Nu Online
Momenteel zijn er 92 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen in april of mei??

7-2-2008 10:31:31
Hello brides to be :),

mijn vriend en ik zijn het erover eens dat we willen trouwen in de lente of zomer van 2009. Nu is het zo dat we aan beide kanten van de familie met veel studenten zitten die natuurlijk blok en examens hebben en waar we dus rekening mee moeten houden. Dit wil dus zeggen dat we een trouwfeest in de tweede helft van mei of in juni al kunnen vergeten.

Nu is de vraag: doen we het dan in eerste helft mei of in april? Mijn vriend wil liever april, want dan is de huur van onze feestzaal 400 euro goedkoper, maar ik wil echt in mei trouwen want ik heb schrik dat het in april slecht weer zal zijn. Ik weet wel dat dat in mei ook kan, maar de kans op regen is dan wel kleiner. Een laatste optie zou zijn: kiezen voor een dag in juli of augustus, maar ik vind dat dit nog te lang duurt en dan zijn er misschien ook veel mensen op vakantie enzo.

Het is misschien stom, maar we hebben hier al enkele discussies over gehad, dus ik zou graag willen weten hoe andere mensen hierover denken!

Alvast bedankt voor de reacties!

Liese

Liese
9-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 583

Marie-Julie
5-7-2008
 Meld misbruik7-2-2008 11:00:34

Hey Liese,

Eerst en vooral proficiat met jullie verloving! Ook wij hebben veel studenten in vrienden- en familiekring, dus wilden daar graag ook rekening mee houden. Uiteindelijk hebben we gekozen om in april voor de wet te trouwen en begin juli voor de kerk. Een goeie vriend van ons is vorig jaar in april getrouwd en het was 25graden, dus met kans op zon of regen zou ik toch niet veel rekening houden.
Ik begrijp wel dat je nu vindt dat juli/augustus nog te veraf is, maar geloof me, het zal er zo zijn! Ik zou ook geen schrik hebben dat er veel mensen niet zouden kunnen komen als jullie in de vakantieperiode trouwen, familie en vrienden zullen voldoende op tijd de trouwdatum weten en die zeker vrijhouden!

Veel succes nog en laat eens weten wat de datum wordt!

Groetjes, MJ

Bart

Meld misbruik7-2-2008 11:03:06

eind april - begin mei ... een groot klimaatverschil zal dat wel niet geven, in Belgie moet je gewoon geluk hebben.

Mei is sowieso voor zalen en dergelijke een drukkere maand ... meer trouwerijen maar ook communies en dergelijke.

En 400 euro is toch een bedrag waar je eens over na kan denken ...

cheers, dj LeBart

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik7-2-2008 11:18:15

Als het van het weer afhangt id de oplossing simpel...trouwen in een ander land :-)
Ikzelf ben volgende week een winterbruidje en als we zien dat het voorbije weekend prachtig was qua weer en volgend weekend ook al aangekondigd staat als 'lentig', dan zou ik daar niet te veel over piekeren... Ik heb al superveel huwelijken meegemakt in de zomer waar het echt rotslecht weer was en ik heb al een oktober en novemberhuwelijk gehad waar de zon volop scheen... Zo zie je maar. Persoonlijk vind ik het minder erg als er minder goed weer is in een periode dat je toch de zon niet verwacht dan dat je regen hebt in volle zomer... Het weer is nu eenmaal onvoorspelbaar hier in België dus ik zou gaan voor april (zowel financieel als organisatorisch ivm de studenten) en massa's eitjes naar de heilige Clara brengen :-))))
Succes met de voorbereidingen!
Lien
16.02.2008

Annick
29-3-2008
 Meld misbruik7-2-2008 13:13:07

Wij trouwen volgende maand en hebben ook wel getwijfeld om het in de zomer te doen. Maar zoals Lien hieronder al zei; in maart gaat iedereen ervan uit dat het minder goed weer zal zijn en zal iedereen het nodige voorzien (stola's, jasjes) terwijl bij een huwelijk in de zomer altijd mooi weer verwacht wordt... dat kan dan wel eens flink tegenvallen! Wij hebben ook al een huwelijk gehad in juli waar iedereen stond te rillen van de kou en ééntje in maart vorig jaar waar iedereen in een bloesje naar de kerk kon komen!
Uiteindelijk zal je trouwdag altijd een prachtige dag worden, zon of geen zon!

Geneviève

Meld misbruik11-2-2008 9:40:22

Wij zelf zijn op 7 april getrouwd en hebben prachtig weer gehad ! Wat ook leur is in de lente is dat het nog redelijk vroeg donker wordt en dat je dan kaarsen kan laten aansteken om de gasten bv van de parking naar de feestzaal te leiden en omgekeerd. Ook een paar kaarsen buiten aansteken die vanuit de zaal gezien worden geven een sprookjesachtige sfeer...
Veel plezier met de voorbereidingen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...