Nu Online
Momenteel zijn er 184 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vermoeiend...

  4-2-2008 13:34:09
Beetje mijn 'beklag' doen. Ik heb gelukkig niet zo heel veel last met moeder of schoonmoeder of vriendinnen ofzo, vooral omdat ik de meeste dingen gewoon 'niet hoor' maar toch...

Soms bedenk ik dat we wel gek moeten zijn om te gaan trouwen: iedereen moeit zich en geeft 'goedbedoelde' raad, je krijgt het verwijt dat je goed gek bent om nu nog te willen trouwen, er zijn altijd mensen die vinden dat ze moeten worden uitgenodigd of die een speicale rol willen en je dat eigenlijk niet wenst, moeders of schoonmoeders die een soort concurrentiestrijdje voeren, god wat nog allemaal hoor.

Telkens ik bij mijn vriend kom, vraagt zijn ma of ik al weet wat mijn ma zal dragen. We trouwen pas binnen 10 maand!! Natuurlijk niet! Zij vindt dat we bruidskindjes moeten hebben, wij willen er geen. Een hoop mensen die we ofwel niet kennen, ofwel echt helemaal niet sympathiek vinden moeten worden uitgenodigd omdat die goed zijn voor het prestige (uiterlijke schijn is immers alles!)Duidelijk laten merken dat ze het ni kan apprecieren dat ze niet mee mocht kleed gaan kiezen. Zijn totaal a-sympathieke broer heeft al laten verstaan (gesteund door mama-lief die hare favoriet in een glansrol wil) dat hij toch verwacht had getuige te mogen zijn- wat niet zo is! - en zijn nog vreselijkere vriendin die al een paar keer laten vallen heeft dat ze haar suitekleed van een andere trouw dan maar zal laten inkorten aangezien ze bij ons 'toch ni in de suite moeten lopen dus niet int lang moeten zijn' en heel de tijd opmerkingen maakt over de trouw van die vriendin, die toch o zo chique zal zijn, achter mijen rug bellen naar zijn ma 'om te informeren', opmerkingen van zijn ma da ik die meer moet betrekken, bvb ze iets laten voorlezen ofzo...

ik betrap mezelf erop dat ik bepaalde zaken begin te overdrijven (verkeerd woord maja, bedoel, veel simpeler nog voor te stellen dan ze zijn), een tafelschikking voor ogen hou waar ze tussen onbekenden (voor hen dan hé) zitten en overweeg of ik het kan maken om aan de fotograaf te vragen erop te letten dat ze enkel op een paar 'verplichte familiefoto's' staan en verder niet in het zicht komen.

Nog mensen die hiermee geconfronteerd worden? Het grootste probleem is dat dit allemaal zo 'subtiel' gebeurd hé. Nooit rechtstreekse klachten maar zo door toevoeging van sommige woorden of door den toon van de zin of zo een heel terloopse opmerking zo langs de neus weg, zodat ge er ni echt kunt op reageren hé!! Want als ge reageert, tja dan bedoelen ze da zo ni hoor, ge vat da totaal verkeerd op, ik zou da ms zelf zo doen maar ja gij moet da weten hé. Of jamaar nee als die da doen dan hoort da zo... hatelijk gewoon.

Evelien

Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1095


Saar
19-7-2008
 Meld misbruik4-2-2008 13:56:24

Hey Evelien,
Ik weet het, het is gemakkelijker gezegd of gedaan, maar trek het u niet aan. Het is jullie dag, laat ze zeggen wat ze willen, maar ik begrijp uw frustratie. En als het echt de spuigaten uitloopt, kleef dan een foto van die personen op een tennisbal en gooi die een paar keer hard tegen de muur! Geloof me, dat kan echt opluchten !!! (ik spreek uit ervaring, want heb hier zelf zo een tennisbal liggen). Als ik zo ens mijn frustratie kan weggooien, zie ik het weer helemaal zitten.Doe gewoon wat jullie willen !!!!!!
veel succes
Saar
(19/07/08)



Nathalie
8-8-2008
 Meld misbruik4-2-2008 14:47:22

Hoi Evelien,

Bij mij valt dat gelukkig nog meedat gemoei.

Maar, als ze het al eens doen. Ik trek me er echt geen bal van aan!
We hebben ook al de reactie gekregen "alé, waarom trouw je nu?" of "een relatie gaat of staat op 5 jaar, dus ik zou nog wat wachten met trouwen". Dan krijgen ze bij mij het antwoord dat het mijn leven is.

En mensen die kwaad zijn dat ze niet uitgenodigd zijn. Pech, het is mijn feest ;-)



Wendy

 Meld misbruik4-2-2008 14:48:53

Ja idd, of van die mensen die als enige reactie geven: alé gaat ge uw geld weggooien?! Tof hoor, ge denkt meteen van: zouden we t niet beter laten zoals t is.. wij zijn tenslotte zo ook al 6 jaar samen.. mja.. Heb vant weekend pas zo een reactie naar de oren gekregen.. dus ben er nog van aan het bekomen...
Je bent niet alleen dus :-)

groetjes Wendy
25/07/08



ilse
13-9-2008
 Meld misbruik4-2-2008 15:13:57

Dag Evelien,

Bij ons is het net hezelfde en ik word er ook echt moe van.
wij betalen echt alles maar dan ook werkelijk alles zelf en toch vind iedereen dat hij of zij z'n zegje moet doen, onvoorstelbaar.
Ik sta van sommige mensen echt te kijken, een lef dat die hebben ...



heidi
7-6-2008
 Meld misbruik4-2-2008 15:21:16

hallo,

wij hebben gisteren nog een hele aanvaring gehad met mijn schoonouders. nu alles bijna geregeld is beginnen ze te reclameren op alles wat al maanden vast staat. volgens hen regel ik heel de trouw en heeft mijn vriend geen inspraak, mijn vriend zou tegen hen gezegd hebben dat de gekozen auto niet goed is terwijl we dat samen hebben besproken, kwaad dat ze niet mee mocht naar de pasbeurt van mijn kleed terwijl ze wel mocht maar niet wou op dat moment,... en ik ben natuurlijk de schuldige want ik steuk iedereen tegen hen op en sluit hen zogezegd buiten. ze hadden helemaal geen zin meer in de trouw....

pfff om zot van te worden op 4 maanden voor de trouw. zaterdag komen we met alle ouders samen maar heb nu wel schrik dat zij mij zwart gaat maken bij mijn eigen ouders.


groetjes
heidi



Evelien

 Meld misbruik4-2-2008 15:41:21

Ja idd, da's toch weggegooid geld is een dooddoener hé...

Nee, mijn grootste frustratie is vooral het heimelijke ervan. Zo dat terloops opmerken ofzo. En het 'grootste' probleem is dat ik eigenlijk vrij rechtuit en direct ben en dus normaal gezien met dat soort opmerkingen en de mensen die ze maken onmiddellijk komaf maak. Aangezien het dus gaat om schoonmoeder en schoonbroer en aanhangsel kan ik dat ten opzichte van mijn vriend natuurlijk echt niet maken en dus moet ik het maar opkroppen en da's toch ooo zo moeilijk! Gelukkig heb ik ook leuke schoonzusjes die heel normaal geinteresseerd zijn, zich niet opdringen en bereid zijn te helpen zonder hun mening te moeten geven. Helaas zijn ze wel minder vaak aanwezig... en ben ik echt allergisch aan dat valse vriendelijke gedoe!!!



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik4-2-2008 16:02:30

niet in de suite?? als broer van.. loop je toch wel mee in de suite? of zie ik dat verkeerd?

pfffff....... ik word al moe in jouw plaats!!!!!!



wendy
27-9-2008
 Meld misbruik4-2-2008 16:37:18

hey evelien,
ik krijg van dit soort verhalen een zware maag. wij deden van in begin gewoon onze zin. het enige dat me stoort op dit moment is een vriendin die alles wel zal regelen.
ik begrijp sommige mensen toch niet!
ze zijn blijkbaar vergeten dat het voor het koppel iets leuks zou moeten zijn en niet de hel waar je doormoet!
wens je veel sterkte



Evelien

 Meld misbruik4-2-2008 18:39:20

@ wendy, dat zie je idd fout. Aangezien ik meerdere broers en zussen heb en mijn vriend ook zouden we met zo'n 20 personen in de suite moeten gaan en als we dan (zoals we gedaan hebben)als getuige geen broer of zus nemen, heb je op de duur 24 personen! Aangezien we zelf nog maar net aan het werk zijn en zijn ouders maar een deeltje willen bijspringen (die van mij betalen de helft) hebben we besloten om o.a. de suite te beperken tot ouders en getuigen: 10 personen! Veel minder wagens nodig en veel minder show. Da's namelijk zowiezo al niet aan ons besteed en dan zo met een gigantisch gevolg ergens aankomen, dat vond ik er eigenlijk al ruim over. Bovendien zijn er dan ook die 'stoorzenders' bij die een bevoorrechte plaats hebben terwijl ik ze eigenlijk enkel uitnodig omdat dat nu eenmaal echt niet anders kan. Je moet je bij mijn schoonzus echt wel het type vrouw voorstellen zo'n beetje als catherine zeta jones in die film met julia roberts als haar zusje hoor! Miss popular, aanbeden door schoonmama en de vriendelijkheid zelve, tenzij je daardoor kan kijken en (jammer genoeg soms) kan ik dat :(



Evelien

 Meld misbruik4-2-2008 18:39:59

was @sarah maar goed...



Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik4-2-2008 20:32:25

dag evelien
ik begrijp hoe je je voelt, al die bemoeienissen zijn zeer vermoeiend. Je krijgt het gevoel dat die mensen je mooiste dag tot een groot fiasco zullen omtoveren. Laat dat alvast niet gebeuren!
Ook wij ervoor gekozen de broer van de bruidegom niet in de suite en ook niet aan de eretafel te plaatsen. Daar hebben we onze redenen voor, dat doet hier nu niet ter zake. Ik wil maar zeggen, je doet je eigen goesting, wat anderen er ook van mogen denken.
Mijn schoonouders hebben bvb ook een volledig ander gedacht over het menu, we zijn daar nog niet uit, ze willen ons dingen opdringen die wijzelf eigenlijk niet willen. en ook van die steken onder water geven...
bvb je zegt dat je iets wil kiezen wat iedereen een beetje lust en dat je wil goed doen voor iedereen, wel dat klopt niet, want voor ons wil je precies toch niet goed doen dan?
en: we schrijven het er niet op, maar we zouden toch graag hebben dat... maar ja, jullie willen dat niet.
en: jullie moeten in alles de grote chique hebben -dit is niet zo- maar het menu zou dan een aalmoes moeten zijn -gewoon omdat wij voor een 80euro per persoon willen gaan en niet de 9O of 100euro die zij ervan zouden maken...

Dus je ziet het, ik begrijp maar al te goed hoe die steken onder water overkomen.
Laat het niet aan je hart komen en doe vooral je eigen zin, want het is jullie dag en niet de hunne!



Ine
16-8-2008
 Meld misbruik5-2-2008 9:30:53

Hey Evelien,

Je vertelt bijna mijn verhaal. Alleen trouwen wij iets vroeger dan jullie.
En heb ik enkel last van mijn ventje zijn kant.
Mijn familie moeit zicht niet. Die vinden dat het onze trouw is. Ze helpen als we dat vragen. Ik denk wel dat dat niet lang meer zal duren, want alles wat zij voorstellen wordt door mijn aanstaande afgeketst.
Zijn familie (lees: zijn ma) moeit zich absoluut met alles. Zij wil alles regelen. Het is haar mooiste dag. Zij zal daar wel eens voor zorgen. Ik wilde ook niet dat ze mijn kleed mee ging kiezen, dat heb ik al meer dan eens op mijn bord gekregen en ze is er heeeeel erg lastig om geweest.
Ze heeft me de oren van mijn kop gezaagd over wat mijn mama ging dragen, gelukkig heeft zij haar kleding al gekocht. Maar dat is het einde niet hoor. Nee, nu moeten we steeds opnieuw zeggen welke kleur het is (ze heeft de stola meegekregen).
Ik kan zo nog even verder gaan, maar ik ga lekker stoppen of mijn dag is nu al naar de vaantjes.

Ik hoop dat het niet lang meer duurt, al dat gezaag.

Ik wens je absoluut heeeel veel succes nog.



Evelien

 Meld misbruik5-2-2008 12:41:42

Hoi ine, ik merk dat je dat kent. Nu, ik moet zeggen, van mijn ouders heb ik ook geen last al hebben ze zo op den duur wel de neiging om sommige dingen 'verborgen' te gaan houden. Want mijn schoonma wil dan direct hetzelfde doen. Mijn ouders vragen de ouders van de partners van mijn broer en zus, hoewel die jonger zijn en dus nog niet gehuwd of samenwonend. Zijn ma wil dit ook, eigenlijk enkel om de ontzettend walgelijk maar rijke ouders van die ene schoonzus te vragen want op de andere 'schoonouders' kijkt ze neer maar die zou ze er dan wel bijnemen. Probleem is wel dat ze maar een deeltje willen bijleggen. Ik vind het dus niet kunnen dat ze dan zomaar de hele wereld (mits voldoende STANDING) wil uitnodigen.

En heel de tijd, heeft uw ma haar kleren al, kiest ze voor lang of niet, broek of rok of kleed, echt suite of iets gewoons, hoed of niet? Djeezes zeg!! Mijn ma heeft nog geen flauw benul wat ze wil dragen, ze wil eerst nog wat afvallen. aja ik ook is dan het antwoord.

Trouwvervoer vind ze verloren geld, want dat ziet toch enkel wie naar de kerk komt en aangezien ik vrij ver van zijn familie woon, zal dat dus bijna niemand zijn. Menu, moet chique zijn maar zo goedkoop mogelijk maar speciale kandelaars en hoezen over de stoelen zijn een must! Fotograaf moet zeker niet professioneel. Beter wat meer volk vragen maar bvb wel niet de kinderen van haar broer of zus want die zijn te jong (12, 14 en 16 jaar!)Alles voor de uiterlijke schijn en dan liefst toegespitst op wat zoveel mogelijk volk ziet hé.

"Ge gaat die toch vragen om voor te lezen?" Ja ms wel maar nu nog ni want zo lang zijn die nog niet samen, relatie kan nog 100 keer afspringen. "Aan die moet ge da ni vragen, die is toch niet geinteresseerd." Omdat die persoon gewoon rechtstreeks bij mij informeert hoever we staan ipv langs haar te gaan...
Ik mag dit of dat niet zeggen want dat past niet. Is niet vrouwelijk genoeg... Steeds maar diezelfde 'terloopse' opmerkingen, nooit eens eerlijk en rechtuit, ik word er soms zooo moe van, zou toch zo graag eens echt mijn gedacht zeggen maja dat gaat echt niet want dan kan ik niet meer stoppen denk ik.



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik5-2-2008 13:33:50

Hey,

als ik dit lees moet ik onwillekeurig (sorry dames!) glimlachen. Ik ben ondertussen anderhalf jaar getrouwd en had tijdens de voorbereidingen dezelfde ervaringen als jullie. Tranen met tuiten heb ik gehuild, maar mijn schat en ik hebben toch onze eigen zin gedaan en het is de mooiste dag van ons leven geworden, cliché maar waar. En al die negatieve dingen, die vergeet je. Of je moet erom lachen, hoe dwaas sommige mensen zich wel gedragen hebben.

Dat heb ik voor mezelf op een bepaald moment moeten doen: ermee lachen. Anders had ik misschien ruzie gemaakt, en wat ben je daarmee?

Dus: doorbijten en gewoon jullie zin doen. Laat de opmerkingen maar van je af glijden en je zal zien: je zal veel beter slapen.

Groetjes,
Lieve



Ine
16-8-2008
 Meld misbruik5-2-2008 14:38:17

Hey Evelien,

Ik zou bijna denken dat je met dezelfde schoonmoeder opgescheept zit.
Kan niet hoor, want mijn aanstaande is enig kind.

Zij heeft me de kop afgezaagd met: "Gaat uw mama in het lang? Welke kleur? Suite of gewoon?" Toen mijn mama eindelijk had beslist dat ze suitekleding heel mooi vond, was het: "Een sleep? Geen sleep?" Vreselijk. Mijn mama weet het ook nog niet, zij wil ook nog afvallen eerst.
Zijn ma heeft ook van in het begin gezegd dat ze absoluut een hoed wou. Gelukkig hebben ze haar dat in de winkel kunnen afpraten, want mijn mama ziet dat echt niet zitten. Ik hoop dat ze erbij blijft. Persoonlijk vind ik een hoed ook maar niks.

En ook alles voor het uiterlijk vertoon. "De mensen... wat moeten ze wel niet denken. Nee dat hoort niet. Nee, dat wordt niet gedaan. De mensen moeten er nog weken over babbelen." En mijn mama zegt dan heel kalm: "De mensen babbelen er over tot aan de volgende trouw en dan zijn ze het vergeten." Ik denk dat ook.
Voor mijn schoonmoeder kan het niet chic genoeg zijn. Ik wil ook een mooie trouw, maar het kan ook wat minder.

Ik probeer dus echt alles voor haar te verzwijgen. Ik probeer echt alles samen met mijn mama te regelen. Maar natuurlijk vertelt mijn vriend het haar wel en dan volgt de commentaar.

Zo kende ze bijvoorbeeld iemand die voor de bloemen kon zorgen. Ok, als dat kan, dan graag. Maar nu kon die niet, doordat ze op vakantie is. Geen probleem, we zoeken wel iemand anders. Nu hoor ik dit weekend dat zij daarvoor moet zorgen. Hallo??? Waarom? "Ah ja, daar moest ik toch voor zorgen?" Nee dus, dat was alleen omdat ze iemand kende, die kan niet, dus zoeken WIJ wel verder.
Het gaat soms verkeerd met de communicatie.

Spijtige is, ik werk het uit op mijn aanstaande. Ik hou mij tegenover haar niet altijd meer in ook niet. Als zij mag afgeven, ik ook. Maar ik blaas soms echt stoom af tegenover mijn vriend over zijn ma. Ik zou dit niet mogen doen, want ik kwets hem daarmee, maar het is moeilijk hoor. Als het mij hoog zit, moet het eruit.
Ik ga maar proberen mij in te houden.



Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik5-2-2008 18:23:21

Dag dames,

gek toch hoe gelijklopend het soms allemaal is.
of trekken wij het ons alleen maar meer aan omdat we vrouwen zijn?

hier zijn we verloofd sinds 6 januari.
Door omstandigheden moesten we even wachten om de precieze datum vast te leggen. we hadden het wel al gezegd tegen de ouders.
tot dan geen probleem.
Nu staat de datum al vast.

Het kleed ben ik met de 2 mama's gaan kiezen (eerst ik helemaal alleen gekozen, daarna met 3 terug gaan passen om te kijken of het goed was)
mijn mama zei dat het eigenlijk toch goed was als ik het mooi vond, maar we zijn toch nog gaan kijken.
Kleed uiteindelijk heel goedgekeurd en ik blij.

tot dan dacht ik dat het allemaal wel goed ging. en dat ik niet veel problemen zou hebben, als ik ze maar niet helemaal buiten zou sluiten.

Nu kwam de schoonmoeder vorig weekend op bezoek. Natuurlijk weer alles over de trouw. we toonden haar de gastenlijst om te zien of we zeker niemand vergaten. Reactie: toch geen kinderen erbij zeker (ik babysit al 10 jaar op hetzelfde adres en wilde de kinderen er graag bij), die en die ga je toch niet uitnodigen zeker, die hebben overal commentaar op...
en zo verder

wij doen een bbq en wilden alleen vis geven aan de vegetariers. reactie: maar dat kan je toch niet maken... voorzie toch maar voor iedereen een stuk vis... (komt 165 eur in het totaal duurder uit)

pffft... zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen, maar dan wordt het heel lang...
maar ik ben precies toch niet de enige

maar ik doe toch lekker ons eigen zin hoor. Heb geleerd van te knikken en te zeggen 'we zullen wel zien' om iedereen tevreden te houden, en zelf doen wat we graag doen. Das een gouden raad.

en vooral: zie dat je geen ruzie erdoor krijgt met je verloofde...

groetjes en bedankt dat we hier wat mogen klagen ;-)
Heidi


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...