TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ann
|
4-2-2008 22:05:37
bij ons was dit heel simpel, mits ik maar 3 collega's heb, die dan partner en kinderen meebrengen zouden we aan 11 man van mijn collega's zijn, en kan mijn vriend bij hem op het werk uitleggen da hij ni zomaar iedereen kan uitnodigen en daarmee enkel de mensen waarmee hij buiten het werk ook nog contact mee heeft uitnodigd. Maar zelfs al had ik meer collega's gehad, zou ik dit ook zo aanpakken... Als je echt te veel schrik hebt dat dit voor problemen zou zorgen, zou ik er geen uitnodigingen.
|
|
Marieke
11-10-2008
|
4-2-2008 22:44:42
Ik heb een beetje zelfde probleem. Ik werk als verpleegkundige en heb ongeveer 20 collega's (+ partner = 40!), wat bijna 1/4 van het totaal aantal personen zou zijn. Daarom dacht ik ze 's avonds alleen voor het dessertenbuffet (+dansfeest) uit te nodigen... Ik vind het zelf ook heel moeilijk en heb ook al veel zitten twijfelen. Wat je ook kan doen, is een aparte drink voor uw collega's een tijdje erna ofzo?
|
|
Amaryllis
7-8-2009
|
4-2-2008 23:30:46
Mijn vriend dirigeert een koor van 50 personen...Die verwachten ook te komen...maar dan wel zonder partner en enkel op de receptie. Er komt dus 1 uinodiging voor heel het koor in hun rep-lokaal waaruit blijkt dat ze dus kunnen komen maar wel zonder partners... Dit is al heel veel volk, maar met partners vind ik helemaal te gek...voor die paar uurtjes zullen ze wel zonder kunnen zeker?
Groetjes, Amaryllis 07-08-2009
|
|
LEEN
6-9-2008
|
5-2-2008 7:02:30
nodig hen ofwel alleen uit voor de receptie ofwel leg je het uit aan hen dat je ze niet allemaal kan uitnodigen en geef je na je werk eens een drink voor je trouw
|
|
Heidi
12-7-2008
|
5-2-2008 8:04:27
Ik heb zelf 30 collega's. Dat is dus totaal niet mogelijk om die allemaal te laten komen. Ik kan het ook niet maken er maar een paar uit te nodigen. Wij hebben besloten om 14 dagen voor de trouw een vat te geven. Daar zijn ze wel allemaal welkom.
Heidi (12/07/2008)
|
|
Wendy
|
5-2-2008 9:14:00
zelfde probleem hier.. in totaal zo een 35 collega's, + partner.. ge kan al tellen.. nie te doen. Nu had ik gedacht enkel de baas te vragen... Misschien een drink apart nog te geven, maar wij zijn zelf totaal zo geen fuifbeesten of drinkers. Ik kom er ook niet uit.
|
|
Sandra
25-7-2008
|
5-2-2008 9:16:55
ik wilde aanvankelijk mijn onze collega's ook niet vragen, het probleem is echter dat wijzelf bij enkelen onder hen wel al op hun trouw geweest zijn, dus dan kan je niet anders dan die personen alvast te vragen. En als je hen vraagt, dan moet je de rest dus ook vragen. Bij ons komt dat samen neer op zo'n 16mensen extra.
Bij jullie vind ik het echter overdreven, 40man extra, da's heel veel en heel kostelijk. Ik zou er dan voor opteren om iedereen op de receptie te vragen...
|
|
Nele
20-9-2008
|
5-2-2008 9:50:40
Hallo,
wij gaan collega's vragen op de receptie of op het dansfeest. Collega's vragen voor te eten wordt al gauw te duur. Verder vraag ik hen wel met partner, omdat ik het zelf niet zo leuk zou vinden om zonder partner uitgenodigd te worden. Ik zou hem misschien niet meenemen als het een gezelschap is waar hij niemand kent, maar ik heb wel graag dat hij toch meegevraagd is. Hier op het werk is er onlangs een 'baas' getrouwd, en hij heeft enkel de mensen met wie hij het meest samenwerkt gevraagd, voor de rest heeft hij op het werk een drink gegeven.
Dus als je budget het niet toelaat hen te vragen op avondfeest of als je daar gewoon geen zin in hebt, zou ik proberen een drink te geven, in een cafeetje in de buurt van je werk of indien dat toegelaten is in een zaaltje op het werk zelf? Op cafe kan je een aantal bonnetjes kopen, en bij een drink koop je gewoon wat wijn, fruitsap en chips. Dat lijkt mij de meest ideale oplossing. En als je geen fuifbeest bent kan die drink ook doorgaan van 17u tot 20u he.
Groetjes, Nele
|
|
T
|
5-2-2008 10:22:21
Hey,
wij zullen zo'n 30 collega's zonder partner uitnodigen. De partners kennen we toch niet en dan vinden we het veel fijner als je daardoor een paar mensen extra kan vragen. Als sommigen hierdoor niet willen komen, dan is dat jammer voor hen. Je moet ergens de grens trekken he.
Groetjes
|
|
eline
5-9-2008
|
5-2-2008 10:26:24
hey wendy
Wij zitten in een gelijkaardige situatie maar dan toch weer iets anders. Ik heb maar 3 collega's dus met partner worden ze op de receptie gevraagd. Mijn verloofde daar en tegen heeft zeker 15 tot 20 collega's, du splus partner veel volk en daar komt nog bij dat er steeds nieuw collegas bij komen en andere weer vertrekken. Mijn vriend werk in een renovatie bedrijf en bij veel werk worden mensen aangenomen en bij minder weer afgedankt. Geen leuke werksfeer meer en mijn verloofde kent dus doende niet iedereen zo goed, maar 1 keer sanengewerkt in 3 maanden enzo.
Wij hebben dus besloten om de collega's van mijn vriend uit te nodigen die net als hij al lang in het bedrijf zitten en die ons beide kennen van vroegere bedrijfsdineetjes, zij worden uitgenodigd op de receptie daar de werksfeer veel vermindert is hebben we geen zijn zijn baas er de hele avond bij te hebben jammer voor mijn collega's maar die komen dus ook enkel naar de receptie
Een drink vindt ik een goed idee was ik zelf nog niet opgekomen misschien goed voor mijn verloofde zijn collega's
groetjes Eline en Stijn 05/09/2008
|
|
K
7-7-2007
|
5-2-2008 11:27:17
Wij hebben alle collega's +partners op ons feest gevraagd; 4 langs mijn kant en 6 langs die van mijn man. Elk een tafel dus. Uiteindelijk breng je toch meer tijd met hen door dan bij je familie, en vond het vooral leuk om er jonge mensen bij te hebben, naast die eindeloze hoop ooms en tantes die ik toch nooit zie...
|
|
Céline
24-5-2008
|
5-2-2008 11:27:26
Wij geven een pré-receptie op het bedrijf, iets voor de trouwdatum en dan vragen we enkel die collega's waar we een goede band mee hebben. Wij hanteren eigenlijk volgend principe: je nodigt die mensen uit waarvan je het jammer zou vinden mochten ze niet aanwezig zijn.
|
|
Joke
19-4-2008
|
5-2-2008 11:53:54
Ik vraag een aantal van mijn collega's die ik meer als vriendinnen beschouw op het hele feest (met partner) en dan een aantal dichte collega's met partner op het dansfeest (= 20 man). Mijn vriend vraagt al zijn collega's op het dansfeest (= 24 man). Dit is veel volk, maar we willen hen er wel graag bij! Ik denk dat het daar voorla van af hangt: hoeveel belang hecht je eraan dat je collega's erbij zijn op je grote dag?
Joke
|
|
dorien
4-10-2008
|
5-2-2008 12:21:53
Hey Wendy,
wij zijn er eindelijk uitgeraakt hoe we dit zullen aanpakken. Ikzelf werk op twee verschillende diensten en als ik die mensen moet uitnodigen (je kan de één niet vragen zonder de ander hé) kom ik op 60 man. Daar wij veel in team werken heb ik met de meeste een goed contact. Dus met partner is dit 120 man! Dat was me iets te veel om uit te nodigen, zelfs voor onze receptie. En ik vind het zelf ook niet fijn moest ik alleen moeten gaan zonder partner. Dus ik geef twee keer een drink, één op elke directie. Mijn vriend vraagt zijn collega 's wél. Vooral omdat wij zelf ook al uitgenodigd werden door 3 collega's op hun huwelijksreceptie. Met partner komt dit op 20 personen. Voor een receptie valt dit wel nog mee vind ik.
groetjes!
dorien
|
|
Marie
5-10-2008
|
5-2-2008 13:35:32
Hey, ik heb zelf ook ongeveer 30 collega's te vragen en mijn vriend een stuk of twintig, dus met partner is dat 100 man..Wij nodigen die allemaal uit op onze receptie omdat ik collega's belangrijk vind, je spendeert er tenslotte acht uur per dag mee. Ivm partners wel of niet; ik vind van wel! Het is ook de ideale gelegenheid voor collega's onderling om de partners eens te leren kennen. Ik zou zelf ook niet graag zonder mijn vriend gaan eigenlijk...
|
|
wendy
27-9-2008
|
5-2-2008 14:26:56
hallo iedereen, bedankt voor jullie reacties. we zijn momenteel nog volop aan't bespreken wat we gaan doen. maar het ziet er naar dat we voor alle collega's een drink gaan geven de week na ons huwelijk. denk persoonlijk dat dit de beste oplossing is. bedankt
|
|
Natacha B
|
6-2-2008 21:47:54
Als ik dat hier zo allemaal lees, dan zullen velen ons zot verklaren, maar wij vragen onze collega's wél en mét partners. Ik heb zo'n 35 collega's en hij nodigt er 23 uit (de baas en mensen van zijn vloer, beetje geshift dus). Dat zijn samen dus zo'n 116 mensen. We nodigen ze uit voor het avondfeest: een glaasje Cuvéé + dessert + drank bij dansfeest. Dat klinkt allemaal wel zot, maar ik zie die mensen hele dagen en collega's maken een groot deel van je leven uit (ook al zie je ze mss binnen een paar jaar niet meer). Het is ook een gezellige bende (op oudejaarsfeestjes gezien) en ik wil ze er echt bij. Zo'n avondfeest kost bijna evenveel of de receptie én ze brengen meer leute in de brouwerij. Het is nu ook niet dat we zoooooveel vrienden vragen, dus in feite zien we de collega's erbij echt wil zitten. In totaal zitten we aan 255 genodigden max., waarvan 60 eters. Een beetje zot, maar onze keuze hé ...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|