Nu Online
Momenteel zijn er 177 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

studente fotografie: hoeveel betalen?

  5-2-2008 14:03:56
Wij hebben een student fotografie gevonden om eventueel onze trouwfoto's te trekken. Nu is mijn vraag:hoeveel zouden jullie betalen voor een student fotografie om de hele dag foto's te trekken? Ik heb er geen idee van...Groetjes, Marie

Marie
5-10-2008
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1379


Lore
5-7-2008
 Meld misbruik5-2-2008 16:00:23

Hey Marie,

We hebben ook een fotografe die nog in opleiding is (ze heeft al haar diploma, maar doet nog een aanvullende opleiding). Bovendien is zij de zus van mijn getuige, dus ik moet echt zorgen dat we haar een eerlijke prijs betalen.

Ik had gedacht aan €20 per uur (dit is natuurlijk netto, aangezien het niet haar officieel beroep is)

Voor ons zou dit betekenen: €280 voor een hele dag. We zouden wel vragen om dan ook de digitale foto's op CD te krijgen voor die prijs of de negatieven. Als ze zelf een album zou willen samenstellen voor ons, zou ik dit apart bespreken.

Laat je me weten wat jij ervan vindt? Mijn email is : lorevanbesien@gmail.com

Dankjewel,

lore



evelyne
5-7-2008
 Meld misbruik5-2-2008 20:01:28

hoi,

Ik ben zelf student fotografie (4e jaar st lucas in gent, avondonderwijs) en vraag voor een volledige digitale reportage met cd met alle foto's, bewerkt in zwart wit en de kleurenfoto's goed gezet 250 euro. dit is voor de ganse dag, behalve voor het avondfeest. voor 's avonds reken ik 30 euro per uur extra. (omdat ik denk dat je dan evengoed met digitale toestelletjes of wegwerptoestelletjes kan werken) met een album is dit wel wat meer, omdat je dan met de afdrukken zit. zo heb je toch al een idee en kan je vergelijken é!

groetjes



cien
9-5-2009
 Meld misbruik6-2-2008 0:29:24

een vriendin van ons die pas afgestudeerd is vraagt normaal 200euro all in,en voor ons maakt ze een prijsje aan 100euro..een andere vriendin fotografe komt ook en zelfs voor niets dus wij hebben 2 zeer getalenteerde fotografes voor maar 100euro:)



marie
11-10-2008
 Meld misbruik6-2-2008 11:02:04

Ben blij, de prijzen die ik hier hoor, had ik ook in mijn hoofd: 20 EYRO per uur; 200 tot 300 voor de hele dag ....dan spaar je toch al veel uit buiten wanneer je een echte professionele fotograaf vraagt. Vinden jullie dat er een verschil in prijs zit tussen studenten eerste jaar en laatste jaar?



marie
11-10-2008
 Meld misbruik6-2-2008 11:02:20

Ben blij, de prijzen die ik hier hoor, had ik ook in mijn hoofd: 20 EYRO per uur; 200 tot 300 voor de hele dag ....dan spaar je toch al veel uit buiten wanneer je een echte professionele fotograaf vraagt. Vinden jullie dat er een verschil in prijs zit tussen studenten eerste jaar en laatste jaar?



Leen

 Meld misbruik6-2-2008 12:30:58




sarah
17-5-2008
 Meld misbruik6-2-2008 12:46:07

je hebt idd al beroepsgrafen voor 300-500 euro..

wegwerpcamera's daar begin ik niet mee!!! heb die van mijn schoonzus gezien... een RAMP!!!

20 foto's van het plafond, 10 van mensen die belachelijk doen, en de overige 150 van hele slechte kwaliteit!



marie
11-10-2008
 Meld misbruik6-2-2008 12:53:18

Als iemand die beroepsfotografen kent, mag je ze mij altijd aanbevelen. Ik heb echter op de huwelijksbeurs gemerkt dat de meesten het niet zien zitten om alleen de foto's op DVD af te leveren. Diegene die het wel zagen zitten, en dat waren er niet veel, die vroegen toch ook al 500 EURO...Vandaar mijn redenering dat een studente fotografie véél goedkoper is. Maar als jullie adressen en prijzen kennen: post ze hier gerust! Groetjes, Marie



Charlotte

 Meld misbruik6-2-2008 13:50:06




Evi
30-5-2009
 Meld misbruik6-2-2008 14:10:51

Zou inderdaad ook niet met wegwerptoestelletjes werken. Toen we ons nieuws vertelden aan de familie was dit het eerste dat mijn neef zei van zeker NIET te doen. Hij is vorig jaar getrouwd en had op elke tafel een wegwerpcameratje gelegd en als er 20 goeie foto's uitgekomen zijn, ist veel. Zij hebben er ook enorm veel spijt van, want uiteindelijk toestelletjes + foto's afmaken is ook al redelijk bedrag en zij hebben er niets moois aan overgehouden.

grtjs



D
8-8-2008
 Meld misbruik7-2-2008 15:17:39

Ik wil even posten dat het wel verstandig kan zijn een studente te vragen.
Ikzelf ben kunstenares van opleiding en ik maak ook (erotische)fotoreportages.
Het is niet zo dat dure fototoestellen ook zo veel beter van kwaliteit zijn (en als het dat is, kan je dit NIET zien met het blote ook!). Het balangrijste aan goede foto's is het standpunt en visie van de fotograaf. Die maken de foto juist origineel!
Ikzelf heb een camera van 1000eur, toch al redelijk duur, maar helemaal NIETS in vergelijking met die dure van sommige fotografen, toch kan ik hier super mooie fotos mee maken van goede kwaliteit, zelf met een gewoon klein digitaal toestelletje kan dat. je moet er gewoon mee kunnen werken.

Ik vind voor een hele dag foto's trekken 200 eur wel een eerlijke prijs. En amateurfotografen zullen normaal gezien geen albun ineen willen steken, daar kruipt super veel moeite in en geld (als je je foto's goed laat afdrukken toch), voor hun is het eerder logisch de bestanden digitaal te leveren.

veel succes met de foto's!
(als je twijfelt, vraag dan gewoon om hun portfolio te zien, dan weet je meteen of je hun foto's leuk vind of niet)



Valerie

 Meld misbruik9-2-2008 10:23:55




marie
11-10-2008
 Meld misbruik9-2-2008 13:19:35

Wow, ik voel me even aangevallen...
Ik wil zeker geen appels met peren vergelijken: natuurlijk zal een ervaren fotograaf met duur toestel betere kwaliteit kunnen leveren dan een student in opleiding met minder toestel. Ik ben zelf psychologe, ik vind ook niet dat een student even goede therapie kan geven als een ervaren psychologe. Maar het gaat hem bij mij om prioriteiten stellen, mijn foto's zijn zeker niet het allerbelangrijkste op mijn huwelijk en ik vind de professionele fotografen verschrikkelijk duur...Vandaar de overweging om een student te nemen. Ik wil ook nog even rechtzetten dat evelyn, de studente fotografie van hieronder NIET gezegd heeft dat haar eigen foto's op een avondfeest dezelfde zijn als met wegwerpcamera's. Wat zij wilde zeggen is dat je op een avondfeest geen professionele fotograaf nodig hebt, omdat het dan niet meer gaat om "artistiek" verantwoorde foto's, wel om wat sfeerfoto's en herinneringen (zoals je ook op reis geen professionele fotograaf meeneemnt). Wat je zegt over datzwart werk, daar heb je een punt, maar ik ben niet heiliger dan de paus...Groeten, Marie



Valerie

 Meld misbruik10-2-2008 18:03:51




marie
11-10-2008
 Meld misbruik10-2-2008 18:41:34

Sorry,je hebt het mis. Ze heeft het inderdaad over het avondfeest! Niet over de rest va de dag, ik leid af uit Evelyns post dat ze het iet nodig vindt om op een avondfeest met een professionele fotograaf te werken. Ik denk niet dat ze twijfelde aan haar eigen kwaliteiten.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...