Terug naar overzicht
Hey Liese,Eerst en vooral proficiat met jullie verloving! Ook wij hebben veel studenten in vrienden- en familiekring, dus wilden daar graag ook rekening mee houden. Uiteindelijk hebben we gekozen om in april voor de wet te trouwen en begin juli voor de kerk. Een goeie vriend van ons is vorig jaar in april getrouwd en het was 25graden, dus met kans op zon of regen zou ik toch niet veel rekening houden.Ik begrijp wel dat je nu vindt dat juli/augustus nog te veraf is, maar geloof me, het zal er zo zijn! Ik zou ook geen schrik hebben dat er veel mensen niet zouden kunnen komen als jullie in de vakantieperiode trouwen, familie en vrienden zullen voldoende op tijd de trouwdatum weten en die zeker vrijhouden! Veel succes nog en laat eens weten wat de datum wordt!Groetjes, MJ
eind april - begin mei ... een groot klimaatverschil zal dat wel niet geven, in Belgie moet je gewoon geluk hebben.Mei is sowieso voor zalen en dergelijke een drukkere maand ... meer trouwerijen maar ook communies en dergelijke.En 400 euro is toch een bedrag waar je eens over na kan denken ...cheers, dj LeBart
Als het van het weer afhangt id de oplossing simpel...trouwen in een ander land :-)Ikzelf ben volgende week een winterbruidje en als we zien dat het voorbije weekend prachtig was qua weer en volgend weekend ook al aangekondigd staat als 'lentig', dan zou ik daar niet te veel over piekeren... Ik heb al superveel huwelijken meegemakt in de zomer waar het echt rotslecht weer was en ik heb al een oktober en novemberhuwelijk gehad waar de zon volop scheen... Zo zie je maar. Persoonlijk vind ik het minder erg als er minder goed weer is in een periode dat je toch de zon niet verwacht dan dat je regen hebt in volle zomer... Het weer is nu eenmaal onvoorspelbaar hier in België dus ik zou gaan voor april (zowel financieel als organisatorisch ivm de studenten) en massa's eitjes naar de heilige Clara brengen :-)))) Succes met de voorbereidingen!Lien16.02.2008
Wij trouwen volgende maand en hebben ook wel getwijfeld om het in de zomer te doen. Maar zoals Lien hieronder al zei; in maart gaat iedereen ervan uit dat het minder goed weer zal zijn en zal iedereen het nodige voorzien (stola's, jasjes) terwijl bij een huwelijk in de zomer altijd mooi weer verwacht wordt... dat kan dan wel eens flink tegenvallen! Wij hebben ook al een huwelijk gehad in juli waar iedereen stond te rillen van de kou en ééntje in maart vorig jaar waar iedereen in een bloesje naar de kerk kon komen!Uiteindelijk zal je trouwdag altijd een prachtige dag worden, zon of geen zon!
Wij zelf zijn op 7 april getrouwd en hebben prachtig weer gehad ! Wat ook leur is in de lente is dat het nog redelijk vroeg donker wordt en dat je dan kaarsen kan laten aansteken om de gasten bv van de parking naar de feestzaal te leiden en omgekeerd. Ook een paar kaarsen buiten aansteken die vanuit de zaal gezien worden geven een sprookjesachtige sfeer...Veel plezier met de voorbereidingen.