Nu Online
Momenteel zijn er 100 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misboekjes

  10-3-2008 10:34:07
hallo,
ik trouw op 08/08/08 voor de wet en als we een jaar getrouwd zijn op 08/08/09 voor de kerk. Persoonlijk wou ik niet voor de kerk trouwen maar ik doe dit voor mijn vriend, niet dat hij zo gelovig is maar gewoon voor de 'show'. Hij vind dat dat er nu eenmaal bijhoort en vindt dit mooi. Nu lees ik hier overal over het maken en ineensteken van misboekjes. Wat houdt dit eigenlijk in? wat is hier de bedoeling van? en is dat verplicht? Ik ben niet echt een kerkganger maar wil geen blunders slaan bij de afspraak met de pastoor.
Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties
wendy

Wendy
9-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1078


evy
1-3-2009
 Meld misbruik10-3-2008 10:38:43

Nu ja, ik vind wel dat je een grote blunder maakt... Trouwen voor de kerk doe je niet voor de show, maar voor je geloof. Ga je ook nog trouwen voor de kerk als je een gans weekend op bezinning moet van de pastoor? En een jaar later pas trouwen voor de kerk? Da's al helemaal te gek voor woorden!



Vanessa
28-6-2008
 Meld misbruik10-3-2008 10:48:19

tav Evy,

Wij zijn in mei 2006 getrouwd voor de wet en trouwen pas in juni dit jaar voor de kerk. Daar zit meer dan twee jaar tussen door omstandigheden. Ik vind dit niet 'raar' zolang je het maar met de juiste overtuiging doet. Ik ben heel blij dat we dit jaar nog voor de kerk kunnen trouwen, we zijn reeds verschillende keren bij de pastoor geweest en hij vindt dit zeker geen probleem. Wou dit gewoon even melden.

Tav Wendy,
Enkel voor de show voor de kerk trouwen vind ik niet zo interessant aangezien het toch de bedoeling is dat je zelf je hele huwelijksmis in elkaar steekt. Als je geen enkele overtuiging hebt van je geloof denk ik dat dit moeilijk wordt.

Groetjes
Vanessa
28/06/2008



sarah
18-7-2008
 Meld misbruik10-3-2008 17:00:07

Hey wendy,Dat je een jaar later voor de kerk trouwt is niet zo anders dan anders,hoor het vaker.
Maar je moet es nadenken ever je reden waarom je dit doet,de pastoot gaat je dit ook vragen,waarom je dit wil,en welk nut het heeft voor jou?
Als je voorbeelden wil van boekjes geef je ma een seintje,k'stuur er dan wel een paar door,dan kan je es zien wat het allemaal inhoud.
Grtz sarah
18/07/08



sarah
24-5-2008
 Meld misbruik10-3-2008 17:16:21

Hallo Wendy,

Ik sluit mij aan bij de andere bruidjes, denk eens eerst na over de reden van het kerkelijk huwelijk want voor de show hoef je het niet te doen. De pastoor gaat je vragen waarom je wilt trouwen voor de kerk en als je dan zegt dat het voor de show is, ik denk niet dat hij daar heel blij mee gaat zijn.
Nu ja, ik vind het wel knap van je dat je dit hier eerlijk zegt.
Een misboekje hoort nu eenmaal bij een kerkelijk huwelijk en in dat misboekje komt god ook aan te pas (niet dat ik supergelovig ben maar ik ben wel katholiek opgevoed). Dus als je helemaal niet gelovig bent of niet katholiek bent opgevoed, dan zal ik hier toch nog eens goed over nadenken



Wendy
9-9-2008
 Meld misbruik10-3-2008 18:47:37

tav evy: jij weet helemaal niet waarom wij een jaar later voor de kerk huwen, dus vind ik dat jij je commentaar voor jezelf moet houden. Ten tweede: IK vind het show, ik heb het verkeerd opgeschreven nu ik het herlees, hij is niet extreem gelovig maar toch wat, maar moet ik daarvoor mijn toekomstige teleurstellen, dit noemt men HOUDEN VAN!
tav sarah:
dank je voor uw begrip en raad, voor mij is dit inderdaad wat moeilijk daar ik echt niet geloof en ja ik ben eerlijk, das nu eenmaal ik. Moest je weten hoeveel mensen er voor de "foto's" trouwen voor de kerk, je zou aardig opkijken, zo ben ik er al veel tegen gekomen hoor (haha) maar die het maar toegeven eens ik gezegd heb dat ik voor de show (mijn kant en ni die van mijn toekomstige) trouw. Dan geven ze pas toe dat voor de "foto's" is maar ik ben nu eenmaal eerlijk, of de mensen het nu aanvaarden of niet.
Groetjes en bedankt voor de raad



Wendy
9-9-2008
 Meld misbruik10-3-2008 18:51:37

tav vanessa
ja ik weet dat dat moeilijk word, daarom dat ik de vraag stelde hoe dat allemaal in elkaar zat. Pfff eerlijk zijn is ook niet altijd alles he, maar toch liever zo haha.
thx voor de raad
Groetjes Wendy



Wendy
9-9-2008
 Meld misbruik10-3-2008 18:53:11

SARAH,
kan je er mij zo een paar doormailen?
thx wendy
wendy.coppens5@telenet.be


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...