Nu Online
Momenteel zijn er 183 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dresscode?

19-2-2008 21:20:17
Hallo bruidjes,

Vermelden jullie een dresscode op de uitnodiging? Bij ons zal de suite namelijk "in het lang" zijn en ik wil niet dat sommige gasten zich underdressed gaan voelen op ons feest. Anderzijds wil ik zeker niemand in onnodige kosten jagen en is het belangrijker dat ze erbij zijn en iets dragen waar ze zich goed in voelen. Maar ik denk toch dat ik beter iets vermeldt op de uitnodiging, niet? "avondkledij gewenst" vind ik zelf een beetje stijfjes, kennen jullie andere termen? bvb casual chique, stylish chique,...

Ibe
22-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1684

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik19-2-2008 21:22:53

Hey,

Wij hebben dat niet voorzien, omdat de suite ook niet in't lang is. Maar ik heb hier wel al "dress to impress" gezien, en die vond ik wel leuk...

Groetjes!

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik19-2-2008 21:48:17

Wel, ik had ook gedacht aan dress to impress maar ik weet niet hoe mensen dat interpreteren ;-)

betsy
6-6-2008
 Meld misbruik19-2-2008 21:54:34

hoi ibe,
wij houden het dan stijfjes want op onze uitnodigingen staat...avondkleding gewenst...
06-06-2008

Meilan
1-7-2008
 Meld misbruik19-2-2008 22:40:11

Wij hebben er 'Festive' of 'Feestelijk' op gezet. Dit kunnen de gasten nog zelf invullen, maar in vodden zullen ze dan (hopelijk) niet aankomen.

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik20-2-2008 8:13:37

Hey Ibe!

Wij zetten geen dresscode op onze uitnodigingen, dat wordt niet gedaan in onze familie. Wij gaan er van uit dat men wel weet dat je voor een trouwfeest geen jeansbroek met gaten aandoet ...

Groetjes,
Karen
13/9/2008

Laurie

Meld misbruik20-2-2008 8:16:51

Hey,

Ook wij vermelden geen dresscode. De suite is ook in 't lang, maar ik vind dat het net de bedoeling dat is dat wij feestelijker zijn dan de rest. Net zoals Karen denk ik dat de mensen zich wel gaan opkleden om te komen.
Ik denk dat ik het zelfs helemaal niet tof zou vinden als er iemand van de "gewone" gasten in echte suitekledij zou verschijnen.

Groetjes,

Laurie

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik20-2-2008 13:39:34

Hey,
wij gaan op onze uitnodigingen waarschijnlijk 'avondkledij gewenst' plaatsen, maar zijn nog niet zeker. Omdat de meeste mensen wel weten dat ik jeansbroeken enzo niet op prijs zou stellen!

Bij ons gaat de suite ook in het lang, maar ik heb er geen enkel probleem mee dat andere mensen ook 'echte' suitekledij zouden aandoen. Als je dat in je kast hebt hangen, dan mogen ze dat van mij aandoen, zolang ze niet met hun trouwkleed komen aandraven :-). Zo'n kleren kosten heel veel geld, en als je ze al niet zou mogen aandoen op een trouw dan weet ik het niet meer.

Groeten,
Karolien.

Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik20-2-2008 20:29:12

Hey,
Wij hebben inderdaad Dress to Impress gezet op onze uitnodigingen.
We hebben namelijk vrienden die wel eens in jeans zouden durven komen en daar heb ik geen zin...
Ik ben een paar maanden naar een trouwfeest geweest, daar stond ook geen dresscode op maar er liepen daar dan ook meisjes rond in minijurkjes en dat vind ik echt niet kunnen
Sophie

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik20-2-2008 20:35:50

Awel ik ben net bang dat sommigen die dress to impress wat te letterlijk gaan nemen, hoewel ik wel veronderstel dat de meesten dit goed weten te interpeteren en smaak hebben. Anderzijds vind ik dat wel een leuke zin.

Ik en vorig jaar ook naar een paar bruiloften geweest waar géén dresscode was en geloof me ik heb daar wat gezien hoor! Van een jeans met gaten en een coca-cola shirt en versleten basketters, tot een satijnen mini-negligéke.

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik20-2-2008 23:24:16

als ik 'dress to impress' zou zien staan, denk ik eerder aan van die grote pruiken en een verkleedpartij... Zou toch even nagaan wat de gangbare dresscodes zijn bvb stadskledij wil ook al zeggen dat jeansbroeken niet gewenst zijn, of coctailkledij... Dress to impress vind ik gevaarlijk, zelf voor een huwelijk.

Karo.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...