Terug naar overzicht
ik ben er ooit geweest in het regenseizoen... was wel elke dag een serieuze bui
Hoi,Ik ben er twee keer tijdens de zomervakantie geweest en nooit last gehad van orkanen. Af en toe een fikse regenbui, maar die is na 5 min. weer gedaan en dan schijnt de zon weer volop.Groetjes,Kirstenwww.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl
Hoi,Wij trouwden vorig jaar in augustus en wilden dat eerst ook.Uiteindelijk toch voor het 'veilige' Turkije gekozen om dezelfde redenen.En achteraf gezien maar goed want er is toen een orkaan geweest in die buurt...Good luck!Katrienwww.dirkenkatrien.bruiloftsite.nl
Hallo Kim!Wij hadden hetzelfde probleem. We trouwen op 16/08/2008! Bahama's, Malediven, Mauritius, ... allemaal niet echt aan te raden. We plannen zo een reis in het voorjaar (2009 dan) en gaan op huwelijksreis naar Rhodos. Groetjes, Kristien
Ik moet wel zeggen, wij gaan in augustus naar Mauritius, want daar hebben ze geen regenseizoen.In onze zomer is het daar winter, maar voor ons hoeft het geen 35°C te zijn, dat mag gerust 20-25°C zijn. En in hun winter is er minder regen dan in hun zomer.Dus als je dat zou willen, is Mauritius zeker een optie in de (onze) zomer.We hebben op tripadvisor al veel reacties gelezen en het weer moet daar best ok zijn in augustus. Alleen wel zien dat je dan in het N of W zit, daar is het warmer en is er minder wind.Veel succes met het vinden van je bestemming.Patricia01/08/2008
wij zijn naar de domenicaanse geweest begin september. ook in het regenseizoen dus. het heeft van de 10 dagen welgeteld een halve dag geregend, en toen was het nog steeds lekker warm buiten.dat zou mij dus echt niet tegenhouden als jullie daar echt graag naartoe willen!ps: het eten is er trouwens overheerlijk en de service superdeluxe goed, hele vriendelijke mensen!!
Wij zijn vorig jaar eind mei geweest naar de Dominicaanse, normaal net voor het regenseizoen. Wel, de eerste 3 dagen hebben we elke dag wel een paar uur... géén regen gehad. Het heeft 3 dagen bijna voortdurend geregend. Toegegeven, dit was uitzonderlijk, maar toch, maak het maar mee op je trouwreis...Wij trouwen in augustus en gaan midden augustus naar Bali. Daar is er geen regenseizoen op dat moment en zijn de temperaturen nog redelijk (begin de 30°).Misschien een idee?Groetjes,Karlowww.080808.tk
Wij hebben een beetje hetzelfde probleem, alle bestemmingen die ons aanspraken hebben een regen/orkaanseizoen in onze zomer, dus gaan we een weekje na onze trouw er eventjes kortbij tussenuit en doen we onze echte honeymoon pas in november.
Hallo Kim - ik ben zelf nog niet op de dominicaanse geweest maar heb wel enkele jaren in Miami gewoond en daar is zowat hetzelfde klimaat. Neem het van mij aan ... NIET DOEN! Tenzij je graag 24u op 24u een saunagevoel hebt is het daar in de zomermaanden echt niet aangenaam. De regenbuien zijn meestal van korte duur maar het constante vochtige laffe klimaat laat je toe enkel op je kamer in de airco te blijven rondhangen ... Sorry maar ik zou voor iets anders gaan ... Succes ! Nadine
Hey,hier hetzelfde probleem. We wilden dolgraag dominicaanse, maar het reisbureau raadde het volgens regen- én orkaanseizoen erg af. Nu gaan we naar Kreta. Kort vliegen, betaalbaar, luxueuse en lekker warm. Alles wat ons hartje verlangt dus!Hopelijk kunnen jullie ook snel beslissen (want we hadden nog zo'n 500 euro vroegboekkorting bovenop alle andere kortingen)!Groetjes!