Nu Online
Momenteel zijn er 206 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

draaiboek?

12-2-2008 7:18:41
dag bruidjes,

Wat verstaan jullie eigenlijk onder een draaiboek?
In een topic hieronder staat dat je er op internet verschillende kan vinden, maar dat zijn checklists en stappenplannen.

Een draaiboek is iets anders.
Daarin komt een precieze beschrijving van wie + wat + wanneer moet doen.

Je kan ook best een lijst met telefoonnummers aanleggen van mensen die belangrijk zijn die dag: fotograaf, dj, zaal, ma, pa,.. zodat je niet moet zoeken die dag

Eigenlijk is een draaiboek zo opgesteld dat je als bruid die dag niks meer moet doen. Iedereen die een taak heeft weet wanneer hij wat moet doen en waar moet zijn..

Wie maakt er allemaal een draaiboek? Heb dat eigenlijk nog nooit opgemerkt dat er een bruid dat had

groetjes

sarah
17-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 393

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik12-2-2008 7:32:09

ik heb evenementenmanagement gestudeerd dus ik heb er even een boekske bijgepakt.
Zal hieronder efkens proberen te typen wat er staat.

Voor diegene die echt in de knoop zitten met tijdsindeling is het handig om een tijdsbalk te maken.

En voor de hulpeloze bruidjes die nog maar een paar dagen op de teller hebben staan is het misschien handig als ze hun draaiboek eens doormailen naar iemand ter controle. Vaak heeft een buitenstaander er een beter zicht op.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik12-2-2008 7:47:36

HUWELIJK VAN X en X

ceremoniemeester: x
assistentie: x
locatie ontvantst bruid thuis: x
locatie gemeentehuis: x (zeker vermelden op mijn doop stond mijn stiefzus in de verkeerde kerk
locatie kerk: x
locatie feest: x

Tijden:
Best hier tijdsbalk invoegen

Planning:

(hier voeg je een tabel in..)

Tijd/ activiteit/ locatie/ door/ opmerkingen

vb.
8 uur/ afhalen bruidsboeket/ bloemist ambrosia beerse/gert/betaling is reeds gedaan

11u20/vertrek bij bruid thuis/suite/aub samenkomst van suitewagens op parking bij largo

14/vertrek suite naar feestzaal/suite/geen opmerkingen
14/vertrek bruidspaar + bruidskinderen + begeleider bruidskinderen naar fotolocatie/ locatie x/ ..

evy
1-3-2009
 Meld misbruik12-2-2008 9:22:59

Sarah, volgens ik kan lezen ben je van de noorderkempen. Heb jij al een leuke fotolocatie gevonden? 'k Ben nog steeds op zoek, dus alle tips zijn welkom ;)

P.S. Wanneer trouw jij?

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik12-2-2008 11:14:45

zo'n draaiboek bedoel ik dus ook.
de andere zijn eerder checklijsten
iemand die het draaiboek in handen krijgt weet normaal tot in de puntjes wat er op de dag gebeurt.
dit ga ik proberen voor onze dag ook te maken. maar ik heb nog wat tijd, ik trouw pas op 13/09/2008, maar ik ben er nu al stilletjes mee begonnen...

groetjes
Heidi

Hilde
17-5-2008
 Meld misbruik12-2-2008 12:13:35

Hallo,

Wij maken ook een soort van draaiboek, dit is niet alleen voor ons, maar ook voor de ouders en zo zie je of je wel degelijk rond geraakt die dag. Stel je maar eens voor dat je per ongeluk 2 dingen samen gepland hebt of dat je veel te weinig tijd hebt tussen het gemeentehuis en de kerk...

Wij maken een schema van de dag als eerste blad met uur en wat.

Daarachter specifiëren we punt per punt.

Vb. 13u gemeente huis (staat zo in het schema)
acheraan zetten we dan wie er zeker komt, wat we moeten meenemen, hoelaat we normaal zullen buiten zijn enzo.

Ik maak dit boek volledig zelf en een ongeveer 3weken voor de trouw, gaan we dit voorleggen aan de ouders, zodat zij gerust zijn en weten dat de grote dag heel goed in elkaar steekt.

Groetjes en succes ermee!!

Hilde
17-5-2008
 Meld misbruik12-2-2008 12:13:49

Hallo,

Wij maken ook een soort van draaiboek, dit is niet alleen voor ons, maar ook voor de ouders en zo zie je of je wel degelijk rond geraakt die dag. Stel je maar eens voor dat je per ongeluk 2 dingen samen gepland hebt of dat je veel te weinig tijd hebt tussen het gemeentehuis en de kerk...

Wij maken een schema van de dag als eerste blad met uur en wat.

Daarachter specifiëren we punt per punt.

Vb. 13u gemeente huis (staat zo in het schema)
acheraan zetten we dan wie er zeker komt, wat we moeten meenemen, hoelaat we normaal zullen buiten zijn enzo.

Ik maak dit boek volledig zelf en een ongeveer 3weken voor de trouw, gaan we dit voorleggen aan de ouders, zodat zij gerust zijn en weten dat de grote dag heel goed in elkaar steekt.

Groetjes en succes ermee!!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik12-2-2008 14:13:45

@evy... yep ik ben van turnhout en we wonen in merksplas..

fotolocatie? ja manneke.. daar heb ik niet van geslapen...
opties volgens fotograaf en boeken die ik gezien heb:
- station turnhout
- nieuwe kaai turnhout
- steenfabriek ravels denk ik
- carons hofke merksplas
- kasteel van oostmalle
- kabourtekesberg
- lilse bergen
- konijnenberg

opties die ik overwogen heb
- kinderland bobbejaanland (lijkt me echt mooi, maar niet praktisch?)

en het is geworden: stoeterij theunissen in vlimmeren

daar is een kasteel en hebben ze mooie paarden. Enfin, mooi domein. We zijn het gaan vragen daar en ze hebben het direct opgeschreven. zonder problemen

wij trouwen op 17 mei in merksplas dus

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik12-2-2008 14:14:26

@ellen: en jij? turnhout zeker he? welke datum?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...