Nu Online
Momenteel zijn er 248 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

beste vriendin/getuige zwanger...ongerust...

3-3-2008 8:56:29
Hallo bruidjes,
Ik kreeg dit weekend te horen dat mijn beste vriendin en getuige zwanger is. Ik ben uiteraard super blij voor haar. Wij willen na de bruiloft ook aan kindjes beginnen. Maar nu ben ik zo verschrikkleijk bang dat ze de bruiloft gaat missen. Ze is nl uitgerekend voor begin september en wij trouwen 14 augustus. Stel dat de baby vroeger komt... dat gebeurt zo vaak. Ik was 3 weken te vroeg, mijn zus 2 weken. Je hoort het altijd dat de datum die ze uitrekenen zelden klopt.
Hoe kan het de mooiste dag van mijn leven worden als mijn beste vriendin er niet bij is? Klinkt misschien egoistisch, begrijp me niet verkeerd, ik ben echt super blij voor haar, het is gewoon zo slecht getimed...en als getuige rekende ik voor veel dingen op haar op de dag van de trouw, maar als ze dan meer dan 8 maanden zwanger is zal het voor haar allemaal heel erg zwaar zijn...
Mijn verloofde zegt dat ik me geen zorgen moet maken en dat ze er zeker zal bij zijn, zelf beloofde ze ook er alles aan te doen, maarja de baby beslist he ;-)
Maar mijn vader zei meteen van een andere getuige te nemen, maar dat wil ik niet, ik wil niemand anders dan haar.
Wat denken jullie? Hoe groot is de kans dat de datum die ze voor je uitrekenen klopt?
Groetjes, Tineke
14/08/08

Tineke

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 585

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik3-3-2008 9:03:45

ik was uitgerekend op 17/10 en op 16/10 was ik bij dokter en die zei... zullen we een afspraak maken voor volgende week, want we zullen baby moeten halen, het ziet er niet naar uit dat hij uit zichzelf gaat komen!

4 uur later was ik aan het bevallen!!!

Dus dat weet je nooit!

ik zal proberen weer te geven hoe de laatste vriendinnen bevallen zijn
- ik was dus op dag zelf
- vriendin 1 was 2 weken te vroeg
- vriendin 2 was 10 dagen over tijd
- vriendin 3 was een week te vroeg (met keizersnede)
- vriendin 4 was dikke week te laat
- vriendin 5 was ook te laat

Eigenlijk op 6 vrouwen waren er dus 4 over tijd en 1 te vroeg...

Maar zoals gezegd.. dat weet je NOOIT

Het is niet egoistisch van jou, ik zou net hetzelfde voelen.

Misschien dat je wel best een getuige stand-by hebt. Of je op zijn minst wel informeert wat je kan doen als het toch mogelijk blijkt te zijn op de allerlaatste moment.

Ik heb tot een paar uur voor de bevalling gewerkt dus je kan je vriendin nog wel dingen laten doen denk ik.

Alleen s' avonds had ik het heel, heel lastig. Dus je kan niet verlangen dat ze tot s'morgens blijft hangen. (ik kon dat toch niet..)

succes!!

inge
1-8-2008
 Meld misbruik3-3-2008 9:42:02

Hallo,

Ik heb zelf twee zoontjes.
ééntje van twee jaar en ééntje van 6 weken.
Mijn eerste zoontje was twee dagen te vroeg en mijn tweede 4 weken te vroeg.
Dus ja iedereen kan vroeger bevallen,er was bij mij geen enkele reden waarom het tevvroeg is willen komen.
Mijn getuige is nu zelf zwanger van een tweeling,maar ik heb geluk zij moet bevallen in mei en ik trouw pas begin augustus.

Groetjes 01/08/08

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik3-3-2008 10:24:28

Hallo Inge,

De kans dat je vriendin voor de uitgerekende datum bevalt bestaat altijd.

Mocht ik jou zijn, ik zou een plan B klaar houden en heb je het niet nodig: des te beter.
Je hebt het beste met je vriendin voor en daarom, vind ik, houdt je best ook rekening met haar situatie. Reken er niet op dat ze de laatste weken voor je trouw nog erg veel zal kunnen doen. Sommigen zwangere vrouwen kunnen inderdaad precies nog een marathon lopen, maar er zijn (excuses voor de uitdrukking) ook "kwakkelende eendjes" bij.

Daarom: wees blij dat ze die dag al gewoon je getuige kan zijn.

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik3-3-2008 10:27:14

Oeps, het is niet: "hallo Inge", maar wel "hallo Tineke". Sorry!

Tineke

Meld misbruik3-3-2008 10:31:06

Bedankt voor jullie reacties!
Uiteraard is het voor mij het belangrijkste dat ze erbij kan zijn. En we hebben al veel mogelijkheden besproken. Ik geef haar onze huissleutel (de feestzaal is vlakbij) en dan kan ze gaan rusten wanneer ze wil. En ze komt de avond ervoor al met haar man op hotel zodat ze niet te vroeg moet opstaan de dag van de trouw zelf, ze komen van ver...En we geven geen dansfeest dus er wordt niet van haar verwacht dat ze tot in de vroege uurtjes blijft.
Ik hoop gewoon echt dat ze erbij zal zijn.

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik3-3-2008 10:52:31

Hey Tineke!

Ik begrijp dat je je beste vriendin er zeker bijwilt (mijn beste vriendin is ook mijn getuige en ik wil er haar ook bij), maar voorzie gewoon een plan B, voor het geval dat.
Ik zou het persoonlijk niet zo erg vinden wanneer mijn beste vriendin zou bevallen op mijn trouwdag, dan hebben jullie allebei iets heel bijzonders te vieren op die dag! Ik zou het wel spijtig vinden dat ze er niet bij kon zijn, maar ik zou het wel leuk vinden.
Geniet er gewoon van (van jouw trouw die dichterbij komt en van haar zwangerschap)!

Nog veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes,
Karen
13/9/2008

Kathleen
6-9-2008
 Meld misbruik3-3-2008 23:38:49

Awel Tineke, ik versta je volledig want ik heb net hetzelfde voor. Onze beste vrienden, waarvan de man de getuige is van mijn toekomstige, zijn ook zwanger. Ik ben ook superblij voor hen! Wij trouwen op 6 september en zij zijn uitgerekend voor 4 september!!!! Ze blijven me verzekeren dat ze erbij zullen zijn, ik heb het zelfs een tijdje echt geloofd maar stillekesaan moet ik toch tot het besef komen dat we hoogstwaarschijnlijk ons huwelijk zonder hen moeten vieren. Ofwel is ze nog niet bevallen en loopt ze op haar einde, hetgeen toch heel wat ongemakken met zich meebrengt waardoor ze niet veel fun aan zo'n vermoeiende dag zal hebben. Ofwel is ze net bevallen en is ze nog te moe om te komen en zal ze zeker haar pasgeboren babytje niet willen achterlaten.

Ik vind het ook egoistisch van mij maar het is onze dag en ik wil hen er echt bij. Langs de andere kant is het ook wel speciaal als hun eerst kindje op onze bijzondere dag zou geboren worden.

Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik4-3-2008 8:27:29

Hey Tineke

Persoonlijk zou ik ervan uit gaan dat ze er bij is. Gezien de info die je hebt zou ik toch ook een plan B voorzien. Denk eens na wie je als getuige zou nemen als ze er echt niet bij kan zijn, bespreek dit eens met haar en met de persoon in kwestie.
Misschien moet je ook bij de gemeente kijken of dit geen probleem stelt, je moet toch de naam van je getuige op voorhand doorgeven met kopie identiteitskaart, misschien moet je er voor de zekerheid toch voor zorgen dat ook zij een reserve noteren.

Groetjes
Ellen
21-06-08

Dorine
16-8-2008
 Meld misbruik4-3-2008 9:52:30

hallo Tineke

ik begrijp u volledig..want ik heb net hetzelfde probleem... mijn zus is getuige voor de kerk en ze is ook zwanger. ik wel echt dat zij getuige is want ik kom er heel goed mee overeen(eigenlijk ook beste vriendin). Ze is uitgerekend voor in september en ik trouw voor de kerk op 16 augustus. Voor de wet trouw ik op 8 augustus en daar ben ik niet echt bang voor. maar ja haar 1ste zoontje is geboren op 16 augustus dus ik hoop dat ze niet op dezelfde dag gaat bevallen...
Ik zou het wel erg vinden als ze nie zou kunnen komen..maarja voor het zekerste toch een plan B klaarhouden...Want je weet nooit wanneer het babytje geboren wil worden.

Groetjes
Dorine
08/08/2008 & 16/08/2008

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...