Nu Online
Momenteel zijn er 217 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hartluchten

15-2-2008 15:57:03
Er moet even iets van mijn hart. Wij trouwen op 12 september en we hadden bijna ons budget rond. Nu wil het dat een paar weken geleden onze auto kapot is gegaan(we hadden juist een nieuwe besteld). Het was de versnelling bak en de maak kosten waren een goede 1100 euro. Ik dacht dat ik niet goed werd. Ik heb geweend dat wil je niet geloven. Mijn vriend en ik hebben allebei niet bepaalt een super salaris en de maak kosten zijn een maand salaris. Alles wat we hadden gespaard was voor het huwelijk bestemd. 1100 Euro was zo goed als het feest. Nu een paar weken later ben ik ineens erg kalm. Ik weet niet hoe het komt. We moeten nog ik weet niet hoeveel sparen om het budget rond te krijgen en soms denk ik dat het me niet gaat lukken. We hebben dat nog wel een 7 maanden maar toch.. Ik hoop gewoon dat alles nog zo kan doorgaan zoals wij het in gedachten hadden.

Bedankt voor jullie aandacht, het moest er even uit :)

Kimberley 12/09/2008

Kimberley
12-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 539

Liesbeth
1-5-2009
 Meld misbruik15-2-2008 16:05:43

Hey Kimberley!

Kop op meid! Ik ben er zeker van dat jullie wel op je pootjes terecht zullen komen. Het is inderdaad wel niet zo'n leuk nieuws, maar het lukt jullie vast wel. Laat het zeker jullie dag niet bederven. Ik ben er trouwens zeker van dat er al wel meerdere koppels zijn geweest met een gelijkaardig probleem, maar het komt vast allemaal wel goed. Steun elkaar door deze moeilijke periode en je weet nog eens zoveel waarom jullie nu ook al weer met elkaar wilden trouwen!

Groetjes,

Liesbeth

Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik15-2-2008 16:17:46

Als het jou kan troosten: ik zit soms ook te denken dat wij na ons trouwfeest helemaal blut gaan zijn. Zo veel geld dat dat kost zeg! En dan denk ik dat we het niet gaan redden omdat behalve de feestzaal alle andere rekeningen vóór de trouwdag moeten betaald zijn. Maar even later is dat weer over en ben ik weer optimistisch. Je haalt dat wel maar zal misschien hier en daar wat moeten laten...
Kop op en denk maar aan de leuke dingen...

Katleen

Kim
24-5-2008
 Meld misbruik15-2-2008 16:58:11

Hey,

Als het je kan troosten, wij trouwen op 24 mei en ons budget is ook nog niet rond. Ik blijf geloven dat het wel zal lukken.

Groetjes,

Kim

Christel
5-7-2008
 Meld misbruik15-2-2008 16:59:42

Ik vind het heel erg voor jullie, en hoop dat jullie eruit zullen komen! Wij zullen voor die avond geen lijst maken, maar enkel een rekeningnummer vermelden. Ik denk dat het grootste deel van dat geld naar het feest zal gaan, maar je hebt er wel een prachtige dag voor in de plaats. Ik weet dat je niet op dat geld moet rekenen om je hele feest te betalen, maar het kan helpen. Mijn ouders schieten wel voor, aangezien vele rekeningen op voorhand moeten worden betaald. Maar heb hen beloofd dat we het zeker nadien zouden terugbetalen... Misschien helpt dit je wat...

Hou de moed erin, en geniet er toch maar van!

Groetjes,

Christel
5/7/2008

Tamara

Meld misbruik15-2-2008 17:18:01

Net toen ik dacht dat wij ons budget toch rond gingen krijgen, kreeg ik een ongeval waarbij m'n auto total loss is. Nu hebben we net verwarming gelegd en de trouw komt eraan, dus een slechter moment kon niet.
Maar ja, er zal voor ons wel een oplossing zijn zeker??

Melissa
12-1-2008
 Meld misbruik15-2-2008 18:57:39

Hey

Als het je kan troosten... je bent niet alleen hoor. Wij zijn 34 dagen getrouwd en zijn helemaal blut na onze trouw. Door de ziekte van mijn schoonmama hebben we onze trouw op 4 maand gepland. Dit was budgetair normaal geen probleem, al ons spaargeld zou er naartoe gaan en mijn mama zou hun zeide betalen. 12 dagen voor onze trouw ging onze auto echter total loss zoals ze zeggen... de kosten gingen eerst 1500 euro bedragen, bij de afhaling was het echter 2500 euro. Ik heb toen ook ongelofelijk geweent. 2 dagen voor onze trouw kwam ons mama mij te zeggen dat ze hun deel niet gingen kunnen bijleggen...
Uiteindelijk zijn wij zelfstandig en zijn wij dan via de zaak een kaskrediet aangegaan.. we moeten namelijk ook zien dat we niet failliet gaan hé, we hebben totaal geen inkomenszekerheid. Wij zitten dus met schulden door onze trouw. Hadden we in juni getrouwd zoals geplant... Maar we zijn toch wel blij dat we zijn mama erbij hadden hoor... het was een zeer mooie dag! Maar toch... ergens houden we een kater over aan onze trouw...een huwelijksreis hadden we ook al niet. Ik sus mij met de gedachte aan onze mooie trouwdag. Onze trouwalbum is al klaar maar ik heb de fotograaf gezegt dat we er pas volgende week om kunnen gaan.... Momenteel is het hier sparen sparen sparen en zuinig zijn. We geraken er wel... en ik ben er zeker van dat jullie dat ook wel zullen kunnen.

Melissa
12/01/2008

saskia
9-6-2008
 Meld misbruik15-2-2008 20:32:54

Hoi,

Volgens mij gaan wij ook met geld-problemen zitten.

'k Ben eergisterenavond ten huwelijk gevraagd en mijn ventje zou graag nog dit jaar trouwen en het liefste nog in de maand juni (we zijn dan juist 9 jaren samen en dan kunnen onze kinderen van 5 en 7 jaar de bruidskindjes zijn).

Veel spaarcentjes hebben we niet (er is wel altijd iets dat juist kapot of vernieuwd moet worden hé)...

Waar zouden we volgens jullie op kunnen besparen en welk budget moeten we voorzien?

En kan je eigenlijk wel een tof trouwfeest organiseren op zo'n korte tijd?

saskia

Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik15-2-2008 21:14:00

Je bent lang niet alleen in deze situatie hoor, en niet ieder van ons heeft de meevaller dat de ouders een deel betalen...
Wij waren ook al vele jaren samen en hebben dus alles zelf moeten betalen. Daarom hebben we bespaard waar mogelijk;
zelf uitnodigingen en menu's gemaakt,
goed uit onze ogen gekeken bij boeken van zaal en dj, geen dure auto('s) maar een vriend met een prachtige wagen met ons laten rijden, evenals film en foto's die een vriendendienst waren....
Het kan ook met een klein budget een fantastisch onvergetelijke dag worden!

Els

Meld misbruik15-2-2008 23:07:49

Hey!

Ook wij worden niet goed van alle prijzen en onkosten...

Aangezien we reeds gebouwd hebben, is ons budget erg geslonken. Proberen wel te sparen maar erg goed lukt dat niet!

Net gelijk alle trouwers hebben wij onze ups en downs waarop we de kosten wel-niet zien zitten.

Uiteindelijk zal het goed komen... maar soms is het bang afwachten!

groetjes

Hilde
17-5-2008
 Meld misbruik16-2-2008 23:18:53

Hallo,

Je bent inderdaad niet alleen! Wij willen ook een prachtige dag, maar willen hiervoor niet in de schulden vallen. Maar als iedereen komt die we gaan uitnodigen, zal het moeilijk worden. We hebben nog maar net een huis gekocht en dus is er niet zoveel over om nog te sparen.
We hebben kunnen besparen door onze kaartjes te laten maken door een vriend van ons en te laten drukken bij een goedkopere drukker, onze ringen zijn we gaan kiezen bij Reitzer in Halen (dit is geen juwelier zoals de meetste, hij is traditionele jood met een winkeltje, goedkoper goud en precies wat jij wil, handig), we hebben een student fotografie ipv een dure fotograaf enz. Hierdoor hebben we alles bij elkaar geteld al meer dan 1000 euro gespaard! Dat helpt! Maar toch, tzal er op of er onder zijn. Nu zijn we vollop aan het bezuinigen kwa inkopen hier in huis, aankopen die niet per se moeten, zullen wachten tot na onze dag... Hopelijk lukt het ons en jullie ook hé!!

Heel veel moed en succes, het komt op de een of andere manier wel goed, daar moet je in blijven geloven!!

Groetjes,

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik17-2-2008 9:31:29

hoi

i know the feeling. ik trouw ook op 12 september en soms heb ik een paniekaanvalleke. we hebben tot nu toe hard zitten sparen voor onze belastingen te betalen (mijn vent moet meer als 1000 euro opleggen) en kunnen pas nu voor de trouw beginnen sparen. soms denk ik ook van ai ai we gaan er nie graken.

maar dan zegt mijn vent altijd van: er zit nog vakantiegeld tussen van ons beiden en mocht het niet lukken dan hebben we het voorhuwelijkssparen nog die vrijkomt na de trouw. het ganse feest gaan we nooit kunnen bijeensparen op zo'n korte termijn. maar ik hoop de helft te halen :)

grts cindy 12.09.08

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...