Terug naar overzicht
hey, ik had een versje geschreven om het te vragen:Voor op onze bijzondere dag zijn wij nog op zoek naar een meisje dat met bloemen strooien mag We zoeken een meisje dat graag lacht om Sofie te vergezellen naar het altaar waar Bert op haar wacht We zoeken een meisje lief en klein Mag ... onze bruidsmeisjes zijn?bij ons zijn het twee meisjes, ze mogen een mandje vasthouden waar rozenblaadjes in zitten... meisjes kan je ook een klein bloemeboeketje laten vasthoudende jongens is afhankelijk van de leeftijd, mss de ringen als ze niet te klein zijngroetjes, Sofie
Hallo MelissaWij hebben onze bruidskindjes niet op een speciale manier gevraagd, gewoon even overlegd met de ouders.Wij hebben vier bruidskindjes, twee meisjes van 2,5 en 10,5 en twee jongens van 4,5 en 7,5. Ik heb sinds dit weekend hun kleding, voor de meisjes een wit kleedje en voor de jongens een grijs gestreept kostuum met wit hemd. Ze zullen alle vier een roos bij zich hebben op de dag zelf, aan twee ervan zullen onze ringen bevestigd zijn.hopelijk heb je hier wat aan.Kimberly31-05-08
gewoon aan de ouders vragen, meestal zijn die zelfs vereerd. Wij hebben twee meisjes (2 en 2,5 jaar) en 1 jongen van 5. De meisjes hebben een wit kleedje aan, de jongen een piteleer. Ze hebben niets bij aangezien ze nog zo klein zijn.
hallo,Wij hebben 2 bruidskindjes ( 2 meisjes: 2 en 3 jaar) Eerst wou ik witte kleertjes voor de kindjes kopen tot ik iets heel tof zag hangen in een winkel. Het is heel kleurrijk (turqoise en groen). Ik dacht eerst ook van kan dit wel maar toen ze het aanhadden was het zo mooi, zo speels,... en iets dat ze goed kunnen afdragen. De kindjes hebben blond haar dus die kleurtjes komen heel mooi uit. Mijn mama en schoonzus vinden het ook prachtig! Iedereen zal verschieten dat ik dat durf! Stiekem kijk ik elke week eens in mijn kast naar de kleertjes van de kindjes en denk ik 'wat zullen ze stralen' groetjes Katrien
hey meidendus de bruid moet de kleertjes van de kindjes kopen ah daar wist ik niks van of vergis ik me?groetjes melissa
hoi,ik heb 10 bruidskindjes. Mijn zus is modeontwerpster en zij gaat de kleedjes maken. Ikzelf heb een rood-fuchia trouwkleed en de kindjes zullen in het wit zijn met fuchia accessoires. Buiten de schoenen betalen wij alle kledij. Ik vind dat ook normaal, tenzij dat de ouders zeggenschap willen hebben in hetgeen de kindjes dragen. Ik heb het eerst aan de ouders zelf gevraagd. De meeste hadden al wel een vermoeden :-). En binnenkort ga ik het aan de kindjes zelf vragen. Ze krijgen van ons een aftelkalender waar ze elke dag dat voorbij is dan kunnen afknippen.. Voor de ringen gaan de oudere kinderen iets knutselen. Wat het juist zal worden is nog een verassing. Maar dat is des te leuker en natuurlijk spannender ;-).. GroetjesIlka
Hey Melissa!Je moet geen speciale dingen doen om aan de ouders te vragen of hun kinderen je bruidskindjes mogen zijn, tenzij als je dat wilt, natuurlijk. Het is inderdaad de gewoonte dat het bruidspaar de kledij van de bruidskindjes betaalt, da's maar normaal, vind ik. Tenslotte kan je hun ouders niet verplichten om iets te kopen voor hun kinderen wat ze toch maar één keer gaan aandoen omdat jij trouwt ... Als het kleren zijn die ze nog lang daarna kunnen aandoen (maar da's meestal niet het geval), kan je elk de helft betalen of zo. Bij mij zijn mijn twee zussen (dan 18 en 21) mijn bruidsmeisjes, en ik ga hun kleed betalen, maar niet hun schoenen, make-up en kapper. Ze gaan waarschijnlijk een kleine versie van mijn bruidsboeket vasthouden. Meisjes houden meestal bloemen vast en jongens een wandelstokje of zo (da's toch zo in mijn familie). De kleur van hun kledij kies je zelf, het moet gewoon passen bij je kleed (staat mooi op de foto's). Nog veel plezier met de voorbereidingen!Groetjes, Karen13/9/2008