TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
betsy
6-6-2008
|
3-2-2008 21:00:29
hoi karolien, dat is een hele boterham! ik vraag iemand die me nauw aan het hart ligt...iemand die ik op die dag echt niet zou willen missen... en inderdaad...zoals je zegt...vriendinnen steunen elkaar door dik en dun! je hoeft jezelf niet verplicht te voelen om haar te vragen is mijn mening..zoals ik hoor hebben ze je echt erg hard gekwetst... ik wil op mn huwelijksdag alleen mensen rondom me die ik erg graag heb en waar ik me super bij voel!!'t is jou dagje en da van je ventje...geniet van elkaar en van jullie toekomst samen...als het erop aankomt en je hebt hulp nodig...en ze staan er dan voor je...dan zijn het echte vrienden...en ik zeg het je...die zijn hééééééééééééééééééél zelden hoor... dus ...mijn raad ''doe waar je jezelf het beste bij voelt en kijk naar jullie met zn tweetjes'' heel veel succes en liefde !!! 06-06-2008
|
|
wendy
27-9-2008
|
3-2-2008 21:23:15
hallo karolien, ik ben het volledig eens met wat betsy zegt! trouwens je hoeft je door niemand de les te laten spellen. jij doet wat jij wil op jouw dag en daar moet niemand zich mee moeien. ik begrijp dat je moeilijk hebt omwille van die vriendin .maar stel jezelf de vraag is....kan je die persoon wel een echte vriendin noemen? wens je in ieder geval veel succes
|
|
Lien
16-2-2008
|
3-2-2008 21:33:52
Ik ben nog altijd de mening toegedaan dat je niemand moet vragen met de idee om terug gevraagd te worden... Je kiest iemand bij wie je je 100% goed voelt en het lijkt me duidelijk dat dat niet die ene vriendin is, ook al ken je haar zo lang... Just follow yor heart...dat moet je trowens bij al je trouwvoorbereidingen doen :-) Lien 16.02.2008
|
|
Lien
16-2-2008
|
3-2-2008 21:34:12
Ik ben nog altijd de mening toegedaan dat je niemand moet vragen met de idee om terug gevraagd te worden... Je kiest iemand bij wie je je 100% goed voelt en het lijkt me duidelijk dat dat niet die ene vriendin is, ook al ken je haar zo lang... Just follow your heart...dat moet je trowens bij al je trouwvoorbereidingen doen :-) Lien 16.02.2008
|
|
valentine
27-6-2008
|
3-2-2008 23:42:42
hallo,
Ik ken die vriendin natuurlijk niet, maar misschien wast voor haar ook ni zo makkelijk om tussenbeide te komen. Misschien was ze ook niet van alles op de hoogte ... Wat ik eigenlijk wil zeggen: moeten vriendinnen niet alles bespreekbaar kunnen stellen? 't Is misschien een ideetje om met dit probleem bij haar te gaan en 't kan zijn dat ge er zo samen uit komt. Weet ni é!?
Groetjes
|
|
sarah
17-5-2008
|
4-2-2008 1:03:52
Een echte vriendin zou je onvoorwaardelijk gesteund hebben. Ale, zo werkt dat toch bij mij en mijn vriendschappen.
Ik snap dat andere vrouwke niet hoor. Dat is alleszins GEEN echte vriendin van jouw vriendin. Want dan doe je zoiets uit respect al niet. Misschien was ze wel jaloers... wil ze je vriendin niet delen ofzo??
|
|
Cindy
12-9-2008
|
4-2-2008 8:51:53
hoi ik zou in geen geval die vriendin vragen. dan kan je net zo goed weer 4 maand miserie hebben. als je vrienden je de les spellen, zin het geen echte vrienden.
straffer zelfs nog: degene die zaagt en jankt kan maar beter thuisblijven vind ik.
wij gaan zelf een koppel vrienden niet uitnodigen omdat we ze nooit meer zien zonder dat wij het vragen. dus voor ons hoeft dat ook niet meer. volg je hart zou ik zeggen...
grts cindy
|
|
Karolien
23-5-2010
|
4-2-2008 11:06:07
hey,
bedankt voor jullie reacties. Het doet deugd te horen dat ik niet de enige ben die vindt dat je elkaar onvoorwaardelijk moet steunen als vriendinnen.
Enige reactie op jullie reacties:
Ik heb echt al op alle manieren geprobeerd om dit uit te praten met mn vriendin (bruid) en vrienden, maar dat lukt maar niet. Ze verschuilen zich allemaal achter het neutraliteitsprincipe, wat ik maar heel zwak vind. Ik kan dat tot op zekere hoogte begrijpen, maar ze vinden altijd wel excuses voor het gedrag van die andere... Ik heb zelfs nooit gevraagd dat ook maar iemand partij koos, het enige wat ik wou is dat de bruid (of getuigen van de bruidegom, maakt niet uit wie) die ene eens duidelijk gezegd had dat het zo niet verder kon, en dat je zo'n dingen niet doet. Maar neen hoor... En niemand begrijpt dat.
Ik ben een harde tante, en ze denken dus dat ik alles aankan, en alles maar slik, maar daar hebben ze me echt gebroken. Ik was gewoon doodblij dat die trouw voorbij was, terwijl ik daar zo naar uitgekeken heb. En dan nog is die ene niet gestopt he.... En nog steeds niemand die reageert tot op vandaag.
En die ene, die is samen met een ex van me, en hij heeft ook heel goed geholpen met de hele hetse. Terwijl hij heel goed weet dat ik, de dingen die zij verspreiden, nooit zou doen. Het was zo zielig... Maar het heeft heel veel pijn gedaan!!
Op zo'n momenten weet je snel wie je echte vrienden zijn, en wie er gewoon meeloopt met de meute, uit schrik dat ze een trouwfeest zouden missen....
Ik ga 100% genieten van de voorbereidingen van onze trouw, en het verleden proberen vergeten, want ik word er enkel ambetant van. En ik wil nu genieten van dit heerlijke wolkje waar ik op vertoef.
Thx.
|
|
Sharon
|
18-3-2008 16:35:56
Weet je, ik heb een heel aantal jaren geleden hetzelfde meegemaakt met mijn vriendin ( een vriendin van haar die vanalles zat te zeggen over mij en dan vooral over hoe ik tegen haar deed... ik sprak er eigenlijk bijna nooit mee, maar soit) en daarna is het natuurlijk ook ff slecht gegaan tussen ons. Mijn vertrouwen in haar was geschaadt omdat ze me niet 100% vertrouwde als ik zei dat het niet waar was, maar voor haar was het eigenlijk even moeilijk. Het was misschien uiteindelijk geen echte vriendin van haar ( ze praat/ziet die nu ook nooit meer), maar op dat moment beschouwde ze dat meisje wel als een vriendin. Enja, als twee van je vriendinnen overhoop liggen en je hoort voortdurend twee versies... het is verwarrend hoor en je weet niet wie je moet geloven. Ook al zit je in je hoofd met 'jamaar je kent mij toch al heel je leven, waarom weet je dan niet dat ik gelijk heb...' (zoiets toch). Fin, ik wil maar zeggen, het is niet de simpelste situatie. Vooral niet omdat je vriendin in die tijd ook nog eens genoeg kopzorgen had waarschijnlijk omdat ze haar bruiloft moest plannen. Ik weet hoe moeilijk de situatie is, probeer het eens helemaal tot in de puntjes uit te praten, lukt dat niet, probeer het dan achter je te laten. Misschien kun je dan best eens voor jezelf nagaan hoe dierbaar deze vriendin voor jou is (zonder te denken aan die situatie) en bedenk dan of je over 10 jaar geen spijt zou hebben dat je haar niet als getuige hebt genomen. Want 'onechte' vriendinnen worden toch vroeg of laat ontmaskerd, maar de tijd kun je niet terug draaien he ;). sterkte! En geniet vooral van je mooie dag!!
Liefs Sharon x
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|