Nu Online
Momenteel zijn er 194 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe namen op enveloppe??

  3-3-2008 12:32:56
Dag allemaal,
even een vraagje: hoe zetten jullie de namen op de enveloppe? zetten jullie "Dhr. en Mevr. Huppeldepup" of "voornaam van beiden en familienaam van beiden" en hoe bij gezinnen met kinderen? gewoon "fam. ...."
Kunnen jullie mij raad geven?

Bedankt.

Ann
10 mei 2008

Ann
10-5-2008
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1142


Sophie
6-9-2008
 Meld misbruik3-3-2008 12:47:39

Hey,

We zetten indien koppel (gehuwd of wettelijk samenwonend) "De heer en mevrouw Jan Peeters", indien ongehuwd "De heer Jan Peeters en Mejuffrouw Ann Declerck". Indien met kinderen zou ik "Familie Peeters-Declerck" of indien nog 1 thuiswonend kind "De heer en mevrouw Jan Peeters en zoon of dochter" schrijven.

Groeten
Sophie



Tineke

 Meld misbruik3-3-2008 12:58:34

Moet dat echt allemaal zo formeel? Daar had ik helemaal nog niet over nagedacht.
Maar wij houden het klein, dus de mensen die komen kennen we allemaal heel goed, dan ga ik echt geen mevrouw of de heer zetten, zou raar zijn...
Klopt het ook dat je de enveloppen met de hand moet schrijven? Ik heb zo een kriebelig handschrift...



Hilde
14-6-2008
 Meld misbruik3-3-2008 13:08:38

Wij hebben 'de heer en mevrouw Peeters' als het koppels betrof en voor de 'jonge singles' gewoon voornaam en naam.
Ik heb de omslagen 'gedrukt' met Lucida Handwriting
Groetjes
Hilde



J
19-4-2008
 Meld misbruik4-3-2008 8:43:07

Wij houden het ook veel minder formeel en hebben gewoon de voornamen op de enveloppen geschreven, zelfs niet gekeken naar eerst de man en dan de vrouw ofzo, gewoon hoe wij het meestal zeggen! Bij tantes en nonkels wordt het dan "nonkel die en tante die", bij de rest gewoon, naam en naam (of alleen naam in geval van singles). We hebben wel de meeste uitnodigingen gaan afgeven thuis. Als we ze moesten versturen, werd het op de eerste regel naam en naam, tweede regel achternaam en achternaam en dan het adres. Vind dit toch persoonlijker!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...