Terug naar overzicht
Hoi Sandra,Volgens mij gebeurt dit niet meer hoor! Wij hebben onlangs een huwelijk meegemaakt (met hostie en al dus volledige huwelijksmis) en dit onderdeel is niet gepasseerd...Groetjes
hallo,in veel kerken kan je zelf kiezen als je al knielend de beloften wilt afleggen of al staande. groetjesheidi
Hey,Wij hebben dat niet moeten doen, hoor.Groetjes,Kirstenwww.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl
Hey,Toen mijn ouders trouwden (zo'n 25 - 30 jaar geleden) werd dit gedaan.Nu ik ben zelf 12 jaar misdienaar geweest en zelf heb ik dit dus nooit zien doen door trouwers. Het is dus al zeer lang afgeschaft.Groeten en veel succes nog
ik weet zeker dat dit niet afgeschaft is want ik heb recent nog enkele huwelijksfoto's gezien waarop dit onderdeel wel degelijk te zien was...
Dag Sandra,Bij ons (West-Vlaanderen) wordt dit in elk geval nog veel gedaan. Blijkbaar is het dan ook de "gewoonte" om een soort doek of zelfs tapijtje over die bank te leggen. Reden daavoor weet ik niet maar mijn schoonouders zeiden me dat ik daar rekening mee moet houden...Groetjes, Mieke
dat gebeurt normaal wanneer jullie de hostie krijgen. of het al dan niet zal gebeuren hangt af van jullie parochie, soms wordt het wel nog gedaan, soms niet. hangt af van de ouderdom van jullie priester :-) bij ons wordt dat alleszins niet meer gedaan