Terug naar overzicht
Wij hebben alleszins zo'n aanvraag ingediend en een premie gekregen (Wevelgem). Je moet eens navragen bij je gemeente. Er bestaan standaardformulieren voor.GroetjesEvy26/04/08
Hallo, ik heb nog nooit gehoord van premies of zo. Kan je daar soms iets meer info over gegeven vb waarom ze premie zouden geven ...GroetjesValentine
Toen wij aanvraag deden op het stadhuis vroegen ze onze rekeningnummer. De premie zou op trouwdatum gestort worden.Als je bij de vakbond doorgeeft dat je gehuwd bent, dan kan je ook een premie krijgen.
Kan iemand inderdaad iets meer uitleg geven bij dergelijke premies?? Ben wel geïnteresseerd natuurlijk... :-)
Hey,dat geldt lang niet overal hoor. Er zijn gemeentes die een extra percentage storten voor koppels die aan voorhuwelijkssparen doen... maar in Gent zijn er geen premies op dat vlak.Groetjes,Lieve
hey,dit komt rechstreeks van de site Ninove:"Premie voorhuwelijkssparen:Om het voorhuwelijkssparen te bevorderen, kent de stad Ninove éénmalig een premie toe die 10% bedraagt van het gespaarde geld, met een minimum van €25. Het aanvraagformulier wordt op de dienst burgerlijke stand ter beschikking gesteld van de aanvrager."Ik denk dat jullie gewwon eens naar het gemeentehuis moet telefoneren of is binnenstappen om te kijken of jullie in aanmerking komen voor een premie. Meestal bestaan daar standaardformulieren voor.groetjesdorien04/10/2008
Hoi Eveline,Via voorhuwelijkssparen krijg je een mooi bedrag hoor. Ik trouw op mijn 29ste en krijg net iets meer dan 2000euro!Neem contact op met CM, zij sturen je via mail een formulier. Dit moet je NA de trouw ingevuld binnenbrengen met een bewijs dat je getrouwd bent.Hetzelfde voor het ACV: ben je meer dan 2 jaar lid, dan krijg je 75euro. Nog geen 2 jaar lid, dan krijg je 25euro dacht ik. Ook hier moet je NA de trouw een bewijs binnenbrengen.Groetjes, Sabine