Nu Online
Momenteel zijn er 70 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Waar ben ik aan begonnen

6-2-2008 14:54:21
Hoi,

Ik zie het even niet meer zitten, wat onze mooiste dag moest worden is in het water gevallen, reden mijn schoonzus komt niet naar ons huwelijk omdat wij haar vriend (waar ze amper 3 maand mee samen is)niet uitnodigen en mijn schoonouders komen niet als mijn schoonzus niet komt. Van langs mijne kant is er geen familie en nu is er al geen schoonfamilie ook dat zal mooi zicht worden in de kerk alleen ik en mijn ventje en de getuigen helemaal alleen in de kerk........ de moed zakt in mijn schoenen bij de gedachte aan een lege kerk...

Sorry moest er even uit.

Geniet van jullie dag

Nathalie
13-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 26 | Gelezen: 420

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik6-2-2008 15:01:53

meisje toch... nodig hem dan gewoon wel uit! die laatste menu gaat het niet maken hoor...

al eens naar het programma 'de trouw die ik wou' gezien??? dat is pas echte miserie... bruid in het ziekenhuis, feestzaal onder water, mislukt huwelijksfeest..

vraag hem gewoon en dan is iedereen gelukkig!

Nathalie
13-6-2008
 Meld misbruik6-2-2008 15:08:03

Het is meer dan dat he, ten eerste is het een blaas van ne jongen ten tweede moet dat dan overal bij op de familiefoto enzo en staat hij eventueel op andere foto's en wij hebben niet gekozen voor een album maar voor een box die op de kast staat waar we telkens een andere foto kunnen steken en dan voel ik het al aankomen he den dag dat het verkeerd loopt mag ik de helft van mijn foto's weggooien want ze gaat dan niet meer willen dat haar blaas op de foto staat als ze dan toekomt met haar nieuw vriendje he. Dat meiske denkt echt dat de wereld voor haar en door haar draait en hare vriend is nog 10 keer erger. Moet ik mij dan op mijn huwelijk constant lopen ergeren?????????? Is dat dan de gelukkigste dag in mijn leven????????? Heb er geen zin meer in...

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik6-2-2008 15:15:12

mijn neef is getrouwd met een nigeriaanse prostituee die bij hem is om het geld en NIKS anders.. Dat vrouwke praat niet tegen ons, want blanken zijn slechte mensen.

zou ik die dan ook moeten thuis laten? amai, dan is het ruzie met mijn neef en nee dat heb ik er niet voor over!

Soms kan je voor de lieve vrede gewoon beter zwijgen...

wij zitten ook met het probleem van familiefoto's.
wij lossen het zo op, dat ze er op sommige wel op staat en op andere niet (laatste steken we in boek)

wanneer trouwen jullie?

ik zou me er nu nog niet te druk in maken.. het kan best zijn dat het tegen dan uit is!

ik zou hem gewoon vragen, misschien blijft hij wel uit zichzelf thuis

Nathalie
13-6-2008
 Meld misbruik6-2-2008 15:21:17

wij trouwen op 13 Juni.
En toch denk dat ik liever zonder hen trouw. Khuur liever figuranten in denk ik dan dat ik haar weer haar zin geef.
Er is al constant miserie met haar eerst is den datum nie goe omdat het dan toevallig de verjaardag is van haar ex. Dan miserie omdat ze geen getuige is en dat we vrienden hebben genomen. Volgens haar schandalige omdat ze de enige zus is van mijn ventje. Dan omdat ze nie meemocht om mijn trouwkleed, de formule van het avondfeest was niet goed. enz, enz,

denk dat ik een anoncke ga plaatsen voor figuranten ....

pfffffff trouwen leuk he .........

Sandra
13-10-2008
 Meld misbruik6-2-2008 15:24:13

Ik kan geloven dat ze niet komt omdat jij haar vriend niet uitnodigt. Hoe zou je zelf zijn? Het is niet omdat jij hem niet kan uitstaan, dat zij hem niet graag ziet he !
Ik vind dat het egoïsme van sommige bruidjes ( omdat het HUN dag is ) soms toch wel vergaand.

Sorry, moest dat ook even kwijt

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik6-2-2008 15:27:18

haha wat brengt dat op???

nee serieus... met uw schoonzus moet je leren leven, die krijg je er gratis en voor niks bij!
je aanstaande zal zijn zusje en ouders er wel graag bij hebben die dag denk ik!

het leven (en voorbereiding trouw) is echt veel plezanter als je het je ene oor laat ingaan en het andere oor laat uitgaan... werkt perfect!!!!

Rik

Meld misbruik6-2-2008 15:28:48

Overal ter wereld, in elke situatie, zijn er mensen waar je het niet goed kunt mee vinden. Wie of wat ze zijn, dat is uw zaak niet.
Ken je het kleur "appelblauwzeegroen"? De één zegt da's blauw, jij zegt groen....welles, nietes, welles,...
Het is groen voor jou, en daarmee is de kous af. Stop de discussie.
Wie of wat die vriend van je schoonzus is, is niet uw probleem. Wees steeds vriendelijk, respecteer hem. Zorg ervoor dat jij iemand bent bij wie hij altijd terecht kan, schenk hem al je vertrouwen. Hij zal uit je handje eten.
Dat je schoonzus regelmatig verandert van vriend... is haar keuze van leven. 1 op de 2 relaties loopt de dag van vandaag spaak. Mensen komen, mensen gaan...that's life.

Jij bent op deze wereld gekomen, bij punt A, je einddoel ligt bij punt B. Onderweg kom je vele hindernissen tegen, diepe ravijnen, sluwe gevaarlijke dieren. Verspil je tijd niet aan het 'vechten' met deze hindernissen. Het goud ligt op je te wachten aan de horizon (punt B). Soms kom je andere mensen tegen, dewelke met je meelopen op hetzelfde pad, soms verkiezen ze een andere weg, en loop je moederziel alleen.
Ga naar punt B, en laat je door 'niets' tegenhouden. life's short...very short.

grt Rik

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik6-2-2008 15:29:15

Hey Nathalie!

Ik vind het echt heel erg voor jou dat het zo moet lopen, maar als ze er echt zo moeilijk over doen, nodig hem dan gewoon uit ... Ik vind het persoonlijk een kinderachtige reactie (als hij niet mag komen kom ik ook niet en als zij niet komt, komen wij ook niet), maar als je je schoonzus en -ouders erbij wilt, zal je hem moeten uitnodigen. En zoals Sarah zei: wie weet is het tegen je trouw al gedaan ...
Wanneer er in onze familie familiefoto's genomen worden, is dat altijd zonder vriend (met echtgeno(o)t(e), maar zonder vriend), gewoon omdat er in mijn familie enkelen zijn die regelmatig van lief veranderen. En niemand (ook ik niet, al ben ik al meer dan 6 jaar samen met mijn verloofde) heeft daar ooit een probleem van gemaakt. Ze zijn nog geen familie, he. Op de andere foto's zal hij dan wel staan, maar op de familiefoto's toch al niet (en geef je fotograaf de opdracht om zo weinig foto's van hem te nemen ;-)).
Als je hem echt niet wilt uitnodigen, dan moet je je erbij neerleggen dat je schoonouders ook niet gaan komen. Je moet dan maar beslissen wat het belangrijkste is: een lege kerk of een hele dag een blaaskaak negeren ...
Wat vindt je verloofde hier trouwens van? Want het zijn zijn zus en ouders, hij zal ze er toch zeker wel bijwillen, denk ik ...
Ik hoop echt dat je hier een oplossing voor vindt, want zo je trouw voorbereiden is allesbehalve leuk!

Groetjes,
Karen
13/9/2008

Nathalie
13-6-2008
 Meld misbruik6-2-2008 15:30:22

We zien ze anders ook nooit over de vloer en nu er zo'n spel van maken.
En sorry we hebben maar 1 dag he om egoïstisch te zijn.
Ik wil mijn mooiste dag delen met mensen waar ik me goed bij voel en niet bij gasten die hun eigen opdringen en over alles iet weten

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik6-2-2008 15:37:03

als ze nooit over de vloer komt, dan zal ze ook niet merken dat haar vriend niet op de foto's staat he.. dat probleem is dus opgelost!

probleem 2 lost zichzelf op...ofwel is de liefde over tegen dan ofwel zeg je gewoon goeiedag op je trouwdag en heb jij je plicht gedaan!

Er zijn veel en veel ergere dingen hoor...

Nathalie
13-6-2008
 Meld misbruik6-2-2008 15:40:41

Mijn verloofde is het zwarte schaap van de familie, en we hebben dat altijd zo gelaten, Zijn zus is de perfectie, zij kan alles beter is de slimste de beste. Aan haar relatie met haar vriend komt volgens zijn ouders geen einde want zij weet wat ze wilt en ze begint aan niets zonder dat ze zeker is. Wij daarintegen wij gaan zeker uit elkaar gaan volgens hen dan toch. Mijn verloofde maakt er niet zo'n punt van dat ze niet komen, hij heeft er nu helemaal genoeg van en vind het erg dat ze een "vreemde" voornemen op hun eigen zoon. Voor hem moeten ze dan maar thuisblijven zonder hen kan hij ook trouwen maar ik vind het spijtig.

En Sarah hoeveel vraag je om te figureren??
kbegin hier echt serieus over te twijfelen ze.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik6-2-2008 15:54:20

voor hulpeloze bruidjes wil ik het wel gratis doen zene!!

alleen op 17 mei niet he, want dan moet ik figureren op mijn eigen bruiloft...

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik6-2-2008 15:57:02

zou het me nog niet teveel aantrekken... als ze half mei nog samen zijn, dan kan je nog een annoncke zetten hier opt forum

je zegt dan dat ze misboekje krijgen en dan komen ze wel : )

Sieglinde
20-9-2008
 Meld misbruik6-2-2008 16:00:53

mogen we figureren, elk in ons eigen trouwkleed, of is dat een beetje té?
;-)

veel geluk met je keuze,

Sieglinde

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik6-2-2008 16:16:13

amai seg nathalie, gij kunt ook serieus zagen over zoiets stoms!! doe toch niet zo kinderachtig en laat die principekwestie gewoon achterwege en nodig die vriend gewoon uit! iedereen content dan!
sarah wilde duidelijk gewoon helpen maar blijkbaar is geen enkele oplossing goed genoeg voor jouw!!

Melissa
12-1-2008
 Meld misbruik6-2-2008 17:26:41

Hier een bruidje dat vandaag net 25dagen getrouwd is. In ELKE familie zitten er wel mensen waar je min of meer niet echt mee overeenkomt. Bij de ene is het gewoon omdat je ze niet kent, de andere omdat het gewoon botst. Mijn vriend komt met heel zijn vaders kant niet echt overeen, zijn nichten/neven veranderen 3x op jaar van lief en het zijn dan allemaal mensen die er een extravagante levensstijl op aanhouden. Zelfs met zijn meter klikt het echt niet. Het is een zeer grote groep wanneer ze allemaal hun lief van de dag meebrengen. Toch hebben we ze allen gevraagt. Wij betaalden de volledige feest. Waarom? Het gaat hem namelijk niet enkel om jouw geluk maar ook om dat van je ouders. Hij wist gewoon dat door die personen niet te vragen hij zijn vader enorm zou kwetsen. Zijn meter liep zelfs mee in onze suite. En ja ze staan op meerdere foto's maar dat is echt het minste van mijn zorgen hoor. Wanneer ik naar mijn ouders hun huwelijksfoto's kijk zijn er ook al meerdere nonkels/tantes die toen met iemand anders waren maar daarom is mijn mama niet minder fier op haar huwelijksfoto's hoor. Voor mij was het veel belangrijker hoe de mensen die mij het nauwst aan het hart lagen zich voelden. Mijn ouders en schoonouders straalden heel de dag, zij hoefden zich immers niet te schamen dat die of die niet uigenodigt was van de familie. En onze dag was daardoor ook perfect. Wan hoe je het ook draait of keert, je vriend gaat het erg vinden als zijn ouders er niet gaan bij zijn die dag. Hij kan nu beweren van niet maar geloof mij die dag ga je die ruzie om die vriend van je zus heel banaal vinden hoor want dan heb je enkel oog voor de mensen die nauw aan je hart liggen. Dat je bepaalde vrienden/collega's van je ouders/schoonouders weigert dat versta ik helemaal. Maar in de familie ligt dit gevoelig voor velen en dat versta ik ook. Het is namelijk ook hun dochter en blijkbaar is hun dochter gelukkig met die jongen. Daar zal je je bij moeten neerleggen. En wie weet zijn ze tegen het trouwfeest al uit elkaar... zoiets weet je nooit.

Melissa

Ilse
8-8-2008
 Meld misbruik6-2-2008 17:32:15

Ik wil hier toch ook efkes op reageren. Mijn schoonzus in spe komt wordt ook niet uitgenodigd op onze trouw. Reden: ze is tegen ons huwelijk en heeft mijn verloofde voor de keuze gesteld: geen zus meer of geen verloofde. Ik denk dat dit toch wel moeilijker is, niet? Als het enkel om een eventueel liefje gaat: nodig hem uit, maar laat hem niet meelopen in de suite. En wie weet is het tegen dan al lang uit... Denk eens aan hoe je verloofde zich moet voelen...

Groetjes,

Ilse
08/08/08

D
8-8-2008
 Meld misbruik6-2-2008 17:36:16

Ik vind in eerste instantie ook dat je hem wel moet uitnodigen, maar niet op de foto laten.
Maar nu dat de schoonouders zo reageren, denk ik ook niet dat ik ze er nog bij zou willen.
Snap de reactie van je ventje wel, dat zijn ouders een vreemde tov een eigen zoon verkiezen.

Ik hoop wel dat jullie vrede binnen het gezin nog opgelost geraakt, want niets zo leuk als allemaal leuke gezichtjes op jullie dag.

Veel succes ermee,
D.

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik6-2-2008 18:55:33

Ik zou hem ook gewoon vragen. Daarmee voorkom je een hoop miserie! zo'n vete kan je anders je hele leven verder meesleuren. Dat is het nu toch ook niet waard. Zet je schoonzusje en vriendje evt aan een andere tafel als je ze zelf niet zo graag hebt ofzo? Dan heb je er verder toch weinig last van. Die suite is ook mooier met meer volk, toch? Allé, da's mijn opinie. Ik zou er zeker geen ruzie voor gaan maken.

GRoetjes,

Amaryllis
07-08-2009

wendy
27-9-2008
 Meld misbruik6-2-2008 22:55:48

hallo nathalie,
ik persoonlijk ben iemand die zich nooit de les laat spellen. heb daarvoor teveel meegemaakt.
indien je ventje er een probleem zou van maken dat zijn moeder en zus niet komen omwille van die " blaas", dan zou ik voor hem alleen , mijn trots opzij schuiven en hem erbij nemen. als je ventje er genoeg van heeft en hij zelf zegt dat ze niet meer hoeven te komen dan zou ik hun laten stoven in hun eigen vet en bij m'n standpunt blijven.
je kan het er misschien is over hebben met je ventje wat hij nu echt wil. doe het voor hem !!! zou ik ook doen!
trouwens.... dan kan je laten zien aan heel die nest dat jullie echt wel voor elkaar gemaakt zijn.
bij mij persoonlijk konden ze steendood vallen....maar ik geef toe dat ik wel een heel spaciaal karakter heb.
en dan nu aan SANDRA..... ik kan niet geloven dat jij nooit op een bericht gereageerd hebt met " op jouw dag moet je bij diegenen zijn die jij erbij wil". er zijn ook wel dingen die jou ergeren en die anderen pietluttig vinden ! het forum geeft iedereen de kans zijn hart eens te luchten. laat dat dan aan nathalie ook toe!!!

Sandra
13-10-2008
 Meld misbruik7-2-2008 9:16:00

Wendy,

Ik heb nooit zo gereageerd op een bericht. Hier lopen wel meerdere sandra's rond he !
Wij betalen ons huwelijk voor het grootste deel zelf.
Ik moet daarnaast toelaten dat er maar liefst 150(!) mensen naar onze receptie komen die ik niet ken. Daarnaast komen er op het avondfeest zo een 70 collega's van mijn vriend die ik ook niet allemaal zo goed ken.
In mijn familie zijn er ook mensen die heel graag in de belangstelling staan als er iets speciaals gebeurd voor andere mensen.
Misschien denkt iedereen dat ik goed zot ben om dat allemaal toe te laten. Maar dat kan mij niet schelen. HEt is onze liefde die die dag centraal staat. Niet ons egoisme en haat voor andere mensen ! Bij ons huwelijk zal niemand uitgesloten worden, ook al komen we er niet 100% mee overeen. Ik erger mij eigenlijk aan niets wat betreft onze trouw.

Evelien

Meld misbruik7-2-2008 10:08:58

Hey,

eerlijk gezegd zou ik er ook niet over vallen om die kerel uit te nodigen en dan gewoon maar op 1 of 2 foto's ofzo laten staan. Wat je zegt over die schoonzus kan ik héél erg goed begrijpen (zie andere topic :-)) maar ik zou er idd wel rekening mee houden wat je ventje wilt. Ik vrees dat als ze niet komen, je de hele dag ergens het gevoel zal hebben van tja ze zijn er niet. Al kan je jezelf ms wijsmaken dat 'ze iets missen' maar in principe moet op die dag niks anders door je hoofd gaan dan genieten. Zelfs dat beetje ergernis is er wel bij te nemen vind ik. Ik wou ook echt dat ze er niet zou zijn op die dag maar volgens mij zal ik niet merken dat ze er is en gewoon opgaan in ons 2. Erger je je niet gewoon teveel?

Ik zou echter doen wat wendy (geloof ik) voorgesteld heeft en da's met je vriend overleggen wat hij wil en jouw eigen mening erbuiten laten want zo beinvloed je hem. Wil hij het ook echt niet, dan laat je ze weg. Een lege kerk heb je toch nooit en je staat hoe dan ook toch vooraan dus of er nu 10 personen of 100 achter je zitten...

Succes!

Katia
10-5-2008
 Meld misbruik7-2-2008 12:21:44

Nathalie,

ik begrijp je reactie volledig, omdat ik in dezelfde situatie zit. Hier gaat het over mijn zus. Het goede is wel dat mijn ouders wel komen en zich niet laten inpakken door de dreigementen van mijn zus. Haar partner komt ook niet en dat is voor mij een punt waar ik niet van afwijk. Het is de dag van mijn ventje en mij en op die ene enkele dag wil ik volop genieten en mij niet gaan ergeren over hem. Als je hem vraagt, ga je dat toch doen. Je gaat je terecht of onterecht focussen op die ene man die je daar niet met je hart wil. Je gaat alles uitvergroten en het gaat je niet volop laten genieten van je feest. Als sommigen dat niet begrijpen, dan is dat maar zo. Laat je niet van je standpunt afbrengen. Jij bent wie je bent en als ze dat niet kunnen aanvaarden, hebben ze daar geen plaats in jouw feest. En je hebt potverdorie alle recht om egoïstisch te zijn op dat ene feest waar elk klein meisje van droomt!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mocht je nog meer van je hart willen, mag je me altijd mailen... ik weet waar je over spreekt!
katiadierickx@hotmail.com

Ilse

Meld misbruik7-2-2008 14:01:26

Waarom doet iedereen altijd zo moeilijk voor stomiteiten! Nodig hem toch gewoon uit!!!!!!!

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik7-2-2008 20:53:45

Ik vind het erg spijtig voor jou, maar eigenlijk ook wel tegelijk belachelijk... Eén man meer of minder kan het verschil toch niet maken? Ik en mijn vriend waren ook nog maar twee maand samen toen mijn nicht trouwde... Maar kijk nu! Wij gaan zelf trouwen!!!!

Steven
16-2-2008
 Meld misbruik10-2-2008 12:04:29

ik zou ook wel reageren zoals jouw schoonzus, het lijkt me logisch dat je gasten en dan al zeker de naaste familie hun partner mogen meebrengen. Ik denk dat je alleen jezelf hier grote zorgen op je nek haalt en weinig kan verwijten aan je schoonzus.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...