Nu Online
Momenteel zijn er 241 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

boos op drukker...

3-3-2008 8:48:29
Dag bruidjes,
Ik was enorm teleurgesteld dit weekend en wil weten of dit de normale gang van zaken is. Mijn vriend was zaterdag de drukproef van onze uitnodigingen gaan halen. Nu had ik echt al de kaart verwacht met onze tekst, maar het was gewoon een print op een wit A4 blad. En ook enkel de tekst, niet de krullerige bloemenprint die er normaal op staat. Bovendien zijn onze uitnodigingen lang en smal en pasten ze niet eens volledig op het A4 blad. Ik vind dit heel onprofessioneel. Ik dacht echt dat de proefdruk op de originele kaart zou zijn in de juiste kleuren met de printeteking en geen fotocopie! Ik kan me nu totaal geen duidelijk beeld vormen van hoe de uitnodigingen er uit zullen zien.
Nochtans mijn zus heeft bij die drukker de geboortekaartjes van haar 2 kindjes laten drukken en die waren telkens super origineel en heel mooi. En de kaart die wij gekozen hebben vind je ook niet zomaar overal, tis geen Mercard ofzo. Maar die drukker werkt niet digitaal, tis nog traditionele offset, mischien dat het daardoor komt dat ze niet meteen op de kaart kunnen drukken, omdat ze dan meteen een plaat moeten maken, terwijl als er dan nog fouten staan in de tekst, dan kost dat veel geld om een nieuwe drukplaat aan te maken...ik was zo teleurgesteld toen ik die zwart-wit fotocopie zag, ik dacht echt waar zijn we nu weer aan begonnen...
Graag jullie mening... hoe ging dat bij jullie met de drukproeven?
Groetjes, Tineke
14/08/08

Tineke

Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 469

Kim
28-6-2008
 Meld misbruik3-3-2008 8:58:06

Hey!

Wij zijn onze drukproef dit weekend gaan afhalen en ook bij ons stond dit op een gewoon A4 blad.. Dacht ook dat dit op de gekozen kaart zou gestaan hebben...Niet dus :-(...
We gaan vandaag bevestigen en vrijdag hebben we dan onze uitnodigingen!
Deze ook heeeel goed nakijken hé, want een vriendin van ons had een goeie proefdruk en ik de definitieve uitnodigingen stond een fout!!! Goed nakijken dus!!

Groetjes,
Kim

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik3-3-2008 9:05:12

onze geboortekaartjes waren toen ook op een wit a4 blad..

je moet niet ongerust zijn, het komt wel in orde!!!

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik3-3-2008 9:08:28

Bij ons was de drukproef ook op gewoon papier, maar wel al met het lettertype en de vorm (Am.formaat dus 11*22) die wij wensten.

Vraag je drukker misschien eens om het toch wat echter te laten lijken vb. door het juiste lettertype te gebruiken en zeg desnoods dat je het zelf in het juiste formaat zult verknippen.

Een echte druk op 1 exemplaar gaat natuurlijk ook altijd maar daar hangt een navenant prijskaartje aan vast!

Succes!

Vanessa
24-5-2008
 Meld misbruik3-3-2008 10:06:52

Beste

Ik werk bij een drukkerij en begrijp je probleem, waar je wel realistisch over moet blijven is zoals je zelf zegt als de drukker voor een proef die zelfs nog niet zeker correct is of doorgaat reeds een plaat (of 4 platen in kleur zelfs) moet maken en voor enkele drukken een pers moet starten. dit hem veel meer kost dan wat de kaarten ook maar ooit kunnen opbrengen. wat je hebt gekregen is een drukproef en is enkel bedoeld voor de tekst en een algemeen beeld van de lay-out. als je een afgewerkte proef op voorhand wilt stel ik inderdaad digitaal drukken voor. dit is over het algemeen ook een stuk goedkoper en niet noodzakelijk minder van kwaliteit.

Vanessa
24-5-2008
 Meld misbruik3-3-2008 10:07:06

Beste

Ik werk bij een drukkerij en begrijp je probleem, waar je wel realistisch over moet blijven is zoals je zelf zegt als de drukker voor een proef die zelfs nog niet zeker correct is of doorgaat reeds een plaat (of 4 platen in kleur zelfs) moet maken en voor enkele drukken een pers moet starten. dit hem veel meer kost dan wat de kaarten ook maar ooit kunnen opbrengen. wat je hebt gekregen is een drukproef en is enkel bedoeld voor de tekst en een algemeen beeld van de lay-out. als je een afgewerkte proef op voorhand wilt stel ik inderdaad digitaal drukken voor. dit is over het algemeen ook een stuk goedkoper en niet noodzakelijk minder van kwaliteit.

Stephanie
12-4-2008
 Meld misbruik3-3-2008 10:28:09

bij onze drukker was het wel al de orginele kaart, maar we moesten hiervoor wel een opstartkost betalen.

mvg,
Stephanie
12.04.2008

Tineke

Meld misbruik3-3-2008 10:43:23

Bedankt voor de reacties... ben al minder ongerust nu...tis dus normaal dat het niet meteen op de echte kaart gedrukt wordt vanwege de kosten. Maar ik wil wel dat de volgende proef op A3 wordt gedrukt, want nu pastte de kaart er niet volledig op en moest je echt knippen en plakken om een beeld te krijgen van hoe het eruit zou kunnen zien...
Groetjes, Tineke

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik3-3-2008 12:57:40

Hey,

Wij hebben drie keer een proefdruk gekregen, telkens op zo'n groot A3 blad, waar dan ernaast ook de kleine kaartjes opstonden. Je kon het (moest je willen) eventueel zelf uitknippen en vouwen om een idee te hebben. Moet er wel bij zeggen dat het bij ons digitaal was...

Groetjes,

Tania

Laurie

Meld misbruik3-3-2008 14:10:34

hey,

Ik was ook enorm ontgoocheld over de proefdruk. Het leek eigenlijk langs geen kanten op wat we wilden. Verkeerd formaat, ander kleur, niet mooi gecentreerd, verkeerde lay out op de voorkant. Ik merk precies wel dat dat de normale gang van zaken is. Onze drukker had dit vooraf ook niet vermeld. Die vinden dat waarschijnlijk doodnormaal en lichten hun klanten daar niet van in.
Eind deze week zou bij ons alles klaar zijn, dus het is spannend afwachten!

Groetjes,

Laurie

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik3-3-2008 19:57:10

hela,

door jouw berichtje was ik dus ook ongerust.. had uitnodigingen door mijn ventje laten bestellen.
Dat heeft hij 2 weken terug gedaan en toen ik vandaag belde, moest hij er nog aan beginnen?? enfin, ik dus aan mijn aanstaande vragen of hij wel alles goed had doorgegeven.. blijkbaar had hij ook het aantal nog niet moeten zeggen, dat kwam wel na de proefdruk??
Ik had dus gedacht om deze week mijn uitnodigingen wel te hebben.. maar NOT!!

Ben benieuwd!

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik4-3-2008 11:44:45

Ik veronderstel dat dit wel de gewone gang van zaken is ja.
Wij hebben daarvan geluk, een goede vriend van ons werkt in een drukkerij en die gaan onze uitnodigingen maken, van hem hebben we wel een voorbeeld gekregen van onze uitnodigingen.
Wat natuurlijk een veel duidelijker beeld geeft en je bent dan zeker van je gekozen ontwerp natuurlijk

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...