Nu Online
Momenteel zijn er 246 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kalligrafie op uitnodigingen?

28-2-2008 14:47:54
Hallo bruidjes,

Ik heb onlangs een uitnodiging gezien voor een trouwreceptie en de tekst was opgemaakt met Kalligrafie.
Ik vond dit echt héél mooi. Nu is mijn vraag: moet je daar speciaal een cursus voor volgen of bestaan er mooi geïllustreerde boeken waardoor je zelf kunt oefenen? Wat heb je ook nog nodig van materiaal? Een kalligrafiepen veronderstel ik en inkt, maar waar haal je dit dan? (regio ninove-aalst)

Zou het haalbaar zijn om ook alle adressen (300st) in kalligrafie te schrijven?

Wie kan mij helpen?

mercikes!

dorien
4-10-2008
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 728

wendy
23-8-2008
 Meld misbruik28-2-2008 15:38:19

als je dat wilt kan je dat er ook op laten drukken kost je zo een 75 e bij ons maar ik woon in limburg en als je dat met de hand wilt doen moet je je zo een latje kopen je vind dat waar ze gespec zijn in papier pennen enzo ... en op je pc kan je dat ook doen en dan op bv hele mooie etiketten drukken en dat kost je dan maar miss een half u dat met de hand ben je toch een dag of 3 mee bezig ik heb dat vroeger op school ge had daarom weet ik dat xxx groetjes

isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik28-2-2008 16:36:26

Hey,
Ik heb vorig jaar een cursus gevolgd. Het hoeft niet echt maar het is toch wel praktisch. Als je het op je eentje wil leren, hier is alvast een interessante site: http://users.skynet.be/kalligrafie.andreas/index.htm
Ik heb onze uitnodigingen zelf gemaakt, en ik ben super tevreden. Tenminste: ik heb het één keer geschreven, de rest hebben we gekopieerd.De tekst moest immers wat verkleind worden. Ik denk dat het moeilijk zal zijn om de adressen zelf op de enveloppes te schrijven. Er hangt immers enorm veel af van het type papier. Voor mij is het onmogelijk om op het papier zelf te schrijven. Daarom zal ik alles op gewoon papier schrijven en zullen we het scannen en afprinten op de enveloppes. Er zal wel sowieso enorm veel tijd in kruipen. Je schrijft niet zo snel, maakt al eens een fout,...
Je haalt je gerief best bij een speciaalzaak. Er is in Brugge een winkeltje waar je zeker en vast alles kan vinden (www.symposion.be ).
In ieder geval veel succes,
Belle
04/10/2008

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik28-2-2008 18:09:59

Hoi,

Ik heb vroeger een cursus gevolgd.
Zelf heb ik al de adressen met de hand geschreven in kalligrafie. Het is een heel werkje en je moet wel eens een envelop weggooien omdat je een fout maakt... En idd moet het op lukken op je papier. Dat ging bij mij gelukkig. Heb er ook zeer veel positieve reacties op gekregen.
Maar ik denk met een goede site en wat oefening dat het wel moet lukken.

Groetjes,
Katrien
www.dirkenkatrien.bruiloftsite.nl

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik28-2-2008 22:23:49

Hey, als je gezegend bent met een regelmatig handschrift, krijg je al hele mooie resultaten als je zoals gewoon schrijft met een kalligraffiepen. Heb ik eens gedaan op kaartjes en een vriendin deed het voor haar uitnodigingen en iedereen was er laaiend over! Anders bestaan er kleine (niet dure) boekjes die de te trekken lijnen voortonen, dan kan je wat oefenen...
Veel succes!
Véro

dorien
4-10-2008
 Meld misbruik29-2-2008 8:43:03

Hey

bedankt allemaal voor jullie ideetjes!
Vero, ik denk dat ik het eerst eens in mijn geschrift ga proberen met een kalligrafiepen. Zo lelijk schrijf ik ook niet, dus misschien krijg ik wel een mooi resultaat :o)

groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...