kinderen maar heb wel de kinderen mee uitgenodigd en is trouwfeest is vlekkeloos verlopen. Heel veel ouders van het leuk dat de kinderen welkom waren



Nancy
10-5-2008
 Meld misbruik11-3-2008 18:05:04

Aan Sarah

Een babysitter voor in het hotel gaan we zeker ook navragen, ik dacht echter dat als het een grotere groep kinderen wordt, dat dit wat teveel wordt voor een of zelfs voor een paar babysitters. Bovendien is er daar wel niet zo veel te doen voor kinderen, daarom dacht ik dat een kinderhotel niet slecht was, ik heb er een paar gevonden en die doen allemaal activiteiten met de kinderen en ze hebben daar volop speelgoed plus professionele begeleiding (mengeling van kinderverzorgsters, kinderverplegsters...).
Van Amerika zijn er maar 3 en dit begrijp ik inderdaad en probeer daarom ook iets te organiseren. Ik had het echter op prijs gesteld als ze me vantevoren iets hadden gezegd. Want ze hebben daarna ook verteld dat ze eigenlijk eerst gewoon voor een lange weekend wilden komen en de kinderen bij hun ourders laten - dus het had wel gekund.

Aan Annelies

Natuurlijk heb ik hierover nagedacht - zie ook hierboven.
Ik heb er met verschillende vrienden over gesproken die zelf ook kinderen hebben en die zeiden dat ze op hun trouwfeest ook hadden gevraagd om geen kinderen mee te brengen, een van de koppels had anders wel 100 kinderen gehad op hun trouwfeest - dat is dan natuurlijk wel een enorme organisatie en het is meer een kinderfestijn dan een huwelijk.
Wij zouden er ook 30 hebben (allemaal jonger dan 5 jaar!) tegenover 80 a 90 gasten - dus ook al heel veel.
Het hangt er ook vanaf wat je doet voor het feest. Wij hebben tijdens de dag een boottocht met een mooie oude gerestaureerde boot, waar er een capaciteitslimiet is - dus we kunnen niet iedereen met kinderen erop hebben. Bovendien is de boot niet echt geschikt om kleine kinderen alleen te laten rondlopen en we zitter er toch 3 uur op.
's Avonds is de ruimte ook wat beperkt en als de kinderen mee aan tafel bij de ouders zitten, dan kunnen de ouders niet rustig eten - dat geven ze zelf toe en ik ben al met een paar van hun op vakantie geweest, dus ik heb het al ondervonden.

Als je me tips kan geven hoe jij het op je trouwfeest hebt aangepakt dat het zo vlekkeloos is verlopen - dat zou ik graag horen. Kan je me ook zeggen hoeveel kinderen er waren en welke leeftijd ze hadden?

Ik wou er ook nog even bijvoegen dat ik zie dat er toch veel vrienden zijn die wel een oplossing kunnen vinden voor een weekend - zelf al hebben ze hun familie niet dichtbij , dan hebben ze vrienden ook met kinderen bvb en een logeerpartijtje vinden de kinderen maar al te leuk. En de ouders vinden het ook leuk om er es een weekendje alleen tussenuit te kunnen.

Groetjes
Nancy




sarah
17-5-2008
 Meld misbruik11-3-2008 21:50:31

dag nancy, bij ons zijn de kindjes er ook gewoon bij.
Alle mensen zijn daar trouwens heel blij mee.
We voorzien een springkasteel, ballenbad en 2 meisjes die kinderanimatie verzorgen. (ballonplooien, grime, spelletjes, knutselen,..)
We voorzien een tentje apart voor de kids, zodat ze het feest niet 'storen', maar gewoon hun eigen gang kunnen gaan.

Ik vind het nu niet nodig om 30 kinderen te vragen. Maar voor buitenlandse gasten kan je een uitzondering maken. Ofwel voorzie je gewoon per kindjes van een gezin een babysit in het hotel.

Ik zou persoonlijk mijn zoon NOOIT in een kinderhotel laten... dus misschien beter eerst bij je gasten informeren wat ze daar zelf van denken?

succes!



Annelies
10-8-2007
 Meld misbruik12-3-2008 11:56:14

Wij hadden de kinderen in aparte hoek gezet, een beetje van de rest gescheiden. Op de tafel lagen kleurboeken en potloden en wegwerpfototoestellen (waren trouwens zeer leuke foto's), de meeste ouders voorzien trouwens ook zelf iets zoals gameboy en dergelijke. De leeftijd varieerde op mijn trouwfeest van 1 jaar tot 10 jaar ongeveer. Er waren ook gasten die hadden voorzien dat de kinderen vanaf een bepaald uur werden opgehaald door een ander familielid,maar er zijn er ook een aantal gebleven en die hebben mee op dansvloer gestaan. Achteraf kwam 1 van mijn neefjes mij vertellen dat hij het een geweldige dag vond, die hij nooit meer zou vergeten (5 jaar)



Stephanie
17-5-2008
 Meld misbruik12-3-2008 13:18:09

Sarah,

wie heb jij gevonden om de kindjes te entertainen? info welkom op b00zette@gmail.com


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...