Nu Online
Momenteel zijn er 216 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe de mannenkledij laten 'afstemmen'?

  20-2-2008 21:24:54
Hallo,

Beide families hebben bij ons voor de mannen in de suite (twee vaders, twee schoonbroers en natuurlijk mijn toekomstige) een heel ander idee voor ogen.

Mijn schoonfamilie heeft al een kostumm, in het jaar 2000 gekocht voor het huwelijk van mijn schoonzus. Mijn schoonbroer een lichtgrijs, mijn schoonvader iets blauwgrijs-achtig. Ze vinden beiden iets nieuws niet nodig en willen dit echt aandoen.

Mijn moeder is van het type 'laat ons huren'.

Omdat beide ouderparen in het begin, toen we onze trouw aankondigden, een zeer verschillende financiële steun aanboden en wij zelf een tamelijk deel gingen betalen, is er nooit rond de tafel gezeten met alle ouders. Nu beklaag ik me dat!

Hoe krijg ik hen op één lijn?

Moet ik mijn moeder gewoon twee kostuums, voor mijn vader en mijn schoonbroer, laten huren? Dat wordt een gek gezicht...


Wie heeft dit al meegemaakt? Of wie heeft gewoon een voorstel hoe ik dit kan aanpakken?

Nog 73 dagen op de teller (en een bruidegom zonder kostuum, trouwens: grote twijfel bij hem: koop ik een 'niet echt een trouwpak' of 'huur ik iets extravagant' - ik wil dit laatste!)

Groeten,
Vero

Veronique
3-5-2008
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 933


Ilse
17-5-2008
 Meld misbruik20-2-2008 22:03:23

Hey Vero,

Ik zit met een heel gelijkaardig probleem...mijn schoonvader en broer gaan zowieso huren,want willen zowieso niks nieuw kopen. Mijn vader en nonkel (die naast mijn grootmoeder in suite zal lopen) hebben echter een (heel) zware lichaamsbouw en een kostuum huren is geen mogelijkheid in hun maten (al gaan navragen).
Bij ons is de vraag wie stemt af op wie???
Bij jou is het eventueel eenvoudig op te lossen... ik heb me laten vertellen dat de klassieke kleuren voor huurkostuums grijs, zwart en bruin zijn. Als je vader en broer bereid zijn iets grijs te huren, heb je iedereen in 't grijs.

veel succes nog met de vorbereidingen!

groetjes
Ilse
17mei2008



Nele
20-9-2008
 Meld misbruik21-2-2008 8:30:23

Hallo,

wij hebben een beetje hetzelfde probleem. Wij zien het niet zitten om voor iedereen de huur van een kostuum te bekostigen. En de mensen die al een kostuum hebben willen geen geld uitgeven om een ander te huren of te kopen. Dus gaan wij wwarschijnlijk gewoon de dassen voorzien voor iedereen, dat is een minder grote kost dan kostuums voor iedereen.
En verder vragen aan iedereen een donker kostuum en een wit hemd. Zo is het geen kakafonie van kleuren.

Groetjes,
Nele



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik21-2-2008 9:20:34

Hey,

wij hebben gewoon iedereen in de suite laten kiezen wat ze droegen. Dan heb je niet de klassieke suite met alle mannen die gelijk zijn, maar ze hebben allemaal hun mooiste kledij uit de kast gehaald (of nieuw gekocht) en zo zag je van iedereen veel beter de persoonlijkheid.

Groetjes,
Lieve



Liesbeth
1-5-2009
 Meld misbruik21-2-2008 15:39:04

Hoi,

Wij willen ook niet iedereen gelijk in de suite en willen iedereen min of meer laten aandoen wat ze willen, maar geven wel een kleurenrichtlijn mee. Ik denk bvb dat het kostuum van mijn toekomstige zwart en bruin zal worden, dus vragen we om ongeveer in die kleuren te blijven (bv. bruin pak met beige hemd of zwart pak met wit hemd, maar zeker geen knalblauwe hemden of zo). Zoals iemand hier al vermelde , lijkt het mij bij jou op te lossen door 1 van de twee iets te laten huren. Bvb. je schoonvader een grijs pak laten huren, dan kan je schoonbroer ook z'n grijs pak houden en is toch iedereen gelijk.



sandra
22-9-2007
 Meld misbruik21-2-2008 18:56:37

Persoonlijk vind ik dat dat niks uitmaakt! wat maakt het nu voor verschil als de mannelijke suite hetzelfde kostuum heeft of niet! je moet je geen zorgen maken of het nu een wirwar of een kakafonie wordt of niet, de meeste kostuums lijken sowieso op elkaar dus vloeken zal het sowieso niet!! voor de bruidegom zou ik inderdaad ook wel voor iets specialer gaan, net om die reden wat ik net zei, dat sowieso alle kostuums op elkaar lijken, en een bruidegom mag er wel wat uitspringen!!
succes met je keuze!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...