Nu Online
Momenteel zijn er 211 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

effectiever gebruik forum...

5-2-2008 8:10:54
Goeiemorgen bruidjes en hopelijk webmaster,

Als je dit forum een tijdje volgt (en de meeste onder ons zijn toch 1 a 2 jaar met hun voorbereidingen bezig en eventueel ook actief op dit forum) dan begint het op te vallen dat bepaalde vragen wel heel vaak gesteld worden.

(Ik wil geen kritiek op bepaalde mensen geven, dat is niet de bedoeling van dit topic)

Bijvoorbeeld de vraag over airbrush/ body tanning is al 13 keer gesteld. Zelfs 2 of 3 keer de afgelopen maand...
De vragen over vb goede herder, misboekjes, enveloppendozen, bedankjes enzovoort zijn ook al vaak gesteld

Nu vraag ik me af, hoe we dit effectiever kunnen maken?
- zoekfunctie?
- misschien een plaats waar mensen hun teksten, misboekjes enzo op kunnen zetten?

Ik wil daarmee niet zeggen dat er geen vragen meer mogen gesteld worden he.. maar nu vragen we allemaal in het wilde weg, waardoor bepaalde topics gewoon niet gezien worden of nauwelijks beantwoord worden.

Wat denken jullie?

groetjes

sarah
17-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 27 | Gelezen: 744

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik5-2-2008 8:38:48

goed idee! zaols het forum van zappybay vroeger was heel gemakkelijk maar daar moet je nu registreren en is helemaal veranderd.
een forum zoals bouwinfo vraagbaak vind ik ook heel gemakkelijk
probleem is als je de zoekfunctie intypt je zoveel krijgt dat het ook daar weer moeilijk wordt om uit te selecteren

Dirk
14-6-2008
 Meld misbruik5-2-2008 8:44:29

Heel goed idee!

En ik zou ook willen dat de berichtjes hier niet altijd met 'dag bruidjes' beginnen. Er zijn ook nog bruidegommen die hier rondneuzen ;-)

Dirk
14-6-2008
 Meld misbruik5-2-2008 8:49:04

Btw, kleine tip: als je op google zoekt op wijtrouwen + zoekterm, bvb wijtrouwen + bedankjes dan krijg je alle topics op wijtrouwen over bedankjes

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik5-2-2008 9:06:57

een echt forum is inderdaad veel makkelijker en overzichtelijker.
ik hoop dat dit niet te moeilijk is om te verwezenlijken, want dat zou echt veel leuker zijn.

groetjes
Heidi
13/09/2008

D
8-8-2008
 Meld misbruik5-2-2008 9:54:15

idd goed idee!
Ik zit nu ongeveer een maand op dit forum, en het begon me al te storen dat het soms héél moeilijk is ombepaalde berichtjes te volgend, omdat het niet zo overzichtelijk is en omdat er zoveel berichtjes gepost worden.
Ik hoop echt dat het gaat lukken!

Succes
Dana

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik5-2-2008 9:54:48

haha dirk... je hebt gelijk hoor! maar aangezien mijne bruidegom zich alleen maar druk maakt om zijn kapsel en sinds kort over de liedjes, ga ik er altijd van uit dat er hier alleen vrouwen zitten (buiten dan de reclamemakers)

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik5-2-2008 10:24:47

Goed idee, Sarah! Het was mij ook al opgevallen dat er vaak dezelfde vragen gesteld worden ...
Je kan nochtans zoeken, bovenaan de pagina staat zo'n Googlebalk; je kan kiezen om te zoeken op het web of enkel op deze site.
Een echt forum zou inderdaad handiger zijn, ik hoop dat er iets aan gedaan wordt. Idee: ruimte waar je je foto's kan plaatsen (na den trouw, natuurlijk) zodat anderen naar je kleed kunnen kijken, je kapsel en je make-up (daar worden namelijk heel veel vragen over gesteld). Je kan er dan bijzetten waar je je kleed hebt gekocht, welke collectie, site winkel, ... (zelfde voor kapper en make-up) En je kan er dan ook bijvermelden welke fotograaf je had en welke zaal, DJ ... met eventueel kleine commentaren; dan weet iedereen wat je ervan vond en moet diezelfde vraag niet telkens opnieuw gesteld en beantwoord worden (je weet wel: de 'heeft iemand ervaring met ...'-vraag), dan kan er gewoon gezocht worden op thema of naam of zo. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar het zou wel handig zijn, denk ik.
@ Dirk: jij bent de uitzondering, denk ik (zie topics over mannen die niets doen voor den trouw). Mijn toekomstige houdt zich enkel bezig met de huwelijksreis (waarvoor ik dan wel naar het reisbureau moet gaan en moet rondbellen, hij kijkt enkel op het Internet)...

Groetjes,
Karen
13/9/2008

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik5-2-2008 10:37:40

Hallo, nog enkele opmerkingetjes:
- dit is het enige forum dat ik ken dat zo smal is (niet dat ik er zoveel ken hoor). Het moet ook niet de hele breedte van het scherm zijn, maar ik denk dat het iets overzichtelijker zou zijn als de berichtjes iets breder uitgeschreven waren,
- is het niet mogelijk om een signaaltje toe te voegen dat aangeeft wat nieuw is sinds de laatste keer dat we aangemeld waren of waar een nieuwe reactie is? Waarschijnlijk is dit helaas een heel ander computerprogramma...
- een verzamelpunt voor tekstjes, ... zou heel tof zijn, maar de meeste reacties zijn emailadressen om rechtstreeks door te sturen, of adressen van websites met gedichtjes. Ik begrijp dat veel mensen hun teksten niet voor iedereen zomaar gaan beschikbaar stellen?
- een kleine ergernis van mij: blijkbaar hebben veel mensen niet zoveel geduld om te wachten tot hun reactie geüpload is, dan blijven ze op 'verzenden' drukken, waardoor we dan vijf keer dezelfde reactie hebben. Hoe komt dit dat het soms zo traag gaat?

Ik hoop dat iemand er iets aan kan doen om het vlotter te maken, maar ik blijf alleszins alles volgen! Groetjes!

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik5-2-2008 12:32:40

hey

een forum zoals het nederlandse www.trouwshop.com zou superhandig zijn!!!!
zeker met een topic creatief want niet alleen de nederlanders zijn creatief toch???

groetjes
sas

D
8-8-2008
 Meld misbruik5-2-2008 12:43:17

Hoi sarah,

Ik wil meteen even voorstellen om een chat gedeelte op te richten, zodat we met de mensen van het forum kunnen chatten.
Zo leren we elkaar beter kennen, en kunnensommige vragen misschien meteen gesteld worden.

Groetjes
Dana

Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik5-2-2008 12:59:20

hallo iedereen

Deze site wordt beheerd door Mediatrends. Misschien kan iemand de opmerkingen bundelen en doormailen naar info@mediatrends.be Want ik weet niet of ze echt de topics lezen. Ik heb eerder al eens een topic (ivm met bestanden delen) gericht naar de moderator, mr er kwam geen antwoord op.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik5-2-2008 13:16:08

dag anneleen,

bedankt voor het e-mailadres... was al van plan om het te faxen!

groetjes

sylvie
7-2-2009
 Meld misbruik5-2-2008 13:24:55

Hoi Sarah,

Goede opmerking. Ik geneer mij soms zelf om een bepaalde vraag te stellen omdat ik gewoon ergens weet dat hij al wel eens gesteld zal zijn , maar ik heb geen zin om zo ver terug te gaan zoeken! Een zoekfunctie zou héél makkelijk zijn! groetjes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik5-2-2008 13:47:13

he sylvie, je moet u niet generen hoor.. we doen het allemaal..

tis alleen dat als je langer het forum volgt, dan zie je echt heel vaak dezelfde vragen terugkomen

vb misboekjes... als we nu een plaats hebben waar iedereen iets kan opzetten, dan is iedereen geholpen!

er komen wel goeie ideetjes van iedereen! ben blij dat ik me niet alleen er aan erger

(kon ook het bridezilla trekje in mij zijn he..)

Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik5-2-2008 14:28:51

Probleem is ook, als je dan wel de moeite doet om ver te gaan zoeken en dan bij het gepaste item reageert, dat dit voor niemand dan opvalt buiten diegene die het topic gestart heeft, doordat de laatst gewijzigde zaken niet naar voren komen...

ellen
21-06-08

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik5-2-2008 17:11:24

Volgens mij heeft de webmaster deze site in de steek gelaten. Ik heb hem al gemaild, maar geen reactie. advertenties zijn dikwijls verouderd en zo.

ALS WE NU EENS MASSAAL NAAR DE WEBMASTER ZOUDEN MAILEN? Misschien valt zijn frank dan! Rechtsboven staat een envelopje. Als je daar op klikt krijg je een contactformulier.

Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik5-2-2008 18:15:33

info@mediatrends.be ik zou daar naar mailen. Kom je terecht bij het bedrijf die deze site beheert.

valentine
27-6-2008
 Meld misbruik5-2-2008 19:49:13

Hallo,

Begrijp alle frustraties en zo wel, ik denk soms ook ...weeral... Maar anderzijds betrap ik mezelf er soms ook op dat ik dingen vraag die waarschijnlijk nog maar gesteld zijn. Maar't probleem is idd dat als ge het niet opnieuw intikt er heel vaak geen antwoord meer op komt. Ik lees ook elke dag alle berichtjes maar niet meer die van de vorige week.
Anderzijds ben ik mss ook soms een beetje te lui om echt op zoek te gaan :-)

Succes met het zoeken naar een oplossing maar 't zal ni simpel zijn.

Groetjes
Valentine

Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik5-2-2008 20:35:33

Ik sluit mij hier volledig bij aan. Ik controleer enkel nieuwe berichten, interessante topics blijf ik maximum een week volgen, daarna zitten ze te ver verstopt om
a) snel terug te vinden
b) nog nieuwe antwoorden op te krijgen

Een deftig forum is dan veeeeel handiger!

Koen
21-6-2008
 Meld misbruik5-2-2008 20:47:49

Ik had een trouwkleedje gezien op deze website, toen bleek dat het van een collectie was van 3 jaar geleden. Heb de webmaster gemaild, geen reactie en die oude kleedjes staan er nog steeds op.

Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik6-2-2008 10:42:51

Heb volgend bericht gestuurd naar info@mediatrends.be:

Beste

Gelieve eens te kijken naar volgend topic
http://www.wijtrouwen.com/main/vilforvie.asp?msgid=1109...

met vriendelijke groeten

Anneleen

Heb ze er de link van deze topic begegeven. Misschien dat ze de moeite doen om hem eens te lezen. ze moeten er al niet naar op zoek gaan :)

groetjes

Anneleen

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik6-2-2008 10:55:01

ik heb ons topic in kopie naar hen gemaild.. ben ook benieuwd!

marie
11-10-2008
 Meld misbruik6-2-2008 11:34:00

ik heb hier ook ee DJ gezocht op het forum en als we er naar belden dan bleek hij al lang gestopt te zijn! Maar zijn advertentie stond hier nog wel...het lijkt me duidelijk dat het beheer van deze site gewoonweg niet gebeurt...Mijn vriend is ook bezig met sites en forums en zal hem eens vragen wat we best kunnen doen...Misschien een volledig nieuw eigen forum oprichten van ons uit... :-) Greetz Marie

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik6-2-2008 12:30:47

voila ons eigen forumke... met foto'kes, bellekes bij nieuwe berichtjes, elkaar voorstellen (weet je tenminste wie wie is, is toch gezelliger),..

go go marie!!!!!!!!

Redactie

Meld misbruik6-2-2008 15:17:48

Beste gebruikers van WijTrouwen,

Wij zijn momenteel bezig een volledig nieuwe website aan het maken waarin veel nieuwe mogelijkheden zullen zitten.

Waaronder:
- Uw eigen webpagina
- Rechtstreeks berichten sturen naar andere gebruikers
- Uw geposte berichten op het forum beheren
- Een foto toevoegen aan uw profiel
- Een foto-album van uw trouwfeest die uw genodigden kunnen bekijken
- Een rating geven zodat interessante topics sneller gevonden worden op het forum
- Zelf artikels toevoegen aan de website
- enz.

De eerste wijzigingen zullen volgende maand al zichtbaar worden.

Groetjes,

Pascal

Nadine

Meld misbruik6-2-2008 15:27:38

Dag webmaster. Blij dat je het vraagt. Ik heb inderdaad mss 2 tips voor de toelomst:
- zoeken op trefwoord
- mogelijkheid tot invoegen bijlage
Alvast bedankt dat je ons mening vraagt!
Grtjs Nadine & Swa

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik6-2-2008 19:59:40

Dat is fantastisch nieuws, webmaster!! Daar kijk ik al naar uit!
Zoals je ziet is jouw site heel populair!
Bedankt!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...