Nu Online
Momenteel zijn er 332 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

100 avondgasten in 't gravenhof??

  4-3-2008 12:06:22
Hallo collega-bruidjes,

Ik zit met een probleem... Mijn vriend en ik trouwen in juni 2009. We hebben een bezoekje gebracht aan 't gravenhof in torhout en waren meteen verkocht. Wij hebben dan ook een optie genomen en onze ouders zijn ook heel enthousiast.
Nu ben ik samen met de ouders eens gaan overlopen hoeveel gasten we zouden hebben op het avondfeest en komen maar MAXIMUM aan 100 personen. We hebben aan beide kanten heel kleine familie...
Het gravenhof biedt plaats tot 320 mensen.
Zal de zaal dan niet te groot zijn voor ons? Ik begin nu te twijfelen... Ik wil het graag nog gezellig houden...
Iemand ervaringen met het gravenhof?

Heel erg bedankt !!
Sophie

sophie
20-6-2009
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 542


Marlies
6-6-2009
 Meld misbruik4-3-2008 13:55:05

Hallo Sophie, wij zijn ook langs geweest bij Gravenhof, heel goeie ontvangst gehad, mijn ouders hebben er al verschillende feesten gedaan en telkens was het tot in de puntjes verzorgd... het enige waar wij ook een beetje bezorgd om waren was dat als je met niet genoeg mensen bent ze ook nog een kleinere zaal hebben en er dan nog een ander feest in de grote zaal is en je dus zelf niet kan gebruik maken van de tuin... Daarom hebben wij uiteindelijk niet voor het Gravenhof gekozen, vond de grote zaal ook beetje donker... Veel succes nog met jullie keuze voor zaal,
Marlies (wij trouwen 6/6/2009) :-)



Evi
30-5-2009
 Meld misbruik4-3-2008 14:00:07

Ik moet Marlies beetje tegenspreken. Wij trouwen ook in 't Gravenhof en dat was één van onze vereisten voor de keuze van de zaal, nl. dat er zeker geen tweede feest zou doorgaan diezelfde avond. Wij zijn dan wel met een grote bende en hebben de grote zaal, maar ze hebben ons op het hart gedrukt dat er nooit een tweede feest doorgaat dezelfde avond. Als je beetje inzit met het aantal gasten en grote van de zaal moet je mss nog es bellen naar 't Gravenhof en vragen hoe zij dit zien.
grtjs



Vi
7-6-2008
 Meld misbruik5-3-2008 9:00:33

Beste Evi,
Ik hoop het voor jou van ganser harte. Dit was bij een vriendin wel degelijk het geval!
2 feesten op 1 dag, zelfs nadat ze het uitdrukkelijk hadden gevraagd. En vrijwel op de laatste moment moest ze zelfs van zaal veranderen omdat "het andere feest" met een grotere groep kwamen. Ikzelf vond het ook een prachtige locatie. Echter de kennismaking was minder. Vrijwell alles wat ik vroeg, was EXTRA. Gelukkig heb ik nu een prachtige feestzaal gevonden met een feestaannemer die soepel is in alles wat je vraagt. En dat jouw wensen voor deze belangrijke dag zeker niet worden genegeerd.
Het is belangrijk dat je een goed gevoel/klik krijgt bij je feestaannemer.
Sophie, veel succes !
x
Vi 07/06/08



eline
5-9-2008
 Meld misbruik5-3-2008 10:58:16

Hey,

Wij zijn in de zomer van 2007 naar 't Gravenhof gaan kijken, wij hebben daar reeds trouws meegemaakt van nichten die trouwden en zo, alles tip top in orde.
Wij hebben de grote zaal gezien maar ook de kleine want wij waren toen met een 90 man, het zou normaal gezien de kleine zaal worden, en twee feesten zijn dacht ik wel mogelijk als beide groepen niet te groot zijn.

Wij hebben geopteerd voor iets nieuws een zaal die niet gekend is in de familie, want dat was ook het nadeel op vorige trouws was er dit en dat gegeven en de familie heeft dus minimum verwachtingen, hierdoor zaten wij ver boven budget dus iets totaal nieuws was de oplossing

Ik moet ook toegeven dat bij de laatste trouw die wij er meemaakten de zaal groot overkwam omdat er ook niet zoveel volk was, misschien 120 man net teveel voor de kleine zaal

Hopelijk heb je hier iets aan

Groetjes Eline & Stijn
05/09/2008



Evi
30-5-2009
 Meld misbruik5-3-2008 12:13:30

Heb dus voor de zekerheid nog eens gebeld naar het gravenhof om te vragen of er een mogelijkheid bestaat dat er dezelfde avond een 2de feest doorgaat. 't Is dus zo dat er kans bestaat dat er 2de feest doorgaat in kleine zaal, maar nooit een 2de huwelijksfeest. Er kan nog een feestje doorgaan in de kleine zaal, maar die heeft aparte ingang. Echter vermits wij zowel voor avondfeest als receptie met grote bende zijn, is de kans klein bij ons dat er zelfde dag een 2de feest zal zijn, vandaar dat ze het bij vastlegging ervan ook gezegd hebben aan ons dat er geen tweede feest zal zijn. Maar voor diegene die nog nadenken over 't gravenhof, kun je daar nu rekening mee houden.

grtjs



sophie
20-6-2009
 Meld misbruik5-3-2008 13:45:10

Hallo Evi,
Heel erg bedankt voor je informatie!!
Ik ben toch geruster dat er geen tweede huwelijksfeest kan doorgaan.
Toen wij vorige week het gravenhof gingen bezoeken was er de avond ervoor ook een trouwfeest. In de kleine zaal was daar inderdaad een verjaardagsfeest.
Ik was bang dat ze een tweede trouwfeest gingen organiseren en wij in de kleine zaal gingen moeten.
Normaal gezien zou dit niet kunnen aangezien wij graag zouden gebruik maken van de grill... en bij een tweede trouwfeest zou er ook ruzie zijn voor de bruidsuite :)
Stel dat er nu een tweede feest doorgaat hoop ik op de professionaliteit van het gravenhof zelf maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Alleszins heel erg bedankt!!
Groeten
Sophie



sophie
20-6-2009
 Meld misbruik5-3-2008 13:45:25

Hallo Evi,
Heel erg bedankt voor je informatie!!
Ik ben toch geruster dat er geen tweede huwelijksfeest kan doorgaan.
Toen wij vorige week het gravenhof gingen bezoeken was er de avond ervoor ook een trouwfeest. In de kleine zaal was daar inderdaad een verjaardagsfeest.
Ik was bang dat ze een tweede trouwfeest gingen organiseren en wij in de kleine zaal gingen moeten.
Normaal gezien zou dit niet kunnen aangezien wij graag zouden gebruik maken van de grill... en bij een tweede trouwfeest zou er ook ruzie zijn voor de bruidsuite :)
Stel dat er nu een tweede feest doorgaat hoop ik op de professionaliteit van het gravenhof zelf maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Alleszins heel erg bedankt!!
Groeten
Sophie



Evi
30-5-2009
 Meld misbruik5-3-2008 14:21:37

Hey Sophie,
Wij gaan eind deze maand met onze ouders eens gaan eten in 't Gravenhof. Zal eens laten weten hoe lekker (hopelijk) het was! ;-) Intussen zien gaan ons ouders ook nog es naar de zaal kijken. Dan heb ik het zelf ook nog weer es gezien, want moeten pas terug contact opnemen volgend jaar januari, das nog zolang é en een mens begint dan al eens te twijfelen aan zijn keuzes.
grtjs



Evi
30-5-2009
 Meld misbruik31-3-2008 10:40:09

Weet niet of je dan toch nog voor 't Gravenhof gekozen hebt of niet, maar gisteren zijn wij daar dan gaan eten en 'k moet zeggen 't Was SUPER lekker. Zowel wij als onze ouders houden wel van een culinair hoogstandje en zijn allemaal rasechte bourgondiërs. Wij konden het menu ten zeerst appreciëren, héél fijn! 't Was voor ons dan ook de ultieme bevestiging dat we voor onze feestzaal alvast de juiste keuze hebben gemaakt.
grtjs
Evi



sophie
20-6-2009
 Meld misbruik31-3-2008 12:51:31

hallo evi,

bedankt voor je bericht.
Wij hebben gekozen voor het gravenhof. We hadden dan toch zeer positieve reacties gehoord en hebben dan beslist om het feest daar te houden.
We trouwen 20 juni 2009.
Bedankt om mij op de hoogte te houden.
Groetjes,
Sophie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info