Nu Online
Momenteel zijn er 64 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

iets ouds, iets nieuws....?

6-2-2008 11:10:28
Hallo toekomstige bruidjes,

Is er iemand die me wat uitleg kan geven over iets ouds, iets nieuws, iets blauw... of hoe zit het ook al weer? wat bedoelen ze hier nu juist mee en doen jullie dit?
Alvast bedankt!

Groetjes,
tina

Tina
28-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 510

Sofie
3-5-2008
 Meld misbruik6-2-2008 11:23:39

Dag Tina,
Ik denk dat het hetvolgende is: "Something old, something new, something borrowed, something blue". Misschien kan iemand anders me verbeteren hoor, maar ik denk dat het gaat om iets uit het verleden te nemen om dat af te sluiten, iets nieuws voor de nieuwe toekomst en dan iets geleend en iets blauw. 'k Weet niet of het iets bijgelovigs is of iets traditioneel... 'k Twijfel nog of ik dit zou doen en 'k vraag me dan ook af wat anderen hiervan denken. Groetjes, Sofie (03.05.08)

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik6-2-2008 11:26:30

Hoi, het versje zoals Sofie het zegt klopt.
Zelf heb ik er wel aan meegedaan.
Het oude heb ik wel niet te letterlijk genomen, maar dit was mijn verlovingsring (toch niet nieuw in ieder geval...), iets nieuws heb je genoeg (kleed, lingerie, schoenen,...), iets geleend was mijn sjaal en speltjes in mijn haren en iets blauws was natuurlijk aan mijn kousenband.

Groetjes,
Katrien
www.dirkenkatrien.bruiloftsite.nl

Dorine

Meld misbruik6-2-2008 11:58:12

Dag Tina,
even wat uitleg:
iets oud: staat voor het leven dat je achter je laat.
iets nieuw: het nieuwe leven dat je samen met je echtgenoot begint.
iets geleend: staat voor de hulp van vrienden en famileleden, op het moment dat die hulp nodig is.
iets blauw: staat voor trouw, liefde, bescheidenheid en zuiverheid.

groetjes en een mooie dag gewenst!

D
8-8-2008
 Meld misbruik6-2-2008 11:59:18

Ja, ik zou er normaal ook niet aan mee doen.
Maar in mijn kleed is een blauw strikje genaaid. Eigenlijk HAAT ik blauw, zeker licht blauw (wilde het er eerst uit halen), maar denk dat ik het er toch ga inlaten nu, w&ant iets nieuws en iets ouds draag ik dan al, alleen dat geleend dan ... (misschien een zakdoek ofzo)

Maar het is puur beijgeloof, en eigenlijk iets anerikaans denk ik

groetjes
D

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik6-2-2008 19:08:28

Ik vind het zelf wel schattig eigenlijk en ga het dus proberen te doen. De boodschap erachter vind ik ook heel mooi zoals Dorine al beschreven heeft.

Bij mij wordt het iets nieuws...massa's, keuze genoeg dus, hihi.
iets oud: een antiek halssnoer dnek ik, maar nog niet zeker.
iets geleend: ga ik een prachtige ring van mijn lieftallige mams proberen te 'onfutselen', ha!
iets blauw...hmm, tja iets onder 't kleed dan maar, kousenband of lingerie ofzo, da weet ik ook nog niet zo goed...

Veel plezier ermee!
Amaryllis
07-08-2009

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik7-2-2008 9:15:41

Hey,

op het einde van het versje komt ook nog 'and a sixpence in your shoe'. Dit is een gebruik dat stamt uit de Victoriaanse tijd uit het Britse rijk (niet Amerika dus). De objecten staan idd voor wat Dorine zegt, en de sixpence (een oud Engels geldstuk) is dan voordat je altijd geld zou hebben tijdens je huwelijk.

Tis mss bijgeloof maar ook een beetje traditie ;)

Succes alleszins

Cathy
24/5/2008

Tina
28-6-2008
 Meld misbruik7-2-2008 13:52:09

bedankt voor jullie tips!

Nog veel plezier met jullie voorbereidingen!

Groetjes,
Tina
28/6/2008

Tina
28-6-2008
 Meld misbruik7-2-2008 13:52:24

bedankt voor jullie tips!

Nog veel plezier met jullie voorbereidingen!

Groetjes,
Tina
28/6/2008

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...