Nu Online
Momenteel zijn er 155 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eeuwige twijfelaar

5-2-2008 14:02:07
Hey,

Ik moet even iets van mijn hart. Wij regelen heel de trouw zelf en daar komt bij dat ik een eeuwige twijfelaar ben. Telkens we iets vast leggen, begin ik achteraf te twijfelen of we niet eerst wat beter hadden moeten rondkijken want misschien dat we ergens anders nog iets beter/goedkoper hadden kunnen vinden. Iedereen zegt altijd goed vergelijken, maar je kan toch niet eerst 5 dezelfde dingen bezoeken om dan te beslissen, ten eerste hebben we daar niet echt de tijd voor en ten tweede ben je dan toch ook de hele tijd aan het rondrijden. Ik heb gewoon telkens het gevoel dat we te snel beslissen, ookal omdat ik eigenlijk nog nooit echt een huwelijk heb meegemaakt en we dus allerlei dingen regelen waar ik dan achteraf van denk 'op een andere manier was het misschien beter geweest'. We zijn ook nog vollop aan het sparen voor de trouw, hadden vooraf geen budget omdat we er ook totaal geen idee van hadden en eigenlijk komt alles duurder uit dan gepland.

Iemand die me kan oppeppen?!

Groetjes,

Kim

Kim
24-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 526

Ann
9-5-2009
 Meld misbruik5-2-2008 14:19:26

Hey Kim,
Allereerst gefeliciteerd met jullie trouwplannen.
Mijn vriend en ik trouwen binnen 15 maanden,dat lijkt nog lang maar ik ben zelf toch ook al volop aan het zoeken en kiezen...
Net als jij ben ik een grote twijfelaar en ik denk dat ik dat zal blijven tot de allerlaatste dag en misschien zelfs nog langer :-)
Wij organiseren (en betalen) ook alles zelf,maar een budget hadden we niet echt in gedachten,gewoon omdat we er ook geen idee van hebben wat bepaalde zaken kunnen of zullen kosten. Enkel voor de zaal/feest hebben we wel een budget vooropgesteld,daarvoor zijn we is gaan horen bij vrienden en familie die in de laatste 2 jaar getrouwd zijn.
Om beslissingen te nemen en zeker zulke belangrijke als voor een huwelijk,probeer ik zoveel mogelijk mijn gevoel te volgen (en dan maar hopen dat dit gevoel betaalbaar is).
Wij hebben vergeleken tussen 2 zalen,meer wou ik er ook niet doen want dat maakt de keuze alleen maar moeilijker. En bij 1 van de 2 had ik gewoon een beter gevoel dan bij de andere. Gelukkig dacht mijn vriend hier net hetzelfde over dus was die beslissing snel gemaakt.

Ik hoop dat je ondanks de twijfels toch ook een beetje kunt genieten van de voorbereidingen voor jullie grote dag want dat is toch ook wel belangrijk!!!
Nog veel succes!!

Groetjes Ann
09/05/09

isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik5-2-2008 17:11:57

Hey Kim,
Wij regelen ook alles zelf. En, bij ons is het juist andersom... Wij zijn vrij impulsief en doen waar we ons goed bij voelen. Ik amuseer me te pletter en geniet echt van het organiseren. Ik kan me niet voorstellen dat ik naar vijf zalen ga kijken, verschillende uitnodigingen bekijk...
Ik ben de laatste in de familie om te trouwen en heb dus al veel feesten meegemaakt maar het onze zal toch helemaal anders zijn.
Maak je geen zorgen, geniet ervan. Het is tenslotte jouw feest en doe wat je zelf wil en luister niet naar anderen!!!

Kim
24-5-2008
 Meld misbruik5-2-2008 17:17:26

Hey Isabelle,

Wij regelen ook alles vrij impulsief en gaan op ons eerste gevoel af meestal. Maar het is net daardoor dat ik achteraf begin te twijfelen of we niet te snel hebben beslist.

Groetjes,

Kim

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik5-2-2008 17:20:35

Dag Kim,

Ik regel ook 't meeste zelf met mijn vriend. Onze ouders betalen sommige onderdelen maar de grootste kost valt ook bij ons. Daarom proberen wij toch ook een beetje af te wegen waar we wel of liever minder geld aan willen geven. Dan moet je natuurlijk ook een beetje prijzen vergelijken enzo, dat hoort erbij. Maar ik probeer er ook vooral van te genieten. En wat misschien belangrijk is: eens we een beslissing hebben genomen komen we er niet meer op terug! We gaan ervan uit dat de keuzes die we uiteindelijk maken na wat wikken en wegen, steeds de goeie keuzes zijn! Da's mischien ook een goeie tip voor jullie, anders kan je oneindig blijven twijfelen over alles en da's zo'n zonde, want dan geniet je minder...

Laat het je maar overkomen en ga ervan uit dat de genomen beslissingen, of die nu gebaseerd zijn op financiële overwegingen of emotionele steeds instinctief de goede zijn!
Succes met alles!

En als je toch twijfetl over dingen, dan schrijf je gewoon je keuzemogelijkheden hier effe neer in 't forum en al deze bruidjes staan klaar om mee te helpen knopen door te hakken, gezellig toch?!

Toitoi
Amaryllis
07-08-2009

valentine
27-6-2008
 Meld misbruik5-2-2008 19:29:19

Hoi,

Ik begrijp je volledig. Heb soms ook 't gevoel dat het ons allemaal overstijgt. We denken en zeggen soms: ja kijk 't is nu 100 euro meer maar moeten we het daar echt voor laten...' Maar ondertussen stapelen al die 100 eurotjes maar op! Kom der momenteel echt gek van, want ik ben ook een eeuwige twijfelaar en een perfectionist.
Daarnaast zijn we ook gestart met een zwangerschapsbehandeling. Dat kost veel financieel maar ook veel energie. Zo'n behandeling moet echt op het uur kloppen en ben daar nu al zenuwachtig voor. Gelijk dat het nu berekend is zal ik waarschijnlijk 1week voor den trouw weten of ik zwanger ben of ni. 't Is veel en 'k wil er echt van genieten, maar is ni altijd makkelijk é.
Tip voor je twijfels over keuzes: wij zijn laatst naar een beurs geweest en daarna hadden we echt zoiets van: tot nu toe zitten onze keuzes echt goe...

Succes dermee
Valentine

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik6-2-2008 9:51:52

Hey Kim,

je moet er niet mee inzitten dat je twijfelt, dat is normaal! Ieder bruidje zal over bepaalde dingen twijfelen, twijfelen is gewoon 'menselijk'. Het is onze grote dag, waar we vaak al heel lang naar uitkijken en daarom willen we dat alles in orde is, waardoor we aan alles beginnen twijfelen...

Ik ben zelf een perfectioniste en ondanks t feit dat we 11 zalen gezien hebben, twijfel ik nu aan onze uiteindelijke keuze. Wat op zich belachelijk is, maar tja, het is het aard van het beestje :-)

Je moet er vanuit gaan dat de beslissingen die jullie genomen hebben op dat moment de goede waren. Je kan eeuwig blijven vergelijken, en zoeken naar iets beters, maar daarom is het niet beter dan wat jullie beslist hebben! Jullie huwelijk zal sowieso prachtig zijn, en niemand zal weten dat je over iets twijfelde... Volg je gedacht / gevoel en dan heb je de juiste beslissing genomen, daar moet je gewoon in geloven.

Je moet vooral genieten! Ik heb het er soms ook moeilijk mee (trouwen pas in mei 2009 en ben nu al een stresskonijn), maar gelukkig heb ik mn ventje en een vriendin van me die me bij tijd en stond zeggen dat ik me niet mag opjagen!!

Wij hadden op voorhand een budget gemaakt, gewoon om een idee te hebben wat we aan wat wouden uitgeven. Dat is ondertussen ook al helemaal door elkaar gehaald, want als we iets doen willen we het goed doen. Maar het totaal budget proberen we wel zoveel mogelijk te respecteren omdat we ook een groot stuk moeten betalen. We willen ons ook niet ruïneren omdat we ook nog een huis willen kopen dit jaar.

Sterkte, en wees er maar zeker van, iedereen twijfelt wel eens. Dat is echt niet slecht, maar je mag het niet laten overheersen!

Meid, kop op, en genieten van de voorbereidingen!

Groetjes,
Karolien.

marie
11-10-2008
 Meld misbruik6-2-2008 11:28:57

hey, ik herken het wel hoor, en eerlijk gezegd maar goed dat je twijfelt, zo maak je slimme weloverwogen keuzes. Wij trachten ook bij elke post te kijken en te vergelijken: zo veel mogelijk en zo goed mogelijk voor een zo gunstig mogelijke prijs. Ik vind al dat vergelijken heerlijk: wij hebben bvb ook een zaal of vijf gezien en uiteindelijk ben ik bij de tweede blijven steken, maar ik ben blij om de andere ook gezien te hebben en ben uiteindelijk superblij met mijn keuze. Ook voor DJ's, fotografen e.d. gaan we niet over één nacht ijs. Als je alles bij de eerste keer beslist, verlies je volgens mij véél geld! Bvb wij hadden eerst een ceremoniemeester van 400 EURO, de tweede vroeg 175. Instinctief voel je dan ook wel aan dat je niet verder moet zoeken, minder dan dat heb je bijna niet...Maar ben blij dat we er twee gezien hebben! Anders waren we 400 EURO kwijt! Ik ken veel koppels die één ding zien en het kiezen, dat is ieder zijn idee natuurlijk, maar kijken en vergelijken is héél plezant want dan ben nog veelmeer met je trouw bezig, én het komt je uiteindelijk goedkoper uit! Ik wens je nog héél veel plezier, geniet ervan!!

Natacha B

Meld misbruik6-2-2008 21:35:40

Ik twijfel ook vaak hoor. En t kost allemaal zoveel (en we doen dan nog niet te zotjes) en waarom en sie en la. Maar mijn verloofde relativeert dat dan en dan weet ik weer dat we er voor gaan en een speciaal feest voor ons willen. Niet omdat het moet maar omdat we het willen. Ook al doet het verlies van zoveel geld wel pijn. Wij betalen eerst alles zelf en krijgen achteraf wel cadeaus. Dus van onze ouders weten wij niet hoeveel we krijgen. Langs de andere kant vind ik het dan ook wat jammer dat zij wsl veel geld gaan (willen) steken in onze trouw ...

En het ik dat kleed niet te rap gekocht en is het wel mijn ding en ziet Brecht toch niet liever iets anders (en diep van binnen wéét ik dat het supermooi was) en die zaal en die traiteur ... En ik weet dat alles onze smaak is enzo, maar ja, als je al die euro's optelt is het veel centjes en als je nog een huis wilt kopen en kindjes wilt krijgen dan zijn dat veel 'weggesmeten' centjes eigenlijk ... En toch weet ik diep in mijn hart wil ik een trouwpartij, een feest met Brecht en de familie en vrienden ... Beetje tweestrijdig gevoel dus, maar ik weet ergens wel dat het juist is wat we doen ;)

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik6-2-2008 23:45:57

Wij hebben het ook hoor! We zijn maanden op zoek geweest naar een zaal die ons 100% aanstond... maar hoe meer we er zagen, hoe minder we wisten wat we wouden. 'Keus maakt angst' zegt mijn vriend z'n grootvader altijd!
Soms moet je gewoon je gevoel durven volgen! En niet standaard voor 't goedkoopste gaan, kwaliteit moet nu eenmaal betaald worden hé... 't is maar hoe belangrijk je het zelf vindt. Groetjes en hou de fun er in!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...