Nu Online
Momenteel zijn er 86 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

getuigen

  4-3-2008 10:22:15
Hallo

Iemand een idee hoe het zit met het aantal getuigen? Mijn vriend en ik zouden graag elk twee getuigen kiezen: iemand van de familie en de beste vriend(in). Dus in totaal hebben we dan vier getuigen: kan / mag dit?
Groetjes

Annelies
14-6-2008
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 887


Kitty
9-8-2008
 Meld misbruik4-3-2008 10:25:24

Hey Annelies

Wij gaan dit ook doen. Volgens mijn is dit geen enkel probleem!

Groetjes
Kitty



Karen
13-9-2008
 Meld misbruik4-3-2008 10:33:58

Hey Annelies en Kitty!

In België mag dit NIET! Ik weet niet waar jullie wonen, maar voor de gemeente mag dit dus niet. Voor de kerk mag het wel.
Er zijn al verschillende topics geweest over dit onderwerp, zoek er eens naar, daar vind je meer uitleg hierover.
Vraag het anders voor de zekerheid eens in de gemeente waar je wilt trouwen, die zullen dat zeker weten.

Nog veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes,
Karen
13/9/2008



sarah
24-5-2008
 Meld misbruik4-3-2008 10:34:44

Hoi Annelies,

Trouw je enkel voor de wet of ook voor de kerk?
Ik denk dat je in het gemeentehuis maar elk 1 getuige mag hebben.
Wij hebben voor de wet, ieder 1 getuige en voor de kerk ieder 1 getuigen.


Groetjes,
Sarah
nog 81 dagen te gaan



Annelies
14-6-2008
 Meld misbruik4-3-2008 11:19:25

Hoi Karen,

Wij trouwen ook op 13/09/2008!!! Ik denk persoonlijk dat het in de kerk wel kan, vier getuigen, vermits ik eens ooit een trouwmis heb bijgewoond waar dit zo was (maar stond er toen niet bij stil). Waarschijnlijk is het voor de wet officieel vastgesteld? We trouwen zowel voor de wet als voor de kerk.
Alast bedankt voor de reacties
Annelies



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik4-3-2008 11:33:23

hey Annelies!

Ik denk ook dat je voor de wet elk maar 1 getuige mag hebben, en voor de kerk elk maximum 2.
Als ik het mij goed herinner toch.
Best eens bevragen, maar als wij onze getuigen gaan aangeven waren voor de wet, was er toch maar plaats voorzien voor twee getuigen op dat invulformulier...



Karen
27-9-2008
 Meld misbruik4-3-2008 14:33:27

Mijn verloofde heeft ook twee getuigen. Je mag er voor de wet inderdaad maar een hebben. We hebben dit opgelost door de ene getuige te laten optreden voor de wet en de andere in de kerk. Want voor de wet en voor de kerk hoeft dat niet dezelfde persoon te zijn. De getuigen hebben zelf mogen kiezen wie wanneer zijn handtekening zet. Gelukkig heeft dat niet voor discussie gezorgd.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...