Nu Online
Momenteel zijn er 150 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tafelgebed

7-2-2008 14:55:10
De pastoor heeft bij nazicht van mijn zelfgemaakt misboekje de Prefatie geschrapt (wegens te oubollig) dus nu moet ik van hem
Offerandegebed
Tafelgebed
Onze Vader
hebben. Maar ik vind niet veel terug van tafelgebed (wel dankgebed of eucharistisch gebed..).
Ik heb volgende tekst gevonden:

Op talloze manieren horen mensen bij elkaar, doordat wij met elkaar in één straat wonen, doordat wij dagelijks met elkaar werk verrichten, doordat wij gezamenlijke hobby’s hebben. In talloze variaties delen wij met elkaar deze wereld.

Wij delen welvaart, vreugde en smart.
Wij delen alles wat mogelijk is.
Maar vaak is delen niet van harte.

Van harte gaat het bij de liefde en vriendschap.
Vrienden en geliefden delen met elkaar wat zij hebben,
omdat het vreugde doet te geven van hun deel,
omdat zij blijk willen geven van hun gevoelens ten opzichte van elkaar.

Dat is ook de reden waarom wij met elkaar vandaag de maaltijd houden. Wij delen het brood met elkaar als teken van onze verbondenheid, zoals Jezus dat bedoelde.

Hij die op de avond voor zijn lijden en dood alles heeft volbracht, liefde is geworden. Die ons brood in zijn handen heeft genomen, het gebroken heeft en aan zijn vrienden uitgedeeld met de woorden: “Neemt en eet, dit is mijn lichaam gebroken voor u, doe dit tot gedachtenis van mij.”

En zo nam Hij ook de beker, sprak een dankgebed en zei: “Dit is mijn bloed, de beker van het nieuwe verbond, vergeving van het kwade, bevrijding uit het leed. Telkens als gij hiervan drinkt, zult ge dit doen om Mij te gedenken.”

Onze Vader

Priester:
Laat ons bidden tot God, onze Vader, met de woorden die Jezus ons geleerd heeft.

Allen:
Onze Vader
die in de hemelen zijt
geheiligd zij uw Naam.
Uw Rijk kome
Uw wil geschiede op aarde als in de hemel.
Geef ons heden ons dagelijks brood
en vergeef ons onze schulden
zoals ook wij vergeven aan onze schuldenaren.
En leid ons niet in bekoring
maar verlos ons van het kwade.

Zou dit goed zijn? De pastoor vind dat ik dat allemaal maar moet zoeken op internet en dit nog even juist moet veranderen. Veel zin om hem terug te zien voor dit ene heb ik nu ook niet..

Inge
14/06/2008

Inge
14-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 1950

Lieselot
15-3-2008
 Meld misbruik7-2-2008 17:34:44

Het tafelgebed laten wij helemaal aan de priester over en het onze vader wordt bij ons gezongen.

Peggy
8-8-2008
 Meld misbruik8-2-2008 13:15:43

Hallo, stuur me even een mailtje en dan stuur ik een bundeltje tekstjes terug!
groetjes, Peggy
peggy.lodewyckx@telenet.be

T

Meld misbruik6-3-2008 11:39:06

Dag Inge,

Ik ben ook nog volop aan het werken aan mijn misboekje. Zou je me dat bundeltje teksten ook eens kunnen doorsturen? Mijn email adres is tina.mattheys@pajot.be

Alvast heel erg bedankt.

een zenuwachtig bruidje :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...