Nu Online
Momenteel zijn er 113 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Relatieviering

11-2-2008 16:07:45
Hallo,
wij trouwen op 28 juni, en zouden graag een viering doen.
Aangezien mijn vriend al eens getrouwd is, mogen wij geen misviering doen.
Nu doet onze priester zeer lastig. Hij vind dat het eigenlijk niet kan dat we een viering willen doen.
Als hij de viering doet, wil hij dat er bij de mensen zeker geen twijfel over bestaat dat het een huwelijksmis is...
Hij gaat nog contact opnemen, om te bespreken of hij de viering al dan niet wil doen.

Ik vind dit een beetje overdreven...
Uiteindelijk kunnen we er nu niet veel meer aan veranderen dat mijn verloofde al getrouwd is geweest...

Zijn er onder jullie die dit probleem ook hebben of hadden???
Hoe hebben jullie het opgelost?
Wie heeft er ervaring met alternatieve vieringen? Hoe gaat dit in zijn werk? Wat is de kostprijs hiervan?

Bedankt
Groetjes
Karlien

karlien
28-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1046

Elly
12-4-2008
 Meld misbruik11-2-2008 16:54:23

Hallo Karlien,

Als je toch voor de kerk wilt trouwen kan dit. Wij kennen kopppels waarbij slechts een helft van het bruidspaar kerkelijk getrouwd is, en de andere heeft dit niet gedaan.

Wij trouwen niet voor de kerk, maar doen wel een alternatieve viering. JE neemt best eens contact op met het uvv.
Kijk eens op hun site: www.uvv.be

Je maakt dan een afspraak met een moreel consulent(e). Zij komen langs en aan de hand van gesprekken, vragen, ... wordt een beeld van jullie gevormd om de viering zo persoonlijk mogelijk te maken.

Je moet wel voor een locatie zorgen, maar voor de plechtigheid rekenen ze niets aan (je mag een vrije gift overmaken aan de vereniging).
EN ook allerlei materiaal dat erbij komt is natuurlijk voor jullie rekening.

Wij vinden dat de viering echt op onze maat is gemaakt. Hopelijk valt dit voor onze familie/vrienden en kennissen ook goed mee.

Veel succes ermee,
groetjes,

Elly
12/04/2008

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik11-2-2008 17:07:01

Amai, die bedenking had jullie prister wel eerder mogen maken!het is toch niet dat jullie het sacrament van het huwelijk willen ontvangen maar eerder zo iets als een dankviering op het oog hebben.

Je huwelijk is niet zo ver af meer, dus ik zou al een aantal andere opties in het oog houden, mocht de priester zich bedenken.

1) rent a priest
2)de goede herder
3)rituelenbureau "het moment"
4) uvv
5) op zoek gaan naar een jongere priester met wat meer hedendaagse opvattingen?

Zelf hebben wij voor een viering met uvv gekozen. Zijn er héél tevreden over, het wordt echt persoonlijk. Maar er kruipt ook veel voorbereidingstijd in! Mocht je hen willen, aarzel dan zeker niet te lang meer om contact met hen op te nemen. Deze mogelijkheid wordt namelijk steeds bekender en de morele consulenten nemen niet met hetzelfde percentage toe.

Succes!

betsy
6-6-2008
 Meld misbruik11-2-2008 18:21:03

hoi karlien,
jaja ik heb dit probleem ook met onze belgische opvattingen wat betreft gelovig zijn!ik ben ook al gehuwd geweest voor de kerk...toen ik nog jong en onbezonnen was...gezien ik toch wel echt een huwelijk wou hebben we besloten om '' De Goede Herder'' ons huwelijk te laten voltrekken. en zal ik toch nog op heel romantische manier mn ja-woord kunnen geven. onze inzegening zal in de tuin van onze feestzaal gebeuren...heerlijk tussen de bloeiende bloesems vd bomen...zalig toch!!!
hééééél vééééééél succes met je zoektocht...
06-06-2008

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik11-2-2008 22:41:32

idd.. doe gewoon wat ze hieronder zeggen...
ik vind het ook nog eens heel persoonlijk, romantisch en origineel.

Christel
20-9-2008
 Meld misbruik12-2-2008 18:25:49

Hallo, vermits zowel mijn vriend als ik reeds getrouwd zijn geweest, doen wij ook een dienst met uvv. Wij trouwen in september en hebben al 1 afspraak achter de rug met een consulente. Zij stelt zowat vragen over hoe wij het zien, en heeft ons een vragenlijst meegegeven. Die moeten we dan tegen onze volgende vraag proberen te beantwoorden en aan de hand daarvan wordt er dan verder gewerkt. Ze stelt ook vragen van wie er getuige is, of je muziek wil, enz. Vermits ik zelf niet zo creatief ben met teksten heeft ze me die ook doorgemailed en daar kan je dan als je wil uit kiezen. Bij ons is de eerste afspraak tof verlopen en de diens is inderdaad gratis.
Succes nog met de voorbereidingen,
groetjes Christel

Christel
20-9-2008
 Meld misbruik12-2-2008 18:26:03

Hallo, vermits zowel mijn vriend als ik reeds getrouwd zijn geweest, doen wij ook een dienst met uvv. Wij trouwen in september en hebben al 1 afspraak achter de rug met een consulente. Zij stelt zowat vragen over hoe wij het zien, en heeft ons een vragenlijst meegegeven. Die moeten we dan tegen onze volgende vraag proberen te beantwoorden en aan de hand daarvan wordt er dan verder gewerkt. Ze stelt ook vragen van wie er getuige is, of je muziek wil, enz. Vermits ik zelf niet zo creatief ben met teksten heeft ze me die ook doorgemailed en daar kan je dan als je wil uit kiezen. Bij ons is de eerste afspraak tof verlopen en de diens is inderdaad gratis.
Succes nog met de voorbereidingen,
groetjes Christel

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...